2011/11/12

Matchbox Euro Edition: Mercedes-Benz Unimog U300


A Matchbox több spéci, az 1-75-höz képest jelentősen drágább sorozatával kapcsolatban elmondtuk már, hogy az azokban szereplő egyes modellekről úgy érezzük, hogy alaposan át vagyunk verve, mert a plusz pénzért nem kapunk igazán sokat. Olyan azonban sohasem volt még, hogy egy teljes ilyen spéci kiadásról gondoljuk azt, hogy nem éri meg az árát.

Euro Edition
2009 volt az az év, amikor a Matchboxnál úgy gondolták, hogy itt az ideje, hogy... Ehh... Nem is tudom... Talán leginkább annak, hogy egy spéci kiadással próbáljanak némi extra sajtot kiénekelni az európai közönség csőréből. Ráadásul ha jól emlékszem, ez a kiadás nálunk nem is volt kapható, hanem csak tőlünk nyugatabbra. Az eredmény a 12 tagú Euro Edition lett, amiről már a megjelenésekor megállapítottuk, hogy nélkülöz mindenféle fantáziát és extrát szinte semmit nem nyújt. A tucatnyi jármű legtöbbje teljesen érdektelen, a festésük szegényes és még a más, spéci sorozatokra jellemző extra dobozt is kispórolták belőle. Az összes extra velük kapcsolatban a hosszú kártya a blister alatt – ilyen hosszú kártya van az amerikai 1-100 széria alatt, ami a mi 1-75-ünk megfelelője és a jellemző ára az egy dollár –, meg egy pici dobozka, szakasztott olyan, mint amiben a lázcsillapítót mérik a patikában.

Ha nagyon megerőszakolom magam, akkor a teljes sorozatban öt olyan kisautó van, ami tetszik és talán ha három, amiért hajlandó lennék pénzt adni. Nem is erőltettem különösebben a dolgot, hogy nekem Euro Edition kiadású Matchboxom legyen, de a múltkoriban egy online piactéren vásároltam pár autót célirányosan és az eladónál felbukkant egy a három olyanból, ami igazán tetszik.

Unimog
Akármikor is nyúltak a Matchboxnál a Mercedes-Benz mindenes haszongépjárművéhez, az remekül sikerült. A 2006-os U300-assal sincs ez másként, mely kisautóként 2007-ben debütált, mint MB-46. Remek, szépen kidolgozott kisautó és már az 1-75 szériában is kifestett világítótestekkel kaptuk meg. Az Euro Edition nem ehhez képest kapott extrákat, hanem az 1-75 extráit elhagyva kapott ezüstöt a hűtőrács csillagára, meg narancssárgát az első indexekre. A többi? Nos, egy aprócska tamponyomás az ajtajaira és nagyjából ennyi. Csak az összehasonlítás kedvéért álljon itt a link a 2008-as, amerikai spéci kiadásban szereplő változatára.

Hogy is van az a mondás a szenttel és a hajló kezével?

 Matchbox Euro Edition 2009-ből. Marad NRFB.
 Az elején némi extra festés...
 ...az oldalán némi extra tamponnyomás.
 Mondtam már, hogy rettenetesen utálok blistert fotózni?
 A hátulján viszont ott a nagy büdös semmi...

2 megjegyzés:

porsche írta...

Mivel pár napig itt pihent az asztalomon, volt alkalmam kiszúrni, hogy hátul is van lámpafestése, de a bordó alváz miatt a láthatósága szinte nulla. (Vagy legalább is én így láttam.)

Sam. Joe írta...

Most hogy mondod, tényleg van rajta egy bordó festékcsík, de hol van az a premiermodell index-féklámpa-tolatólámpa kombójától?