2010/09/06

Matchboxon kívüliek: Siku 2544 PKW mit Transport-Anhänger

Többször említettem már itt a blogon is, hogy a Siku modelljeit szándékosan kerülöm. Ennek fő oka a méretük, ugyanis nem jelentősen, de azért nagyobb a nekem fekvő Matchbox méretnél. Persze tudtam, hogy nem tudom őket teljesen kizárni az életemből és előbb vagy utóbb utolér a végzet egy Siku Porsche képében. Mindez a közelmúltban megtörtént, ugyanis nem tudtam ellenállni ennek a szettnek - amit aztán persze újabb Siku modellek követtek. Régóta szerettem volna Matchbox-ból összehozni egy autószállító utánfutót, ami tovább növelte bennem a "Kell!" érzést. Egy ilyen utánfutó azért kevés indok lett volna számomra, de az a tény, hogy a vontató jármű egy Porsche Cayenne Turbo, valamint a szállítmány a Porsche szupersportkocsija, egy Carrera GT, mindjárt abszolút kötelezővé tette számomra, hogy a kasszához vigyem. Azt már tudtam, hogy a Siku kínálatában régóta van utánfutó, ám jelen esetben nem egy saját kreálmányról, hanem egy valódi utánfutó lekicsinyített másáról beszélhetünk. Ez nem más, mint az utánfutókra specializálódott német Böckmann cég AT modellje.

Általánosságban elmondható a két járgányról, hogy szép, részletes a kidolgozásuk, a gyártóra jellemző módon van nyitható alkatrészük, a gumik küllős felniket fognak közre - a Carrerá-nál ügyeltek az eltérő méretre is -, valamint a világítótestek is külön műanyag alkatrészek. A nyitható alkatrészek jelen esetben az ajtók, ami a GT esetében szűken, de értelemszerűen a tükrökkel együtt nyílik. Sajnos a Cayenne esetében ez már nem így van, ott ugyanis az A oszlopon vannak, de legalább ki van festve a tükör része. Az ajtó ráadásul elég fura ívben nyílik jó tágra, de így legalább könnyen betekinthetünk a szépen kidolgozott beltérbe. Sajnos csukott állapotban nem nagyon simul be az autó vonalába, de ahogy mondani szokták: "valamit-valamiért". A Carrera GT esetében a motortér átlátszó műanyagból való elkészítésével sikerült elérniük, hogy amint az eredeti autón, az 5,7 literes V10-es motor ne legyen teljesen eldugva. Az ajtó többi részét természetesen színre festették, nyithatóságát azonban legnagyobb sajnálatomra nem valósították meg. A Siku modelleken nem hiányzik a rendszámtábla, ami jelen esetben is ott van mindegyik modellen, ám a GT esetében az autó elejéről én elhagytam volna, ráadásul nem is a legszebb, nekem kicsit erőltetettnek tűnik. Az utánfutót sem nagyolták el, hiányzó alkatrészt ott sem igen találunk, ráadásul fel is van extrázva, ami a színre fújt sárvédőben és az alufelnikben nyilvánul meg. Az utánfutót én hibátlannak ítélem meg, amiben nagy mértékben közre játszik dönthető plató. Működését azzal az elején található, három állású karral lehet "szabályozni", ami egyébként eredetileg a támasztó kerék kitekerő rúdja lenne. A platótól legtávolabbi pontjánál fixen rögzíti azt, valamint a vonóhorog alá kinyúlik egy kis pöcök, ami a leakadást gátolja. Középső állásban a plató még fix, de már szabadon le vagy fel akasztható a vonóhorogra, míg harmadik állásban már a plató is szabadon dönthető. A kisebb hibák ellenére nagyon tetszik mindhárom Siku Porsche, azonban rajongója továbbra sem lettem a cég termékeinek. Összességében azonban elmondható, hogy egy szépen kidolgozott modellekből álló szettel állunk szebben, ami nem akármilyen játékszer!

Megérkeztünk a pályára...
...lehet lepakolni!
Szépre sikeredett a Cayenne eleje...
... amiként a hátulja is
Az ajtó érdekes ívben, és tükrök nélkül nyílik
A gumiköpenyes küllős felni sokat dob az összképen
A kerekek eltérő méretűek, a féktárcsák sem hiányoznak mögülük
A rendszámot elhagyhatták volna
A lámpák külön műanyag alkatrészek
A V10-es motor nem bújik el teljesen
Az ajtó itt is nyílik, szerencsére a tükörrel együtt
Szemrevaló rakomány
A pöcöknek ebben az állásában alkalmas biztonságos szállításra az utánfutó
A rögzítő pöcköt leghátra tolva billenthetővé válik a plató
Itt látszik a két karom, ami vízszintes állásba rögzíthetővé teszi
Középső állásban a pöcök. Leakasztható a horogról a futó és a plató is rögzítve van
Az utánfutó kidolgozása is alapos, lámpafestésre és rendszámra is telt
Siku 2544 PKW mit Transport-Anhänger

4 megjegyzés:

RÁJEN írta...

Jó kis összeállítás. Ráadásul Carrera GT-m van Hot Wheelsben, így akár én is összeállíthatnék egy Realtoy-Siku-HW fogatot, bár a Cayenne RT-változata nem rendelkezik vonóhoroggal...

porsche írta...

Az elveden végigfutva nekem egy Norev-Siku-HW kombó is kijön, és akkor már van vonóhorog is.

Névtelen írta...

Szépek! Nekem a Cayenne van meg, ADAC-os festésben, kis táblával és villogóval a tetején.

Charlie Brown írta...

Kár, hogy a HW P.GT-je olyan, amilyen. Próbáltam hunyorítva nézni, messze tartva magamtól, de még úgy sem bírtam pénzt adni érte.
Ez a Siku fényévekkel jobban néz ki, még az ajtó megrágott szélével, és az egész karosszéria olvadó fagylalt kinézetével együtt is.