2007/07/07

A Matchbox 1-75 sorozat helikopterei, Part I. – MB-57 Mission Helicopter

Egy régebbi postban a Skybusters helikopterek kapcsán már említettem, hogy az 1-75 sorozatban is léteztek helikopterek, de ezeket én valamiért sohasem szerettem. Nos, az egyetlen kivétellel kezdeném ezek ismertetését, azzal ami mindig is nagyon tetszett, a Mission Helicopterrel.

A történet a szokásos: Az alvázon 1985-ös dátum látható, de először az 1986-os katalógusban bukkan fel az MB-57. A legutolsó, amiben megtaláltam, az pedig az 1998-as, tehát legalább 12 évig gyártották – attól függően, hogy melyik évszámot fogadjuk el a gyártás valódi kezdetének – ami azért nem semmi. Areh több mint harminc változatot jegyez ebből a darabból, a legkülönbözőbb és a leghülyébb – most komolyan, kinek volt az ötlete, hogy „Rescue”, meg „Sheriff” felirattal lásson el egy harci helikoptert? – festésekkel. Érdekessége, hogy a farok betolható a törzsébe és a forgószárnyak összehajthatóak, de nem azért, hogy helikopterhordózón üzemeltetőset lehessen vele játszani, hanem, hogy beférjen az 1-75-ös sorozat dobozába.

A vak is látja, hogy a Mission Helicopter nagyon erősen emlékeztet a Blue Thunder című filmben szereplő madárra. A mai harmincas hímeknek a film bizonyosan emlékezetes, de akik még nem hallottak róla, a fenti IMDB-s linken kívül tájékozódhatnak még itt (ez az oldal amúgy döbbenetes) és itt is. Személyes összeesküvés-elméletem szerint, licencelni akarhatták a Kék Villámot – amiről mi persze tudjuk, hogy valójában Kék Mennydörgés, csak hát ugye nem ez az első ilyen fordítás a filmes történelemben – de aztán az utolsó pillanatban, amikor már kész voltak a méregdrága szerszámok az előállításához, nem jött össze a dolog, így lett Mission Helicopter.

Ami nekem megvan, az a kék - fehér - narancssárga színű premierfestés, illetve egy újabb katonai festésű darab a Commando sorozatból, mely véletlenül megint a Strike Team-hez tartozik.

Az MB-57 premierfestése, 1985, vagy 86-ból.
Commando Strike Team festés. Van még legalább 28.
Össze lehet csukni a forgószárnyakat és be lehet tolni a farkát a törzsébe, de csak azért, hogy beleférjen az 1-75 dobozba.
Képek a Kék Villámról.
Csak nekem tűnnek hasonlónak?

Nincsenek megjegyzések: