2010/07/24

Matchboxon kívüliek: Hot Wheels Shelby Cobra 427 S/C

A Matchbox Shelby Cobra 427 S/C kapcsán született már egy velős kis írás a legendás autóról, amit a Hot Wheels is elkészített még 1983-ban. Tizenhét év után még mindig a termékkínálatukban van, amit ez a 2010-es Hot Auction sorból való darab is bizonyít. Első ránézésre elég mokány kis szerkezetnek tűnik, ám kibontás és alaposabb szemrevételezés után már nem ilyen meggyőző a helyzet. Elintézhetném annyival, hogy a Matchbox modellje részletgazdagabb, pontosabb kidolgozást tud magáénak, ám a dolog kicsit bonyolultabb ennél, ugyanis neki van egy fő extrája. Ez az extra nem más, mit a nyíló motorháztető, ami alatt egy V8-as moci kapott helyet, a karosszériából kialakítva. Feltételezésem, hogy e részlet megvalósítása vonta maga után a külső forma leegyszerűsítését. A motorháztető érdekessége, hogy nem az elejénél van a forgáspontja, hanem kicsit feljebb, így belenyílik az autó elejébe , mindez látványra picit érdekes. Ennek a megoldásnak meg van az az előnye, hogy könnyű kinyitni, ugyanis csak le kell nyomni az elejét, és máris lesz egy rés a végénél, ami alá már könnyen be tudunk nyúlni. Az illesztése három oldalon nagyon jó, de az elejénél túl sok a rés. Lehet, hogy nem a legszebb, legjobb megvalósítása egy nyitható motorháztetőnek, de mindenképpen pozitívum a léte, fennmaradása ennyi idő után is - nem úgy, mint a Charger esetében, ahol a megvalósítás miatt értékeltem eltűnését.

Az autó orra talán a leginkább kidolgozott része, a lámpák kaptak festést, minden nyílás megvan, a hűtőrács itt is az alváz része, amint a tekintélyes méretű oldalsó kipufogók is - a leömlők feletti nagy rést betudom összeszerelési pontatlanságnak, mivel a hűtőrács is kicsit lejjebb van. Az első sárvédőkön hatalmas, az öntésből származó anyagfolytonossági hiány van, viszont cserébe kidolgozásuk sem oly részletes, mint a konkurenciánál. A kopoltyúk és a felette levő típus plakett megvan, az ajtó rajzolata szép, a tanksapka is a helyén. Az egyetlen dolog, ami szerintem szebb a Matchbox-nál, az a szélvédő. Nem olyan részletes ugyan, de a forma stimmel és normális szögben áll. A hátulja elég összecsapott lett, a kis dudor hátsó lámpákat egy jó kis sorja köti össze, ami egyben a csomagtérajtó alja is. A beltere rendben van, a műszerfalon vannak órák, az üléseken két pontos övek, a bukócső is ott van a vezető mögött, viszont a teli kormány egy nyitott autónál elég lehangoló. Ez a sokküllős felni kicsit modern alá, de jól mutat, amiként a metál fehér fényezésre húzott két kék versenycsík is. A hibái ellenére azonban szerintem egy szerethető kisautó, összességében jó benyomást tesz, és nem mellesleg nagyon jól gurul.

Első ránézésre egész szépnek tűnik
Az eleje még egész jól sikerült
Elég dögös lett az oldalsó kipufogó
Felülről láthatóak a ponyvarögzítő patentok és a biztonsági övek
A hátulja elég összecsapottra sikeredett
A motorháztető körüli rés árulkodik annak nyithatóságáról
Nem kifele nyílik, hanem befordul a mocitető
A V8-as közelről
Hot Wheels Shelby Cobra 427 S/C

Nincsenek megjegyzések: