A blogunk alapvetően játékautókról szól, amit viszont ebben a postban láthattok az egy teljesen más kategória: ez egy nézegetni való inkább makett, mint modell, nem pedig tologatni való játékszer. Mint ilyen teljesen más univerzum.
Scania R
Nem
ismételném önmagam, különösen olyasmiben ami nagyjából a
„kutyát sem érdekli” kategória. Szóval a
kamionos becsípődésem történetéről itt olvashattok, ahol
birizgáltam a Scaniát is mint gyártót úgy nagy általánosságban.
Amiről ez a post szól, az a jelenlegi Scania R-sorozatának –
hogy ezt 100% pontossággal ki merem jelenteni, abban nem kis meló
van – egy nehéz dolgok vontatásához specifikált változata.
Tehát mindenkit arra bíztatok, hogy Scania R ügyekben úgy
általában fáradjon
el a képviselet magyar oldalára. Kíváncsi voltam, hogy
mennyire akkurátus a Herpa Scaniája – lelövöm a poént: nagyon!
Ezért nem kevés időt töltöttem azzal, hogy a konfigurátorral
játszva próbáltam reprodukálni – legalábbis külsejében –
azt amit a Herpa megmintázott. Majd fogjátok látni alább, hogy
szerintem sikerült. Őrült jót lehet játszani vele amúgy, ha
gondoljátok próbáljátok ki ti is!
Herpa
Biztos
voltam benne, hogy még soha nem írtunk az amúgy patinás német
gyártóról, mert mint az a bevezetőben is elhangzott, nem
játékszereket gyártanak, hanem terepasztal kiegészítőket,
vitrinlakókat. Annyiban voltak e lapokon említve, hogy
az RMZ City diorámát ők is árulják a saját nevük alatt.
Pár mondatban a cégről: 1949 óta léteznek, a nevük a
"Hergenröther und Patente” rövidítéséből jön. A
weblapjuk erre található. A közúti járműveiknél a fő
csapásirány az 1:87-es, a vasútmodellezésben H0-ás méretarány
– ez a szerelvény is ilyen – de 1:120 (TT) és 1:160 (N)
méretarányú termékeik is vannak. Kitűnő minőséget
képviselnek, de a mi radarunkra nem véletlenül nem kerültek fel
eddig: a termékeik nem játékszerek hanem nagyon dekoratív,
relatíve törékeny, műanyag holmik, nem mellékesen pedig
méregdrágák.
Scania merchandise
Hogy
hogy lett nekem ilyenem? Nos, ajándékba kaptam a sógoroméktól –
ez úton is hálás köszi Peti és Niki – akik megértéssel
tekintenek a játékautós és azon belül is kamionos kattanásomra,
meg a kamionszimulátorral töltött időmre, lévén
szállítmányozással és teherautók szervizelésével is
foglalkoznak. Nemes egyszerűséggel bementek a Scania helyi
képviseletére és megvásároltak kb. mindent ami ajándéktárgyként kapható volt – köztük ezt a szerelvényt is. A Scania – sok
más gyártóval ellentétben – nem titkolja, hogy kik a
beszállítói. Számos méretarányban kínál céges ajándékokat,
és a vitrinlakótól a játékszerig terjed náluk a skála. Tehát
ez a magyarázat a Scania dobozra. Nyilván a szokásos autószalonos
árréssel dolgoznak, úgyhogy bele sem merek gondolni, hogy mibe
fájt nekik a születés-, meg névnapom.
Azt hiszem ebben az árfekvésben a minimális elvárás a tökéletesség és ami a nyergesvontatót illeti, ezt hozza is a kis Herpa. A konfigurátorral sikerült mindent előhozni úgy, ahogy az a modellen látható. Egyedül a motor hengerűrtartalmát, nem festették fel a modellre, csak az biztos, hogy nem valamelyik csúcs-V8 dolgozik benne, mert akkor bizonyos króm dekorelemek ott lennének rajta – de nem vannak. A hajtásképlet, a fülke, az oldalsó és felső légterelők – mindkettő a közepes a három lehetséges méretből –, a tetőn és a hűtőrácsban lévő szúrófények, a metál fényezés, a színre fújt lökhárító mind-mind akkurátus. Egyedül a rajta lévő fényhíd az, ami nem Scania gyári extra, de ettől még teljességében hihető. A dobozon feltüntetett CR20N-t nem értettem, de most már tudom: fülkekód.
Hogy nekem nem valószínű, hogy lesz hasonló ilyenem az azért vehető közel biztosra – már az árán kívül – hogy miközben kiszedtem a dobozából a fotózáshoz és visszaraktam, lábon kihordtam egy infarktust, úgy féltem, hogy szilánkos törést fogok okozni az apró műanyag gyösznek. Meseszép, odáig vagyok érte, az 1:110 körüli méretaránynál picit nagyobb holmik közül csúszott be már pár, mert nem bírtam ellenállni nekik – ezekről majd később – de ez nem az én pályám.
Röviden összefoglalva: Tökéletes! Mondjuk ebben az árfekvésben ez alapvető. A motorról nem tudni, hogy milyen van benne, de biztos nem V8, mert akkor bizonyos helyeken krómcsíkok lennének ott, ahol nincsenek.A beltér is nagyon részletes. Az oldalsó és első tükrök járnak hozzá, de azokat ha felszereltem volna nem lehetne visszatenni a dobozába.
1 megjegyzés:
Én is gyűjtök Herpát, de én is csak ilyen speckó trélereket meg nehézvontatókat; a nevezett új Scaniaból is van már nehézgépem (ennel is "nehezebb"), és igen ez már egy teljesen más kaszt, ez a mértehelyes vasútmodellezés kasztja, ami egy külön tudomány. Nálam ebből a nehézfuvarozás volt a lényeges szempont, mert más opciók (NZG, Conrad, Tekno, WSI stb.) gyakorlatilag megfizethetetlenek.
Megjegyzés küldése