A jól ismert Ford pickup ismét terítéken. A véletlen hozta képbe ilyen hirtelen ezt a kocsit. A havazásra gondolva szerettem volna készíteni havas, téli képet Matchboxokról. Fejben már összeállt a dolog, egy olyan autó kellene, ami egy régebbi, békebeli feelinget hangulatot hoz elő bennünk, a behavazott mozdulatlanságával utalva a vidéki tél délutáni csendjére. Van Land Roverem meg egy dobozos Ford A erre a célra, de mindkettő sötét színben. Ami önmagában nem baj, mert hangulatilag még jó is lehet, de talán mégis jobb lenne valami színes karosszéria a fotóra, egy olyan kocsi ami hóban is lazán elmegy és kellően dögös. Aztán hirtelen leesett a hó, jó volt a fény és nem volt ilyen autóm hirtelen kéznél a fotózáshoz. A vitrinből azért nem szívesen vinném ki az óvott példányokat.
Ekkor
nyúltam a várakozó autók garázsába és itt egyből előregurult
elém hullott a Ford karosszéria. Végül is más sorsot szántam
neki, már a sötét szín és a maffiahangulatú kialakítás is
megvolt a fejemben a kocsihoz. A fényezése tulajdonképpen
teljesen jó és szépen csillog is még, de hiszen pont ilyen kell
nekem. Nosza, kerítsünk alá valami alvázat és kerekeket. Legyen
egy köztes megoldás. A plató marad, kap bukókeretet, gallytörőt,
szép kereket és mehet is a hóba.
Az alváz a piros, sima pickupról maradt, valami rossz kicsi kerékkel. Ez nem gond, úgyis valami nagyobb és szebb kereket gondoltam alá. Az alváz pedig szinte kompatibilis. Viszont meg kell emelnem a kasznit, hogy jól mutassanak a nagyobb kerekek. Erre sztirollapokat használtam, amiket egymásra ragasztva finoman be lehetett állítani a kívánt magasságot. A meglévő homlokelemem kissé hiányos volt, ezzel valamit kezdenem kellett. Hátulról ráragasztva egy kis lapot a hiányzó részhez lehetőség nyílt a késtapasszal való kiegészítésre. Rétegesen föltöltöttem a hiányzó részt. Mikor megkötött, akkor csiszolással és faragással kiszobrászkodtam a hiányzó lámpa és lökhárítódarabot. Kapott egy matt fehér színt és teljesen megfelelő lett a célra. A kerekek egy Grell kamionból jöttek, szinte teljesen pontosan illeszkedtek a tengelytartó részhez.
Az alváz a piros, sima pickupról maradt, valami rossz kicsi kerékkel. Ez nem gond, úgyis valami nagyobb és szebb kereket gondoltam alá. Az alváz pedig szinte kompatibilis. Viszont meg kell emelnem a kasznit, hogy jól mutassanak a nagyobb kerekek. Erre sztirollapokat használtam, amiket egymásra ragasztva finoman be lehetett állítani a kívánt magasságot. A meglévő homlokelemem kissé hiányos volt, ezzel valamit kezdenem kellett. Hátulról ráragasztva egy kis lapot a hiányzó részhez lehetőség nyílt a késtapasszal való kiegészítésre. Rétegesen föltöltöttem a hiányzó részt. Mikor megkötött, akkor csiszolással és faragással kiszobrászkodtam a hiányzó lámpa és lökhárítódarabot. Kapott egy matt fehér színt és teljesen megfelelő lett a célra. A kerekek egy Grell kamionból jöttek, szinte teljesen pontosan illeszkedtek a tengelytartó részhez.
A kiegészített homlokpanel és a két, rézdrótból hajlított extra felszerelés
A karosszériamagasítás még festetlenül
De
ekkor még egy kicsit vadítani kellett. Jöhet a rézdrót és a
fogó. Így hajlítottam rá a gallytörőt és a bukókeretet.
Kaptak egy selymes szürke színt és máris egészen más karaktere
lett az autónak. Szerencsére a piros ablak még megvolt, így
ablakgyártással nem kellett kínlódnom, amellett meg kimondottan jól
mutat a szürkés-fehéres háttér előtt a piros+sárga
színkombináció. A matricát a meglévő készletemből
illesztettem rá, végül kapott egy réteg fényes lakkot.
Kell ez a hasmagasság ilyen hóba
A mély hó nem akadály
Erdőn mezőn keresztül
Talán egy téliesebb mintájú gumi nem ártott volna rá
Keresztülmegy mindenen
Némi hóeltakarítás nem ártott volna a jobb kilátás érdekében
Időközben
elállt a hóvihar és mire minden összeállt, még a nap is kezdett
derengeni, így pont jókor lett kész a kocsi a téli fotózáshoz.
Különösebb kunszt nincs is ebben a kocsiban, talán csak a drótból
készült alkatrészek, viszont elmondhatjuk, hogy ismét bővült a nem egyedi és egyedi Ford pickupok virtuális sora.
Mély nyomot hagy maga után
Profilból kimondottan jó
Terepen is száguldva
8 megjegyzés:
Huhh, pokolian jó! Telitalálat a felni, és az extra feature-k is ütnek. Simán beférne bármelyik limitált - gyári - szériába.
Imádom az ilyen pick up-okat. Ütős darab lett. Tényleg nagyon jó!
Nagyon ott van a kis pickup!
A bukókeret ütős, bár dögtolónak már picit vaskosnak hat a rézdrót. Miylet használtál, 1 mm-est, vagy 1,5 mm-est?
Nagyon jó lett, egy MB-53 ra milyen kereket javasolnál? Ezeket te honnan szerzed be?
Köszi:)
A rézdrót valóban vaskosnak hat egy kicsit, kiváltképp a festés után. De ez most ilyen erőszakos kivitelűre sikerült. Amúgy 1,4 mm-es. Nyilván lehetett volna vadászni megfelelőbb árnyalatot is, de ez egy ilyen "hamar" projekt lett, ami kéznél volt abból.
A kerekekkel kapcsolatban: Folyamatos kerékgyűjtésben vagyok. Egyrészt a szemem mindig erre (is) figyel amerre járok, mert sokszor csak egy szép+jó kerék érdemel figyelmet egy kisautóról bármilyen márka vagy minőség legyen az. Börzén, vásárban, csereberélve akárhol nyitott szemmel járok. A modell többi részét (ha nem értékesebb, márkásabb ) általában kidobom, kivéve talán még az ép szélvédőket, amiket szintén van esély hasznosítani. Ebből következően a kerékgyűjtemény szaporodik és onnan tudok válogatni. Az, hogy az adott kocsira milyen kerék kerül több mindentől is függ. Alapvetően a rendelkezésre álló készlettől, de bejátszik a kocsi stílusa is. Nem utolsó szempont, hogy milyen méretű kerék illik az adott stílusú karosszériához. Ekkor még nem is beszéltem a keréktávolságról ami tengelymegbontás és újrakészítés nélkül is illik az adott felfogatási helyre. Tutit nem lehet mondani, mindenkinek magának kell kiválasztani az adott helyzetben a legideálisabbat. Tény, hogy egy kerékcsere mindig dob az autó megjelenésén, mert más lesz tőle. ha ezt veszem alapul akkor szinte már nem is nagyon számít mit raksz rá, csak valami más legyen. Sokszor elég ha csak átfested a felni részt és egész más színezetet kap a dolog. Ha idepillantasz pl. csak egy piros színt kapott és máris egész más az értelmezése az egész autónak: http://matchboxmemories.blogspot.hu/2012/10/atalakitas-matchbox-mb-41-ambulance.html
A konkrét esetre visszatérve ezek a kerekek egy Grell kamionról jöttek. Ennek az az előnye, hogy sok van belőlük (reklámtárgy de jó minőségű), olcsók, és egy kamionból 5 pár kerék kijön (2,5 kocsira való). Ráadásul gumis a kerék és még szép is. Létezik duplakerekes variáció is ami egy Matchboxot über módon feldobhat (egy széles kerék helyett két vékonyabb!)
Lehetne még sorolni a finomságokat de talán már érzed a lényeget.
Szép napot és boldog új évet mindenkinek!
Mokány kis járgány lett, szép lett a színe is, gratula.
Klassz lett a kicsi kocsi!
Megjegyzés küldése