2024/01/21

Siku 1659 Volvo FH16 Log Transporter

Veszélyes vizekre eveztem ezzel a Siku szerelvénnyel! Nagyon nem az én pénztárcám a Siku de az a nyomorult függőség, na az ilyen! Elém ugrott egy a Müllerben és nem tudtam nemet mondani rá!

Szerepelt már nálunk a jelenleg is futó Volvo FH generáció, csak nagyon más méretarányban: a Wellynél valódi 1:64-ben (is) nyomják. Mindig is szerettem volna valami „Convoy közelibb” méretarányt, amely igényemet a Majorette az FMX-ekkel majdnem kielégít, de az – bármennyire is tetszenek – azért más kávéház, nem FH.

Én pontosan tudom, hogy a Siku kamionok (is) nagyon jók, de egyszerű anyagi megfontolásból igyekeztem nem észrevenni őket jártamban-keltemben. DE! A Siku FH hiányt pótol, ezért egyszerűen kellett, főleg hogy ez a változat érdekes félpótkocsit és rakományt kapott.

A Siku 2018-ban veszi fel a kínálatába a jelenlegi FH generációt nyergesvontatóként, de érdekes módon nem nevesítik, hogy Volvo. Kétféle verzióban, „dobozos” félpóttal – állatkert tematikájú festéssel, ami gyerekeknek vitán felül nyerő, de nekem nem tetszik –, illetve tartálykocsival – Aral festésű, nagyon tetszik, a csuda vigye, rákívántam – kínálják. 2020-ban szólóban, már nevesítve is bekerül a kínálatba a nyergesvontató, az előbb említettek mellett. A szólóban, azaz vontatmány nélküli traktor a csúcsváltozat jelzését kapja – FH16 – úgyhogy önhatalmúlag az erre épülő szerelvényt is így azonosítom. 2023-ban azonban már nincs a katalógusban a tartálykocsi, hanem jelen post tárgya a rönkszállító váltja.

Mit mondjak, a pénzért kapunk is valamit! Masszív, a vontató fémből van, gumi abroncsokon gurul, nagyon szép, részletes! A félpót nem kevésbé jó játékszer, csak az van műanyagból ami nagyon kell és mint mondtam: izgalmas a rakomány!

Tudom, „first world problem”, de nehéz lesz a jövőben „nem észrevennem” a Siku kamionokat!

A teljes szerelvény. Csak az van műanyagból ami muszáj. A rögzítő bigyókat elkallódásmentesítési okokból rajta hagytam a szerelvényen.

Játékszer minőségben szerintem tökéletesen minden ott van, ami kell.

A kerekeken gumi abroncsok feszülnek.

Made in hol máshol?

A félpót sem kevésbé igényes. Inkább törjön a műanyag, mint sebezzen a fém, hiszen ez egy játékszer.

Fém alváz.

A kitámasztó láb ki- és behajtható és úgy is marad mindkét állásában. Az aláfutásgátlók is fémből vannak.

Én ezt pótkeréktartónak nézem, pótkerék nélkül.

A Siku márkás farönkökkel engem megvettek kilóra!

A Sikunak van hozzá passzoló, "működő" rakodó kütyüje is! A konkurencia is tud hasonlót, de az hol van ehhez képest?! (Kép: Siku.de)


Komoly, nemde? (Kép: Siku.de)

NRFB.

Nincsenek megjegyzések: