Áprilisi
Játszószőnyeg témánkon tényleg nincs mit agyonmagyarázni.
Dacnergee kolléga dobta fel a kérdés ötletét, amit azonnal
„megvettem”: Melyik az a 3 autó – márka és típus –, amit
nagyon szeretnél birtokolni 1:64 méretarányban?
A
válaszok ez alkalommal is a beérkezés sorrendjében olvashatóak.
(Fotók: Internet
Movie Car Database,
eBay és Wikipédia.)
Dancergee
MATCHBOXADDIKT
Nálam főként filmes autókból van hiány. Az alábbi 3 az amit szívesen látnék a polcon.
- The Wraith „Dodge M4S” (Ez ügyben ajánlott irodalom a múlthavi Játszószőnyeg. SJ.)
- Mad Max „Ford Falcon XB Coupe Interceptor”
- Robocop „Ford Taurus OCP”
Nálam főként filmes autókból van hiány. Az alábbi 3 az amit szívesen látnék a polcon.
- The Wraith „Dodge M4S” (Ez ügyben ajánlott irodalom a múlthavi Játszószőnyeg. SJ.)
- Mad Max „Ford Falcon XB Coupe Interceptor”
- Robocop „Ford Taurus OCP”
Sam.
Joe
MATCHBOX MEMORIES
- A volt szocialista blokk járműpalettája, ezen belül is a Ladák és a Kispók. A Grell lefedte az NDK vonalat, sőt Zaporozsecük is van, de a fentiek hiányoznak. (Mondjuk ez így nem teljesen igaz, a Welly készít Ladákat, de valamiért csak az orosz piacra, ezért a beszerzésük nehézkes, az árak botrányosak és a civil változatok – meglepő módon – ritkábbak.)
- Mercedes-Benz W123, azaz a jó öreg „Zöldséges Merci”. Az „Állólámpás” W115 szerencsére létezik a Corgitól, de a Zöldséges egyszerűen nincs 1:6x-ben, csak valamivel kisebb, vagy valamivel nagyobb méretarányban.
- Mad Max járműpark, természetesen az élen a Ford Falcon XB Coupe Interceptorral, aminek a filmsorozat különböző részeinek megfelelően leharcolt változataira is lenne igényem. Ebből 1:18-ban olyan kivitelűek léteznek, amitől bőgni kell, mint egy versenymotor, de 1:6x közeli nincs. Némi reménykedésre ad okot, hogy a Hot Wheels kínálatában van Falcon XB Coupe. Ezen kívül én igényelném még a Yellow Pursuitokat/Interceptorokat, szóval a járőrautóra fazonírozott Falcon XA és XB szedánokat is.
MATCHBOX MEMORIES
- A volt szocialista blokk járműpalettája, ezen belül is a Ladák és a Kispók. A Grell lefedte az NDK vonalat, sőt Zaporozsecük is van, de a fentiek hiányoznak. (Mondjuk ez így nem teljesen igaz, a Welly készít Ladákat, de valamiért csak az orosz piacra, ezért a beszerzésük nehézkes, az árak botrányosak és a civil változatok – meglepő módon – ritkábbak.)
- Mercedes-Benz W123, azaz a jó öreg „Zöldséges Merci”. Az „Állólámpás” W115 szerencsére létezik a Corgitól, de a Zöldséges egyszerűen nincs 1:6x-ben, csak valamivel kisebb, vagy valamivel nagyobb méretarányban.
- Mad Max járműpark, természetesen az élen a Ford Falcon XB Coupe Interceptorral, aminek a filmsorozat különböző részeinek megfelelően leharcolt változataira is lenne igényem. Ebből 1:18-ban olyan kivitelűek léteznek, amitől bőgni kell, mint egy versenymotor, de 1:6x közeli nincs. Némi reménykedésre ad okot, hogy a Hot Wheels kínálatában van Falcon XB Coupe. Ezen kívül én igényelném még a Yellow Pursuitokat/Interceptorokat, szóval a járőrautóra fazonírozott Falcon XA és XB szedánokat is.
Farkas
Sándor (Alecwolf)
MODELFREAKS
A leginkább vágyott három 1/64-es autó, melynek szívesen látnám a Greenlight / Tomica LV-N szintű kiadását az alábbiak lennének:
- Iso Rivolta / Iso Grifo / Bizzarrini 5300 GT Stradale
Bár a Matchbox megcsinálta a Grifót a hatvanas-hetvenes évek fordulóján, és a klasszikussá is vált – szerencsére az évek során sikerült is beszereznem számos változatát – mégis örömmel látnám egy modern, jó minőségű kiadását. Azért írtam három autót, mivel ezek közeli rokonok – a Rivolta volt az alapmodell, amiből kifejlesztették a Grifót, amelynek Bizzarrini-féle versenyváltozata volt az 5300 GT. Egy tripla-pakk biztosan helyet kapna a kisautó-oltáromon.
- Mazda 626 / Capella GC Coupe (1983 - 1987)
Az egyik leginkább alulértékelt gyártó, kisautós szempontból is méltatlanul elfelejtett típusa. Személyes tapasztalataim a Mazda autókkal nagyon pozitívak; megbízható, kényelmes autók, nem parasztvakító trükkökkel, hanem valódi fejlesztéseket megvalósítva finomítják a modelljeiket a hiroshimaiak. A harmadik generációs 626 Coupe egy masszív, erős dög, százszor inkább ezt venném, mint bármilyen más korabeli rizsrakétát.
- Suzuki Baleno
A harmadik helyen egy, még az előzőnél is kevesebbre tartott autó szerepel. Viszont az első autóm egy Baleno volt, ami a Swift jó tulajdonságait – megbízható motor, futómű – egy nagyobb és biztonságosabb karosszériával, ezzel együtt magasabb komfortérzettel társította. A háromajtós hatchback más márkanévvel valószínűleg közkedveltté vált volna a fiatal tunerek közt – hogy így finomítsam a boyracer kifejezést –, míg a kombiverzió formatervét a mai napig az egyik legszexibbnek tartom.
MODELFREAKS
A leginkább vágyott három 1/64-es autó, melynek szívesen látnám a Greenlight / Tomica LV-N szintű kiadását az alábbiak lennének:
- Iso Rivolta / Iso Grifo / Bizzarrini 5300 GT Stradale
Bár a Matchbox megcsinálta a Grifót a hatvanas-hetvenes évek fordulóján, és a klasszikussá is vált – szerencsére az évek során sikerült is beszereznem számos változatát – mégis örömmel látnám egy modern, jó minőségű kiadását. Azért írtam három autót, mivel ezek közeli rokonok – a Rivolta volt az alapmodell, amiből kifejlesztették a Grifót, amelynek Bizzarrini-féle versenyváltozata volt az 5300 GT. Egy tripla-pakk biztosan helyet kapna a kisautó-oltáromon.
- Mazda 626 / Capella GC Coupe (1983 - 1987)
Az egyik leginkább alulértékelt gyártó, kisautós szempontból is méltatlanul elfelejtett típusa. Személyes tapasztalataim a Mazda autókkal nagyon pozitívak; megbízható, kényelmes autók, nem parasztvakító trükkökkel, hanem valódi fejlesztéseket megvalósítva finomítják a modelljeiket a hiroshimaiak. A harmadik generációs 626 Coupe egy masszív, erős dög, százszor inkább ezt venném, mint bármilyen más korabeli rizsrakétát.
- Suzuki Baleno
A harmadik helyen egy, még az előzőnél is kevesebbre tartott autó szerepel. Viszont az első autóm egy Baleno volt, ami a Swift jó tulajdonságait – megbízható motor, futómű – egy nagyobb és biztonságosabb karosszériával, ezzel együtt magasabb komfortérzettel társította. A háromajtós hatchback más márkanévvel valószínűleg közkedveltté vált volna a fiatal tunerek közt – hogy így finomítsam a boyracer kifejezést –, míg a kombiverzió formatervét a mai napig az egyik legszexibbnek tartom.
porsche
MATCHBOX
MEMORIES
- Trabant 1,1 Universal, ha lehet okkersárga színben. Négyütemű kombi amúgy is ritka modellben, eddig csak 1/18-ban láttam. 14 évig volt a családban egy, utolsó két évében már az enyém volt, a szívemhez nőtt, előtte négy kétütemű kombink volt.
- Opel Corsa C, 5 ajtós faceliftes, esetleg villámezüstben. Eddig ilyen autóm volt a legtovább, eddig csak 1/43-ban találkoztam vele, az is mind háromajtós volt.
- Porsche 356 Prototype, azaz az első Porsche. 1/43 és 1/72 közötti méretben ilyennel sem találkoztam, szívesen látnék egy ilyet a gyűjteményemben. Mondjuk 356-os amúgy sem túl gyakori ilyen méretben, a Matchbox igazán csinálhatna egy B Coupet...
- Trabant 1,1 Universal, ha lehet okkersárga színben. Négyütemű kombi amúgy is ritka modellben, eddig csak 1/18-ban láttam. 14 évig volt a családban egy, utolsó két évében már az enyém volt, a szívemhez nőtt, előtte négy kétütemű kombink volt.
- Opel Corsa C, 5 ajtós faceliftes, esetleg villámezüstben. Eddig ilyen autóm volt a legtovább, eddig csak 1/43-ban találkoztam vele, az is mind háromajtós volt.
- Porsche 356 Prototype, azaz az első Porsche. 1/43 és 1/72 közötti méretben ilyennel sem találkoztam, szívesen látnék egy ilyet a gyűjteményemben. Mondjuk 356-os amúgy sem túl gyakori ilyen méretben, a Matchbox igazán csinálhatna egy B Coupet...
Demjén
Csaba
MODELFREAKS
- Maserati Ghibli II
Mi mást??? :-) (A kolléga olasz autó fanatikus. SJ)
- Suzuki Swift MKIII
Személyes kötődés okán.
- Opel Manta B GT/E
Gyerekkori élmények – filmek – miatt, és mert csak kell egy német is!
MODELFREAKS
- Maserati Ghibli II
Mi mást??? :-) (A kolléga olasz autó fanatikus. SJ)
- Suzuki Swift MKIII
Személyes kötődés okán.
- Opel Manta B GT/E
Gyerekkori élmények – filmek – miatt, és mert csak kell egy német is!
Apáthi
Gábor
MODELFREAKS
- Opel Astra F Caravan, indigókék színben, mert ilyen autóm volt és nagyon beleszerettem.
- Jaguar XF Sportbrake SE, tökéletes arányokkal rendelkező, szolid vonalvezetésű mégis nagyon szép, harmonikus külsejű, modern kombi.
- Mercedes CLS Shooting Brake - tökéletes arányokkal rendelkező, sportosabb, agresszívebb nagyon szép modern kombi.
MODELFREAKS
- Opel Astra F Caravan, indigókék színben, mert ilyen autóm volt és nagyon beleszerettem.
- Jaguar XF Sportbrake SE, tökéletes arányokkal rendelkező, szolid vonalvezetésű mégis nagyon szép, harmonikus külsejű, modern kombi.
- Mercedes CLS Shooting Brake - tökéletes arányokkal rendelkező, sportosabb, agresszívebb nagyon szép modern kombi.
Tommi
MATCHBOX MEMORIES
Amikor felmerült a kérdés, azt gondoltam, hamar sikerül válaszolnom, ám nem így lett. Azért megpróbálom összeszedni a top 3-mat.
- Második generációs SAAB 9000 Aero és Volvo 850 T5-R. Rögtön holtverseny, mivel a két autó közül akkor sem tudnék egyet választani, ha a kezembe kapnám a kulcsukat, hogy az egyiket elvihetem.
- Bár a közvélemény szerint egy jellegtelen, már-már ronda mikrobusz, második választottam a Nissan Almera Tino. Nem tudom megmagyarázni, hogy miért tetszik, de tetszik.
- Suzuki Swift GTi. Akár a kocka, akár a gömbölyű, bármelyik jöhetne 1:64-ben. Bár a szívem inkább a gömbölyű felé húz.
Két svéd, két japán. Azt hiszem, nem cizelláltam túl.
MATCHBOX MEMORIES
Amikor felmerült a kérdés, azt gondoltam, hamar sikerül válaszolnom, ám nem így lett. Azért megpróbálom összeszedni a top 3-mat.
- Második generációs SAAB 9000 Aero és Volvo 850 T5-R. Rögtön holtverseny, mivel a két autó közül akkor sem tudnék egyet választani, ha a kezembe kapnám a kulcsukat, hogy az egyiket elvihetem.
- Bár a közvélemény szerint egy jellegtelen, már-már ronda mikrobusz, második választottam a Nissan Almera Tino. Nem tudom megmagyarázni, hogy miért tetszik, de tetszik.
- Suzuki Swift GTi. Akár a kocka, akár a gömbölyű, bármelyik jöhetne 1:64-ben. Bár a szívem inkább a gömbölyű felé húz.
Két svéd, két japán. Azt hiszem, nem cizelláltam túl.
Rájen
SZIRSZARJAIM
A kérdés nyitva hagyja, hogy létező vagy 1:64-ben egyáltalán nem létező darabokat kell-e írnom, ezért küldök 3 ilyet, három olyat.
A kérdés nyitva hagyja, hogy létező vagy 1:64-ben egyáltalán nem létező darabokat kell-e írnom, ezért küldök 3 ilyet, három olyat.
Létezők:
- Fiat 124 - a Polistilnek volt ilyenje, ma
már gyakorlatilag aranyáron megy, gazdag ember 1200-es Ladája.
-
Volkswagen Bogár és/vagy T1 a Matchbox első szériáiból - ezek
még nagyon hiányoznak, bár regular wheelt nem gyűjtök
alapvetően. De majd úgyis meglesznek egyszer...
- Tomica VW T2 -
volt már ilyenem, de vágyom egy szépre, mert nagyon tetszik. Mára
már sajnos ezek is nagyon drágán mennek...
Nem
létezők:
Ez nagyon nehéz ügy, mert mire kitalálom, hogy mi lenne jó, rákeresek, és kiderül, hogy ja kérem, van ilyen, csak épp Kyosho vagy valami más isten tudja milyen gyártó megfizethetetlen modelljéről van szó... Ezért csaltam.
- Matchbox Lada 2105/2107 - én elképzeltem, szerintem klassz lenne.
- Matchbox Volvo Amazon – szintén.
- Matchbox Lancia Delta - szintén, bár ez tőlem Hot Wheels is lehetne, mint amilyenek a mostanában megjelenő japán kultautók. Ez utóbbi három könnyedén beleilleszthető lenne abba a sorba, amit a Matchbox egyébként csinálgat vagy legalábbis csinálgatott nem is olyan régen: Citroen DS, Alfa Romeo Giulia, E-Type, Miura stb. A Dodge A100-assal még él a remény. (További hasonló álmodozásaim megtalálhatók a szirszarjaimon, ha beírjátok a kiváló keresőmezőbe, hogy „sosemvolt”.)
Ez nagyon nehéz ügy, mert mire kitalálom, hogy mi lenne jó, rákeresek, és kiderül, hogy ja kérem, van ilyen, csak épp Kyosho vagy valami más isten tudja milyen gyártó megfizethetetlen modelljéről van szó... Ezért csaltam.
- Matchbox Lada 2105/2107 - én elképzeltem, szerintem klassz lenne.
- Matchbox Volvo Amazon – szintén.
- Matchbox Lancia Delta - szintén, bár ez tőlem Hot Wheels is lehetne, mint amilyenek a mostanában megjelenő japán kultautók. Ez utóbbi három könnyedén beleilleszthető lenne abba a sorba, amit a Matchbox egyébként csinálgat vagy legalábbis csinálgatott nem is olyan régen: Citroen DS, Alfa Romeo Giulia, E-Type, Miura stb. A Dodge A100-assal még él a remény. (További hasonló álmodozásaim megtalálhatók a szirszarjaimon, ha beírjátok a kiváló keresőmezőbe, hogy „sosemvolt”.)
1 megjegyzés:
Meglepő és pozitív a Swift jelenléte a kollégák körében :)
Megjegyzés küldése