Mindenképp csak az MB-1- MB-2 Mercedes Truck és Mercedes Trailer páros ismertetője után jöhettem elő ezzel a Matchboxon kívülivel, lévén pont azért döntöttem amellett, hogy megtartom, mert „minden Convoyok mamájára” emlékeztet. Egy kupac mindenféle részeként került a birtokomba, amit azért vettem meg a Vaterán még jó régen, mert volt egyetlen egy valami ami kellett a halomból és végül olyan áron jutott hozzám, hogy az az egy vonzó darab többet ér. Igen, néha az ember jól is tud járni ilyen helyeken. Szóval az enyém lett és megtartottam.
Francia barátaink amit megmintáztak, az a Ford Cargo teherautó. Eredetileg 1981-ben dobta piacra a könnyű teherkocsit a cég az Egyesült Királyságban. A külső megjelenéséért egy Patrick le Quément nevű úr volt a felelős. Bevallom nekem nagyon tetszik a kabin, melynek sajátossága a mélyre lenyúló oldalablakok, amik nagyban megkönnyíti a járda mellé parkolást a sofőr számára. A teherautó annyira sikeres volt, hogy Braziliában is gyártották, illetve Sterling és Freghtliner néven az Egyesült Államokban is forgalmazták. 1986-ban a Ford európai teherautó gyártása az Iveco-hoz került. Egy darabig ezek a teherautók Iveco Ford emblémát kaptak, aztán Angilában is az Iveco típusokat gyártották, majd 1997-ben leállították az egész Langley-beli gyárat. Jelenleg a brazil Ford mellett a török Ford Otosan és az indiai Ashok Leyland is még mindig gyártja.
Az eredetiről meglévő személyes emlékeim és a netről beszerzett képek alapján a Majorette-féle értelmezés egész pofásnak tűnik. Érdekes hogy sok részletben sokkal finomabb mint a jócskán idősebb Matchbox Mercedes Trailer, máshol meg sokkal elnagyoltabb. Tetszenek a ponyva gyűrődései, de az nem, hogy nem lehet levenni azt sem az utánfutóról, sem a teherautóról. Mondjuk így elveszíteni sem könnyű. A vonóhorog feletti műanyag idom kizárttá teszi, hogy szerelvény véletlenül szétakadjon, de szándékosan szétszedni is nagyon nehéz. Rendszám, TIR tábla csak az utánfutóra jutott, de gyanítom ez annak szólt, hogy ez egyben egy szerelvény. A vezetőfülke belsejéből csak az ülések támláját dolgozták ki, de aztán ennyi. Sem műszerfal, sem kormány, se más. Vicces.
Klassz játékszer, egyre nőnek a szememben ezek a francia cuccok!
2 megjegyzés:
Ilynenem volt nekem is valamikor... Az Shell-tanker volt, de már az sincs meg...
Ilyenkor jön rá az ember, hogy micsoda kincseket tett tönkre kölyöknek... 8-(
Megjegyzés küldése