Kedves gyerekek! Ma a
naaaaagy, titokzatos iparági összefonódásokról szeretnék
mesélni nektek, meg az egyik legszebb Porschéról, pedig nem is én
vagyok a kisautógyűjtő, akit porschénak hívnak!
A 356-os projekt
Magam
sem hiszem el, hogy az évek során én voltam az és nem porsche
kolléga, aki az
ős Porsche történetéről írt e lapokon.
Akkor még ki voltam akadva rajta, hogy a kisautót a Maisto
gyártotta és nem egy pedigrésebb gyártó, mára viszont az
ilyesmi már cseppet sem érdekel. Az autó történetéhez én
érdemben nem tudok mit hozzátenni, mint azt a közel 40 perces
kisfilmet itt alább, ami a karosszériaelemek préselésétől
kezdve addig kíséri végig a 356-osok összeszerelését, míg
kívül nem kerülnek a gyárkapunk. Be kell ismerjem, hogy
velőtrázóan unalmas amúgy és számomra összesen három érdekes
dolog derült csak ki belőle: A 356-os úgy kapta a nevét, hogy ez
volt a projekt sorszáma Porsche – gondolom Ferry – asztalán és
hogy bizony kézi munkával készültek ezek az autók, illetve hogy
Ferry Porsche irtózatos akcentussal beszélt angolul – már ha ő
van a filmecske elején.
Minek nevezzelek?
Bevallom,
halvány lila gőzöm sincs már, hogy mikor és milyen körülmények
közt vásároltam ezt a kisautót, de annál érdekesebb a dolog,
hogy ki gyártotta. A dobozon a Dickie Diecast logó látható. A
Dickie neve a Simba-Dickie
Groupből
lehet ismerős. A történetük igen röviden és felületesen:
1982-ben alapították a Simba Toyst Németországban. A sorozatos
felvásárlásoknak köszönhető a fentebb említett, mai név.
Ezekből az üzleti manőverekből nekünk a Dickie 1993-as, a Schuco
1999-es, és a Majorette 2010-es bekebelezése lehet érdekes. A
legutóbbival együtt jött a Solido márkanév is. (Egy virtuális
pajzson körbehordozásért: Aki jártas az RC-k világában, az
legyen már olyan jó, hogy elmeséli, hogy mi közük van a
Tamiyához, mert nekem nem sikerült kihámoznom – hiszen a japán
cég családi tulajdonban van! Előre is köszi!)
Igen
ám, de a dobozból kikerülő kisautó alvázán a Welly logója
látható! Mi több, a doboz hátulján – és bocs, hogy csak ezt
elmesélni tudom, mert annyira apró a kép – számos Welly modell
látható, sok más mellett ilyen VW
Microbus,
Mercedes-Benz
190SL,
BMW X5 és VW
Lupo
is.
Csak
arra tudok gondolni, hogy a Dickie bevásárolt – pontosabban
gyártatott egy széria kisautót a Wellyvel.
Magától megy!
Az
1:6x méretarány környékén meglehetősen szokatlan
szolgáltatással bír amúgy a jármű: „hátrahúzós”! De az
igazán meglepő mindehhez, hogy ez a featúra egyáltalán nem megy
a részletei és úgy általában a megjelenése rovására.
Szerintem a játékszer kategóriában az amúgy 1:52-es méretarányú
kisautó igazán rendben van – na, nem mintha annyira sok
versenytársa lenne ebben a kaliberben úgy általában. Ami bele
lehet kötni az a kerekei: a modern felnik ízlés kérdése. Nyilván
„kutyatál” dísztárcsákkal és ballonos kerekekkel lenne az
igazi, de nekem tetszik ez a hatágú megoldás, amin valódi gumi
abroncsok feszülnek.
Azt kell mondjam, hogy ez bizony szép, részletes!
Egy nap a kereskedésben: "- Na, Lajos! Szerinted miért hívtalak?
- Nem tudom, Főnök!"
"- Hogy lehettél annyira ostoba, hogy negyediknek egy másik felnit tettél a 356B kabrióra!?"
Nem Lajos hibája, hogy a jobb első felniből nem sikerült kihagyni azokat a darabokat, amik nem kellenek oda.
Részletek hátul is, bár a világítótestek még felvennének egy kis festéket.
A műszerfal és a beltér is részletes, ami egy tető nélküli kisautónál mindig érzékeny pont. A háttérben a Maisto 356B kupéja asszisztál.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése