2025/04/29

Matchbox MB-21 Nissan Prairie

Néha nem értem, hogy mi vezette a Matchbox kezét a téma- és típusválasztásoknál. A második generációs Nissan Prairie egyterű az archetípusa az „ezt miért” Matchboxoknak, mert maga az ásító unalom és a világon semmiféle autóipari jelentősége sincs.

Észak-Amerikában található füves puszta
Már az is megérne egy misét, hogy a Nissan miért ezt a nevet választotta az egyterűjének, de az autóiparban számtalan példa van az „én is kérek abból, amit a névválasztó ember fogyasztott” esetére.

Az egyterűek népszerűségének derekáról származó Nissan második generációja (M11) világautó, mert forgalmazták Japánban, Európában, Kanadában és az USÁ-ban is – igaz itt Axxess volt a neve. Mindenhol kétliteres, sornégyes benzines erőforrással került forgalomba – kivéve az Egyesült Államokat, ahol 2,4 literessel. Az előbbiek évjárattól és a modellfrissítéssel bevetett motorcserével 91-, vagy 98 lóerőt szabadítottak az első kerekekre, míg az utóbbi 133-at. A váltója ötsebességes manuális, vagy négysebességes, hagyományos automata lehetett.

Európai kivitelű, második generációs Nissan Prairie. Az eszményi követő és megfigyelőautó, mert annyira jellegtelen, hogy ebbéli tulajdonságát csakis egy "Más Valaki Problémája" (MVP) pajzzsal lehetne fokozni. (Kép: Wikipédia)

A cég kortárs Bluebird kompakt platformjáról annyira semmit nem lehet mondani, hogy az én tudományom itt meg is áll. 1988 és 1998 közt gyártották, igazi szürke eminenciás, családszállító igásló. Megkockáztatom, hogy nálunk gyakorlatilag ismeretlen, ami szerintem a dízelmotorok hiányának tudható be. Ugyanakkor őrülten praktikus lehetett a mindennapokban, mert mindkét oldalon tolóajtókat kapott az utasok számára.

Engedtessék meg nekem, hogy két, japán tévéreklámot is beszúrjak a modellről, mert annyira a „mi a túró ez” kategóriában indulnak – jó a japánok meg valószínűleg a „Márka húlala” reklámra mondanák ugyanezt.



Két elképesztő, japán tévéreklám az M11 Nissan Prairie-ről, melyekből a világon semmi érdemleges nem derül ki a járműről! Odáig vagyok értük, óriásiak!

Amit lehet azt kihozták belőle

A Matchbox 1991 és 1999 közt kilenc bőrt is lehúzott a dögunalom egyterűről úgy, hogy 96-ban és 97-ben egyáltalán nem szerepelt a kínálatban. Amit ebben a postban láthattok a sorban a harmadik, 1992-ből, vagy 1993-ból. Az amerikai 1-75 sorban is ugyanez szerepelt ugyanazokban az években, mint a „világon minden máshol”, azaz ROW (Rest of the World) csak a jenkiknél MB-31 volt.

Érdekes, hogy jobbkormányos kivitelben készítették el. Nem nagyon lehet belekötni, részletgazdagon sikerült visszaadni a dögunalmas eredetit.

Szép részletes. Amit lehet kihozták a világ egyik legjellegtelenebb autójából!

Több esetet is feljegyeztek, amikor a kisgyerek, aki ilyen Matchbox-szal játszott, egyszerűen elaludt játék közben az ingerszegénység okán, amihez sokban hozzájárult a szürke színe is.

Szép nagy, Nissan embléma!

Az 8-dot kerék mindennek jól áll - mint az közismert.

Vannak olyan ötvények, amikről nem hiányzik a festékes kiemelés. Ez is olyan. De ezt már mondtam mostanában.

Őrülten praktikus járgány lehetett mindkét oldalt tolóajtóval.

Vanitiszesek, szevasztok!

Nincsenek megjegyzések: