A Matchbox Shelby Cobra 427 S/C kapcsán született már egy velős kis írás a legendás autóról, amit a Hot Wheels is elkészített még 1983-ban. Tizenhét év után még mindig a termékkínálatukban van, amit ez a 2010-es Hot Auction sorból való darab is bizonyít. Első ránézésre elég mokány kis szerkezetnek tűnik, ám kibontás és alaposabb szemrevételezés után már nem ilyen meggyőző a helyzet. Elintézhetném annyival, hogy a Matchbox modellje részletgazdagabb, pontosabb kidolgozást tud magáénak, ám a dolog kicsit bonyolultabb ennél, ugyanis neki van egy fő extrája. Ez az extra nem más, mit a nyíló motorháztető, ami alatt egy V8-as moci kapott helyet, a karosszériából kialakítva. Feltételezésem, hogy e részlet megvalósítása vonta maga után a külső forma leegyszerűsítését. A motorháztető érdekessége, hogy nem az elejénél van a forgáspontja, hanem kicsit feljebb, így belenyílik az autó elejébe , mindez látványra picit érdekes. Ennek a megoldásnak meg van az az előnye, hogy könnyű kinyitni, ugyanis csak le kell nyomni az elejét, és máris lesz egy rés a végénél, ami alá már könnyen be tudunk nyúlni. Az illesztése három oldalon nagyon jó, de az elejénél túl sok a rés. Lehet, hogy nem a legszebb, legjobb megvalósítása egy nyitható motorháztetőnek, de mindenképpen pozitívum a léte, fennmaradása ennyi idő után is - nem úgy, mint a Charger esetében, ahol a megvalósítás miatt értékeltem eltűnését.
Az autó orra talán a leginkább kidolgozott része, a lámpák kaptak festést, minden nyílás megvan, a hűtőrács itt is az alváz része, amint a tekintélyes méretű oldalsó kipufogók is - a leömlők feletti nagy rést betudom összeszerelési pontatlanságnak, mivel a hűtőrács is kicsit lejjebb van. Az első sárvédőkön hatalmas, az öntésből származó anyagfolytonossági hiány van, viszont cserébe kidolgozásuk sem oly részletes, mint a konkurenciánál. A kopoltyúk és a felette levő típus plakett megvan, az ajtó rajzolata szép, a tanksapka is a helyén. Az egyetlen dolog, ami szerintem szebb a Matchbox-nál, az a szélvédő. Nem olyan részletes ugyan, de a forma stimmel és normális szögben áll. A hátulja elég összecsapott lett, a kis dudor hátsó lámpákat egy jó kis sorja köti össze, ami egyben a csomagtérajtó alja is. A beltere rendben van, a műszerfalon vannak órák, az üléseken két pontos övek, a bukócső is ott van a vezető mögött, viszont a teli kormány egy nyitott autónál elég lehangoló. Ez a sokküllős felni kicsit modern alá, de jól mutat, amiként a metál fehér fényezésre húzott két kék versenycsík is. A hibái ellenére azonban szerintem egy szerethető kisautó, összességében jó benyomást tesz, és nem mellesleg nagyon jól gurul.
Első ránézésre egész szépnek tűnik
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése