2009/10/17

Matchboxon kívüliek: Lone Star - Corvette Sting Ray

Magát a Lone Star márkanevet egészen 1939-re vezethetjük vissza, ugyanis ekkor alakult meg a Die Casting Machine Tools Ltd (D.C.M.T.) meg Angliában, Londonban. A cég történetét majd egy másik posztban szeretném kivesézni. Addig is elég legyen annyi, hogy maga a Lone Star név 1949-ben tünt fel és egészen a gyár bezárásáig 1983-ig töretlenül jelen volt a klasszikus kisautók piacán.


Ebben a postban egy akkoriban népszerü modelljük az 1969-es Corvette Sting Ray (Fast Back) 1971-es Flyers sorozatban kiadott, és az 1975-ös kiadásu Impy sorozatban megjelent modelljét mutatom be.



A két autó között alapvetően nem sok különbség van, köszönhetően annak, hogy az öntőformáik megegyeznek. Ezért olyan szépen panelvonalazott finom rajzolata van a később kiadott "olcsóbb" modellnek is. A különbség a következőkben nyilvánul meg: Az 1971.es kiadásnak nyithatóak az ajtajai, fém az alja, vékonyak és díszítettek a kerekei, kidolgozott a belső tere, és nyitható a motorházteteje. Az én példányomnak sajnos az eredeti motorházteteje már elveszett, mikor hozzám került, így pótolnom kellett.


Az 1975-ös példány alváza műanyag, kerekei szélesebb, "normál" kerekek lettek, a nyitható ajtók, motorháztető, és a belsőtér eltűntek. Átlátszó szélvédő helyett pedig fekete szélvédőt kapott (Az én példányomnal ez a szélvédő már eredetileg is hiányzott.


A külsejét tekintve nem lehet panasz az autóra. Finom vékony panelvonalak, szép igényes kidolgozás. Kidolgozott első és hátsó rendszámtábla, lámpák, tanksapka, kipufogó stb..


A Flyers sorozat modelljének a megszokott RW-s kerekeknél vékonyabb kereke van. Ennek köszönhetően nagyon finoman és halkan gurul. Az Impy-ről már ez nem mondható el. Ez zörög, akadozik, ahogy kell.


A belseje elég puritán kidolgozást kapott. Háromküllős sportkormány, két ülés, középkonzol kapott helyet belül, semmi több. Hála istennek a külső kárpótol minket a szerény belsőért.


Az alváz mindegyik típusnál más. Az 1975-ös változatnál, mint már említettem ez műanyag. Nem csak az anyaga, hanem a kidolgozása, rajzolata is egyszerűbb, mint korábbi társának. ennek szellemében a feliratok is teljesen megváltoztak. A korábbi "Corvette Sting Ray"-ről "Stingray Fast Back"-re


Összességében meg vagyok vele elégedve. Egy szép, karakteres modellt jelenít meg, kitünve ezzel a manapság sokszor "leegyszerűsített"kisautók között.

Képek: Saját

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

http://www.geocities.com/lone_star_dcmt/

Névtelen írta...

Nekem ez van meg, a nagybátyámtól örököltem:
http://www.geocities.com/lonestardcmt/FLY_22_BLUE.JPG
Felújítás alatt van, 2 ajtó utólag készül rá, meg a szélvédő is, ha kész lesz, postolom.