2007/09/04

Matchbox MB-56 1956 Ford F-100 Pickup Truck

Nem csináltam soha titkot abból, hogy a gyerekkoromból származó Matchboxokat sokkal többre becsülöm, mint a mostani kínálatukat. Be kell lássam, hogy azért mostanság is bele tudnak nyúlni klassz dolgokba – Cadillac pompakocsi, hogy mást ne említsek. Azt hiszem most is egy ilyet találtam.

Komoly pénzt mernék tenni rá, hogy a Matchbox kínálatában a legtöbbet feldolgozott típus a Ford – de jó lenne tudni ennek az okát –, beleértve az európai és az amerikai verziókat, személyautókat, teherautókat, furgonokat, kamionokat. Ráadásul a számításhoz hozzá sem vettem még a Mercury-t és a Lincoln-t, ami szintén a Ford Motor Company terméke. Ford pickup pedig legalább ötféle van – ha néha nem is annak hívják, mert bigfootnak, kennelkocsinak, miegyébnek nevezik éppen. Az 1950-es évek autóiért mindig oda voltam. Bár a szívem menthetetlenül a 1957-es Chevy Bel Air-é, a tíz legnagyobb kedvenceim között ott az 1955-ös Ford Fairlane és Ranchero, az 1957-es Thunderbird, de az 1955-ös Chevy Cameo Pickup is, no meg persze az 56-os F-100-as Ford Pickup is. A Matchbox kínálatában elvben 1996 óta megtalálható ez a járgány, mint MB-35 – legalábbis az alvázon ez a keltezés olvasható – de az 1-75 guide katalógusgyűjteményében először 1988-ban szerepel – nincs kép, hogy belinkelhessem. Areh-nél döbbenetesen sok változat látható, köztük az, amit én is leltem a minap, mint utolsó darab az egyik hipermarketben. A F-100-as egyébként egészen meglepően sok számmal szerepel az 1-75 sorozatban, érdemes végigkattintgatni Areh gyűjteményét.

Lévén utolsó darab volt, míg be nem szerzek egy ugyanilyen másikat, az enyém marad NFRB. Arehtől ezért elcsórtam a képeit. Ezeken meglehetősen furának, rücskösnek tűnik a festése, az én darabomon meg inkább matt, katonainak tűnő zöld dukkó látszik. A fémig karistolt fényezés – amit természetesen a modellen ezüst színű festékcsíkokkal és pöttyökkel valósítanak meg –, a „Farm Fresh Produce” felirattal zseniális. Mintha nem is egy játékszer, hanem makett lenne! Be kell szereznem egy másodpéldányt ebből valahogy!

Matchbox MB-56 1956 Ford F-100 Pickup Truck
Utolsó darab a madarasteszkóból. Míg nem lesz egy másik, marad NRFB.
A fenti okokból elloptam Areh képeit, hogy látassam a zseniális, "karistolt" dukkózást. Az én példányom inkább kopottas, mintsem ilyen rücskös, mint ez.

5 megjegyzés:

Andras 244 írta...

SAM, az oldal szuper, millió gratula ...
Egy ilyen pick upot szivesen elfogadnék a gyüjteményembe ... ami nem nagy ...

András


veteranvolvo.blogspot.com

Sam. Joe írta...

Köszi szépen, András!

Hú, a Volvo kamionos képek nagyon tetszenek a blogodon, kár hogy a szövegből mit sem értek! Emlékszem még gyerekkorból ezekre a járgányokra! Akkoriban valahogy sokkal nagyobbnak tűntek. 8-)

Amúgy ez a pickup beszerezhető én is tervezek venni belőle még egyet, hogy kibonthassam!

Van a gyűjtemény feldolgozatlan részében jó kis 760-as Volvo, remélem lesz türelmed kivárni, míg a kezembe, meg ide fel kerül!

Névtelen írta...

Nekem is van ilyen, csak metálzöld...

Ferenc írta...

Szia!

Egy bontatlanra vevő vagyok, bármikor találsz egyet. Árban megegyezünk.

Sam. Joe írta...

Hát... Rám ne számíts, inkább nézz körül az eBay-en!