2021/02/12

DeAgostini Legendás Buszok a Múltból sorozat – Ikarus 630

Igyekszem a megmintázott eredetik időrendjében folytatni a buszos sorozat darabjainak bemutatását – bár ez idővel nehéz lesz, mert volt amiről lecsúsztam anno. Erről a darabról már vannak (halvány) emlékeim is.

1959-1971
Egy évvel a születésem előtt fejezték be ennek a modellnek a gyártását, ami azt jelenti hogy kissrác koromban ezek még jártak a BKV vonalain. Na, nem feltétlenül arra, ahol mi laktunk, mert akkor már inkább a külsőbb kerületeket rótták – belvárosi srác vagyok, arrafelé akkor már inkább az 556-osok, meg a 180-asok jártak. Arra viszont világosan emlékszem, hogy a vezetőnek a munkahelyét egy üvegfal választotta el az utastértől. Ennek a tövében pedig a menetiránynak háttal fordított pad volt, amire remekül fel lehetett térdelni és bámulni előre, meg hogy mit is csinál a vezetőbácsi. Imádtam. Persze csak akkor jöhetett szóba a móka, ha nem utaztak sokan a buszon. Értékelhető típusismertetőt a Wikipédia meglepő módon nem tartalmaz, de az Old-Ikarus.hu viszont annál érdekesebb olvasnivalót kínál. Én a 620-ról mit sem tudtam, szép, de a 630 sokkal vagányabb a dupla fényszóróival.

 
Bevitrinezett, mozgó kiállítás busz 630-asból.

Kicsikém
A fentebb már citált Old-Ikarus képeit elnézve, meg a halovány emlékeimre hagyatkozva én elégedett vagyok a kis DeAgostini busszal. A részleteket, amiket kölyökkén állati vagánynak gondoltam – a hatalmas hűtőrácsot, a dupla fényszórókat, a vezető ajtajához a fellépőt, a hátsó lámpákat amik engem valamiért a gyermekkoromban a budapest Vidámparkban futó dodgemekéire emlékeztetett – kiválóan hozza.

Gyerekként imádtam ezt a hatalmas hűtőrácsot.

Akkor őrült menőnek láttam a vezető fellépőjét, meg azt is hogy saját ajtaja van. A dupla fényszóró meg mindig is menő volt és ez így is lesz míg pilács a pilács!
 
Az én példányomnak sikerült valahogy furcsán papucsot húznia a bal első kerekére és nem sikerült szépen ráadnom nekem sem.

Valamiért nagyon tetszettek ezek a lámpák. Érdekes, hogy arra már nem emlékeztem, hogy a hátsó szélvédő ennyire tagolt.


 

Nincsenek megjegyzések: