Nem éppen a
legjellemzőbb Hot Wheels ez, de amikor
a szomszédban megláttam, azonnal beleszerettem. Akkor leginkább
poénként bedobtam Pittlarennek – aki alapos kutatómunkát
végzett vele kapcsolatban, úgyhogy én ezt most ellustálkodhatom
–, hogyha ráunna, akkor nekem szóljon először. S lőn.
Olyan mintha
Tipikus
példája annak, amikor nem akaródzik a licenceléssel bajmolódni
egy gyártónak, de azért a végeredmény eléggé hasonlít valami(k)hez, hogy több
mindent is bele lehessen magyarázni. Amit én belelátok, az
a harmadik generációs Chevrolet C/K – vagy valamelyik
közeli GMC rokona – dupla
kabinos változata. Ez korban – 1973-1987 közt gyártották a
Hot Wheels pedig 1984-es – és fizimiskában is stimmel.
Persze
a világon nem volt még olyan cseresznyeszedő, aminek a
kosara így betakarna a szélvédőbe lehajtott állapotban és talán
még olyan sem, aminek egyetlen karja lenne, nem pedig dupla.
Így a
Matchbox Utility Truckja marad ebben a méretarányban a
cseresznyeszedő király, de mégis van a Hot Wheelsben valami,
amitől szerintem remek. Csupa fém, masszív – rálépés esetén
nyolc napon túl gyógyuló sérülést sebez –, nehéz, vannak
neki sárga villogói a tetején, klassz kerekei, de még beltere is,
hozzá jópofa festése – Márk Telefon Cége.
Szerintem
a legtöbb Hot Wheels hívő számára ez a járgány egyáltalán
nem vonzó, úgyhogy a hozzáférhető adatbázisok a kora ellenére
sem tekintik túl értékesnek, de engem mikor érdekelt, hogy mások
mit gondolnak egy-egy kisautóról?
Bár telefonszerelők, egy-egy kandeláberjavítás is belefér. Karácsonyi díszek szerelését is vállalják amúgy.
Létezhetetlen, hogy ilyen betakarással a szélvédő előtt közútra engedjenek egy ilyen cuccot.
Béla, mióta látta a Titanicot, nem hajlandó kiszállni a kosárból két munka közt közlekedve.
A magasban szerelési munkák két legfontosabb eszköze, az ásó és a csákány.
Béla a műszak végén elhagyja a kosarat.
1 megjegyzés:
Ezen a téren a Matchbox kosaras járművei sokkal korrektebbek, hogy finoman fogalmazzak. Itt ugyanaz történhetett, mint a munkagépeknél és hasonlóknál: kispórolták a funkciókat, vagyis az ízületeket, hogy ne keljen egynél több darabot legyártani a gémhez. Mit mondjak, az eredmény itt is rém idétlen, de maga az autó jó.
Megjegyzés küldése