2010/07/18

Matchboxon kívüliek: NewRay Iveco Stralis

A Shell töltőállomásain többnyire találkozhat az ember egy állvánnyal, ahol különböző Ferrari relikviákat gyűjthet be az ember - leginkább a Forma 1 témakört felölelve. Legutóbbi tankolásom alkalmával lettem figyelmes erre a Ferrari színekben pompázó Iveco Stralis kamionra. Elég jó kiállásúnak tűnt, így némi Smart pontért cserébe el is hoztam belőle egyet. Mielőtt leszólnátok, hogy Porsche fanatikus létemre miért veszek egy Ferraris kamiont, közre adok két kis információt. Az egyik, hogy nem utálom a Ferrarit, a Forma 1-ben is nekik szurkoltam az idei évig, a másik, hogy Joe hatására egyre több kamion szeretet bújik elő belőlem.

Már a kúton feltűnt a Hot Wheels logó a doboz hátulján, furcsálltam is a dolgot, elvégre nem nagyon jellemző rájuk, hogy élethű kamionokat készítsenek. Nem lenne újdonság a gyártótól, mivel a múltban nekik is volt a Matchbox Convoy sorozatához hasonló termékkínálatuk Steering Rigs néven. A dolog persze nem ilyen egyszerű, ugyanis a dobozt jobban szemügyre véve kiszúrhatjuk, hogy a gyártója nem más, mint a - számomra eddig teljesen ismeretlen - NewRay nevű cég. Különféle modelleket, játékokat készítenek, többek közt kamionokat is, amik megvalósítása erős határvonalat képvisel a játék és a polcra szánt nézegetni való között. Ez a darab az 1/87-es, Long Hauler sorozatuk egyik képviselője, ami gondolom a Hot Wheels közben járásával a Shell részére készült. Sejtésem szerint valami olyasmi lehetett, hogy a Shell kapcsolatban állhat a Mattel-el - főként a Hot Wheels Ferraris termékpalettája kapcsán, amiket árult is -, akinek szólt, hogy szeretnének egy Forma 1-es Ferrari kamiont. Mivel házon belül nem tudták volna abszolválni a dolgot, így felkérték a NewRay-t, hogy készítsen nekik egyet, tehették mindezt a Hot Wheels neve alatt. Ez megmagyarázná, hogy mit keres a dobozon a Hot Wheels logója - aminek mellesleg jó kis reklámértéke is van.

Na de nézzük inkább, hogy mit is rejt a csomagolás, aminek fehér béléséhez oda van rögzítve az egész szerelvény - a tengelyeken áthurkolt kötözők segítségével. A kamion kidolgozása, festése, nagyon szép, részletgazdag. Az alváza műanyag, a fülke viszont súlyos fémdarab, ami mögött egy rendes beltér fogad minket. Igyekeztek minden apró részletet kialakítani, szükség esetén kifesteni, egyedül a hátsó lámpákról feledkeztek meg, de például a kipufogó kivezetését megtaláljuk az oldalsó panelen. Sajnos visszapillantó tükröket nem raktak rá, pedig azzal még sokat javíthattak volna a látványon. Kerekek tekintetében sem aprózták el a dolgot, ugyanis a felnik és a gumi külön elemből állnak, utóbbiak viszont sajnos műanyagok. Egy vontató fő alkatrésze a nyereg, ami jelen esetben szép kialakítású, de a pótkocsi csatlakoztatása viszont erőt kíván. A Matchboxal ellentétben nem csak felülről be kell dugni egy adott szögben, hanem az igaziakhoz hasonlóan rá kell tolni hátulról, a műanyag rugalmasságát leküzdve. A pöcök alján levő korong meggátolja a függőleges lecsúszást, hátra felé pedig a pöcök átmérőjénél kisebb rés akadályozza meg - itt jön képbe a rugalmasság -, hogy elhagyjuk a pótkocsit.

Amilyen szép, igényes kialakítású a vontató, annyira egyszerű, hozzá nem illő minőségű a vontatmány. A felépítmény egy darab műanyag elemből áll, ami még nem is lenne gond, ha legalább az ajtókat, lámpákat kialakították volna rajta. Ezen még az sem sokat segít, hogy festettek rá lámpákat hátul, de a raktérbe még így sem lehet bejutni. Mivel az alváza is műanyag, így pille könnyű az egész. A kerekek megegyeznek az Iveco-n levőekkel, mind a három tengelyen dupla kiszereléssel. Az alvázon helyet kapott még az elengedhetetlen támasztó lábak is, amik ha nem fix kialakításúak lennének, sokat dobnának az egészen.


NewRay Iveco Stralis
A doboz hátulján licencek minden mennyiségben
Tükrökkel még szebb lehetne
Nem feledkeztek el a kipufogóról
A fülke hátulja is részletes, az Iveco felirat sem hiányzik
A lámpák festéséről megfeledkeztek, amiért szerintem nagyon kár
Így együtt, oldalról nagyon jól mutatnak
A legrondább része az egész szettnek
Alul is van részlet bőven, szokatlan a csavaros rögzítés
A vontató pöcök fém, ami nem csoda, a műanyag az első alkalomkor eltörne
Egész jól passzol a Matchbox DAF XF-hez
A Matchbox nagy hátránya a rövidsége

2 megjegyzés:

saruman írta...

i have that same matchbox truck head! that 1 is rare!

Sam. Joe írta...

You mean the DAF? Well... It is a 2009 MB-72, World release.