2011/05/27

Living on (Matchbox) Video

Találtam egy halom többé-kevésbé érdekes videót, Matchbox témában. Összepakoltam őket egyetlen postba, mert igazándiból nem valószínű, hogy egyhamar el tudnám őket sütni külön-külön. (A címet pedig ez a nyolcvanas években népszerű sláger sugallta. Mielőtt láttam volna a klippet, én mindig azt hittem, hogy az énekes csaj.)

Lesney terméktesztelés
Én azt hittem, hogy a dögunalmas gyári tudósítás az valami olyasmi, amit csak a vasfüggönyön innen tudtak elkövetni a tévéhíradók. Ez a Lesney termékek teszteléséről szól és csak azért mertem betenni ide. A videó címében az 1982-es dátum nyilvánvalóan tévedés, az elején lévő 1974-es dátum sokkal valószínűbb. Látott már amúgy valaki ilyen "nem kisautó" Matchbox cuccokat élőben?


Lesney gyár
Kicsit kiábrándító lesz ez a videó, mert süt belőle, hogy még olyan klassz dolgokat is pocsék meló lehet napi nyolc órában gyártani egy szalag mellett, mint a kisautók. Sajna hang nincs, de nem tartom kizártnak, hogy ez azért van, mert ez egy úgynevezett "B-Roll", afféle céges sajtóanyag, amit híradós tudósításokhoz készítenek, ha nem akarják, hogy mindenféle külsős ember ott lábatlankodjék kamerával ahol ők nem szeretnék.


Matchbox Scorpions
A Matchbox Scorpionsról csak annyit tudtam, hogy egy ritka, nagyon rövid ideig, talán egy-másfél évig gyártott sorozat. Az 1-75 szériára épülő kisautókban motor volt, amit egy kondenzátor táplált. A kondi feltöltéséhez egy talapzatra kellett tenni és nagyjából 90 másodpercig töltötte fel a gépet, hogy aztán a Scorpion pályán szaladgáljon. Egyszer foglalkoztunk is vele nagyon-nagyon érintőlegesen.

Találtam két videót, amitől megvilágosodtam, hogy a valóságban hogyan is fest ez a holmi. Az első egy ausztrál (!) tévéreklám:


Viszont arról elképzelésem sem volt, hogy hogyan lehetett ezeket a pálya mellől irányítani. Ez ügyben az a kolléga gyújtott világosságot a fejemben, aki a Hot Wheels hasonló, Sizzlers nevű cuccával eresztette össze. Azt írja, hogy az eredeti pályában kis mágnesek voltak, amit kapcsolóval működtettek és az autóban lévő mágneses kapcsolón keresztül volt állítható a sebessége. Sajna eredeti pályája neki sincs, hogy lássuk pontosan a dolgot.


Végül pedig reklám!
Pár reklám, ami nem szerepelt még itt, mindenféle korokból. Vicces, hogy ilyen Service Supercenterem volt nekem is, de csak sokára sikerült rajta túladnom - rájöttem, hogy játékszernek istenkirály, fotóháttérnek alkalmatlan. Bezzeg ha megtalálom ezt a videót előbb!



Nincsenek megjegyzések: