Bűn lenne karaktereket
vesztegetni egy olyan témára, mint a Mustangok története, egy
olyan oldalon, ahol ennyire sokat foglalkoznak a típus történetével,
mint mi, úgyhogy csak a
Mustang Kék Túra kiindulópontját mutatnám meg, tessenek
kedves lenni onnan indulni az eredeti jármű történetével
kapcsolatos kirándulásra!
Hozott is, meg nem
is...
A
Yatming az az ázsiai gyártó, akinek a nevét szerintem a legtöbb
kisautógyűjtő ismeri, de nem tudok olyanról, aki elkötelezetten
halmozná a gyártmányait, mert az általuk készített holmik
minősége egészen szélsőségesen változó. Az
1:43 méretarányú sorozatuk szerintem kitűnő ár-érték arányt
képvisel, az 1:6x környékén meg aztán tényleg van minden a
pocséktól a kitűnőig. Olyan nagyon sok művük ezért nem is
fordult meg még nálunk, úgyhogy
be merem linkelni ide a teljes palettát, gyorsan át lehet őket
pörgetni.
Sajnos
nem tudom időben pozicionálni a Mustangjukat, hogy mikor született.
Az egyik börzén tettem rá szert, egészen pontosan a Andrew0807 –
Tommi különleges rohamosztag újította nekem két gombért, meg
egy fél fruttiért mondván, hogy „ez neked kelleni fog”! Igazuk
lett.
Az
nyilvánvaló, hogy a racsingfestés iszonyúan béna, már ha ez
egyáltalán az. Ha létezik ilyen fura nevű szervezet, akkor még
az sem lehetetlen, hogy ez valami olyasmi, amit a Matchbox
univerzumban Code 2-nek hívnánk. Mennyivel jobban mutatna ezek
nélkül – még úgy is, hogy hát ez a zöld árnyalat önmagában
is elég rút. Az is látszik, hogy a beltér elnagyolt. Az
összeszerelési minőséggel is van baj, de a többi az olcsó
játékautó kategóriában egyáltalán nem rossz, sőt!
A
karosszéria és az alváz is fémből készült, az utóbbi egészen
masszív és nehéz. Az eredetiről sok apró részlet
megvan, méghozzá olyan módon kidolgozva, amire a pedigrés gyártók
már sajnálni szokták a büdzsét. Például hűtőmaszk és a
hátsó világítótestek külön műanyagdarabból állnak. Az ajtók
nyithatóak, ami arra enged következtetni, hogy ez a kis gyösz
minimum tíz évvel ezelőtti múltból származik – ha nem
régebbről. Nekem nagyon tetszik, hogy vékony, virslikerekeken
gördül, merthogy az eredeti is ilyen papucsokat hordott. A rajtuk
lévő motívum elég randa, de az átmérőjük rendben van.
Cserébe viszont legalább egy milliméterrel hátrább vannak
csúszva ahhoz a pozícióhoz képest, ahol tökéletesek lennének.
Ritka madár
Egyetlen
igazi indokom van arra, hogy miért kellett nekem ez a meglehetősen
vitatható minőségű járgány. A hardtop verziót az első Mustang
generációból nagyságrendekkel kevesebben mintázták meg, mint a
fastback változatot! Minden hibája ellenére kellett nekem, már
csak ezért is.
A hűtőmaszk csak erre a célra szolgáló, külön darabból. A pedigrés márkák spórolni szoktak az ilyesmin.
A vékony kerekek jók, a mintájuk nem annyira. Jajj, csak ez a béna racsingfestés ne lenne!
Már a zöld színe is pusztító, de azt meg tudnám bocsátani. Az ajtók nyílnak, a beltér elnagyolt.
A hátsó világítótestek szintén csak erre szolgáló műanyagból. Hogy lehet valami ennyire végletesen jó és pocsék egyszerre?
9 megjegyzés:
A - versenyfestést leszámítva - nekem nagyon tetszik! A fene érti, minek fektettek abba plusz energiát, h. elcsúfítsák ezzel a szürke borzalommal. Ezt leszámítva, remek.
Ajánlanám figyelmedbe a Welly féle Hardtop-ot! Már nagyon gondolkodtam rajta én is.
Collezione Grüne Slájm. ;-)
Tommi: Majdnem. Az az igazság, hogy a valóságban ez SOKKAL sötétebb, mint a CGS, csak a fényképezőgép, meg talán a hideg fényű lámpa világosította ki.
Pitt: Van neki nagyon szép verziója. Fehér, pár színes csíkkal. Szerintem szeretnéd.
Kíváncsi lennék, mi az a "raceing" :-)
Amúgy nekem is van noname kisautóm, ami simán versenyre kelhet a márkás darabokkal. Az az igazán jó, hogy az még a hülye festést is megúszta.
Ennyi erővel már alátehettek volna a srácok valami normális kereket, mert a karosszéria formája teljesen jó.
somytomy: A "raceing" kifejezést keresd mondjuk a SZTAKI szótárban. Amit kérdezni akartál, az a "racsing", ami pont olyan tőből fakadó dolog, mint a "sibeda", "nagyzene", "fullextra mínusz bőr". 8-] A többivel ellentétben azt jelenti, hogy "idétlen, béna, versenyfestést utánzó díszítés". Mint az köztudott. 8-]
Rájen: Kéne alá két pár vékony, Transitional Superfast kerék, valami pofásabb szín - a hófehértől a tűzpirosig bármit el tudok képzelni - és ég és föld lenne...
Joe: Nah, találtam fehéret, tényleg szép, a kerekét leszámítva:
http://gyujtemeny.vatera.hu/jatek_figura/matchbox_yatming_mustang_es_corvette_elado_1863573473.html
Megjegyzés küldése