2024/08/12

Matchbox MB-28 MBX Field Car

Volt egy a 2010-es évek végén kezdődő irányzat a Matchboxnál, amikor régi, klasszikus Matchboxokhoz nyúltak vissza és alkottak újra modelleket. Nagyon szerettük ezeket, külön tag-et is kaptak az ilyen újdonságok a címkefelhőben. Ebben a postban is egy ilyet láthattok.

Az MB-18 Field Car még a regular wheel éra szülötte. Sokáig fantázia szülte terepjárónak gondoltam, de kiderült, hogy az International Harvester, Scout 800 Sportot mintázza. Ha már akkor van SnowRunner nevű videójáték, akkor tudtam volna én is, de akkor még nem volt. A Scout 1969-ben transitional verziót is kapott, vékony Superfast kerekekkel. Széles Superfast kerekű változata is születik, amit a hazai kisipar le is másol.

Ezt a klasszikust vették elő újra 2021-ben. Abban az évben MB-17 az 1-100 sorban és egy 2021-es – majd később egy másik, 2022-es – kilences csomagban. Narancssárga alapszínnel ugyanaz a motívum köszön rajta vissza, mint ennek a postnak a tárgyán.

2022-ben MB-15 lesz az 1-100 sorban, kék alapszínnel, de olyan motívummal, ami már nekem inkább nem tetszik, mint igen.

2023-ban fakó bilikék alapszínnel – jaj – és jópofa motívummal 9-pack exkluzív, az 1-100 sorban meg az, amit ebben a bejegyzésben láttok. Tavaly a hetvenedik évfordulós festést is megkapja ami MB-62 lesz az 1-100-ban.

Idén pedig narancssárga alapszínnel és egy olyan versenyfestéssel az MBX Retro nevű 5-ös csomagba is bekerül, ami visszautalás az eredeti Field Car egy festésére. Nagyon hasonlít arra, annak 179 volt a rajtszáma, ennek 180. Jópofa gag, de ha nem tudnám, simán otthagynám a boltban.

A fenti verziók közül nekem a premierfestéssel és ezzel amit a bejegyzésben láthattok tetszik a legjobban. Nagyra értékelem a múltbéli visszakacsintást, tetszik ez az öntvény, de nem tudom, hogy mennyire a nosztalgia működik ebben az esetben.

Ebből a szögből változott a legtöbbet. Kapott gallytörő rácsot és teljesen új a hűtőrácsa meg a lámpái.

Nekem tetszik a motívum és az öntvény is, de nem tudom, hogy mennyire a nosztalgia teszi.

Ezek a kerekek is jól állnak neki, különösen a festett perem megy jól a motívum színes csíkjaihoz.

Ugyanez a motívum jelenik meg a premierverzión is 2021-ben, csak narancssárga alapszínen.

Iszonyú sokat dob rajta, hogy a pótkerék ugyanolyan, mint amilyeneken gurul!

Pizzakormány. Már egészen megszoktam.

Az ős-Field Car ponyvatetős volt. Ez merevtetős, nagy tetőablakkal. Nekem tetszik.

NRFB

Nincsenek megjegyzések: