2024/12/06

Hot Wheels Car Culture Container Set - Strasse, Autobahn, Autostrasse – Ötödik rész: Alpine A110S Alpine F1 Team Trackside Car

„Hagyd a legjobbat a legvégére” tartja a mondás. Nagyképűsködhetnék, hogy tudatosan csináltam, de az igazság az, hogy teljesen véletlenül alakult úgy, hogy a legvégére maradt a pakk legkülönlegesebb darabja.

Alpine A110S
Miután 2017-ben a Renault Alpine előrukkolt a hátsó-középmotoros kupéval, a szaksajtó ódákat zengett róla. Igazi „driver's car”, pedig „csak” egy Nissan-derivátum, 1,8 literes, turbófeltöltéses, sornégyes Renault motor hajtja a hátsó kerekeit, egy duplakuplungos, hétsebességes automataváltón keresztül. A ménes 249 lovat számlál és a nyomaték 320 Nm.

2019-ben mutatják be az A110S-t. Ami a hajtásláncot illeti, a technika ugyanaz a lemezek alatt, de már 288 lóerőre növelt teljesítménnyel – a nyomaték maradt ugyanannyi. A körítés azonban pályanapozásra felkészített utcai autót sejtet, de erről inkább olvassátok el a TotalCar tavalyi tesztjét.

Én tudom, hogy gyilkosan sok oldalas, de nem bírtam megállni, hogy ne helyezzem el itt a 2019-es Alpine katalógust. Van frissebb is, de az még hosszabb.


























Mit adott nekünk a Hot Wheels?

2019-ben debütál a mainline-ban az A110 és szerintem az Alpine-kék premierverzió, az öt-duplaküllős, krómozott kerekekkel a legjobb. 2020-ban egy kék, de már narancssárga „mennyé'gyorsan” csíkokat és 36-os rajtszámot viselő verzió kerül a szériába, egy ugyanolyan dekort, de ezüstmetál alapszínt viselő variáció mellett. Egyik sem rossz, sőt! Az előbbinek ugyanolyan kerekei vannak mint a premierváltozatnak, de króm nélkül, szürke színben, az utóbbinak fekete tízküllős kereki vannak és mindkettővel kimondottan vagány. 2022-ben egy „European Car Culture” tematikájú hatos pakkban tér vissza, igencsak illusztris társaságban – az egész csomag tényleg nagyon jó tartalmilag. Itt ugyanaz a dekor mint a megelőző két változatban, az alapszín fehér, a dekor fekete, mint ahogy a tető és az első csomagtartófedél is. Az előbbi egy Alpine „A”-betűt is kapott. A kereke a már jól bevált ötágú duplaküllős, de aranyszínű. Nálam a kevesebb több, de még ez is kívánatos. Ezzel megérkeztünk a post tárgyához, ami annyira különleges, hogy szokásommal ellentétben újra az eredetiről kell meséljek!

Alpine A110S Alpine F1 Team Trackside Car

2021 áprilisában az Alpine két, különleges A110S-t mutat be, az F1 Emilia Romagna GP-n Imolában, amit a Forma 1-es csapatának két versenyzője, Fernando Alonso és Esteban Ocon használ. Ezeket „trackside car”-nak, azaz a versenypálya mellett használatos autónak hívja. Az A110S csúcsváltozatára épülő autókba még találnak plusz 12 lóerőt és ami fontosabb, hogy egy nagyon látványos, az F1-es versenyautókéhoz hasonlatos fényezést kapnak. A két autó tökéletesen egyforma, leszámítva a két pilóta rajtszámát rajtuk.

Az eredeti Alpine A110S trackside car-ok és pilótáik. Balról Esteban Ocon, jobbről Fernando Alonso. A HW Ocon autóját mintázta meg, de valamilyen érthetetlen okból nem dicsekszik vele!
(Kép: Alpine sajtófotó.)

Mi van a csomagban?

Végre megérkeztünk a hosszú nevű ötös pakkban szereplő autóhoz! Amit a Hot Wheels elkészített, az e két, promócionális modell egyike. A kettő közül az, amit Esteban Ocon kapott, hiszen az ő rajtszámát, a 31-est viseli. Nagyon érdekesnek és nem kicsi kihagyott ziccernek tartom, hogy a HW ezt sehol nem írja le, pedig egészen mesés munkát végeztek! Minden apró részlet ott van a helyén, leszámítva a rendszámot. Az némileg meglep, hogy pont Ocon autóját készítették el, Alonsót én nagyobb névnek gondolom, de ez mit sem von le a járgány élvezeti értékéből.

Az alváz ezúttal is fémből készült, ami komolyabb retoolingot jelent, mintsem gondolnánk, mert a mainline modellen az alváz és a beltér ugyanaz az alkatrész.

A kerék gumi abroncsot visel, a felni egy nagyon szép, tízküllős, fekete darab. A vicces, hogy kinézetre a premierverzió dupla-ötküllőse szakasztott olyan, mint ami az eredeti trackside A110S-eken van. Nyilván az nem létezik gumis verzióban.

A dolgok jelenlegi, azaz 2024 év végi állása szerint, az utolsó verzió a kis Alpine-ból amit a Hot Wheels piacra dobott az, amit ebben a bejegyzésben láthattok.

Ezzel a bejegyzéssel végére is értünk a Car Culture Container Set - Strasse, Autobahn, Autostrasse pakk bemutatásának. A címkefelhőben megtaláljátok a teljes szettet, ha az összes benne szereplő autóra kíváncsiak lennétek, de a lusták kedvéért egy linket is elhelyezek ITT.

Csak a rendszám hibádzik róla, minden más részletében olyan, mint az eredeti!

Hogy miért nem hirdeti a HW, hogy ez az autó tulajdonképpen mi is, az számomra teljesen érthetetlen!

Nem emlékszem a közelebbi és a távolabbi múltból sem olyan autóra, amit a szaksajtó olyan egybehangzó ovációval fogadott volna, mint az A110-et.

A vicces az, hogy egyes a "sima" kiadások, nem gumis kerekei sokkal jobban hasonlítanak az eredetire.

De miért Ocon?

A fém alvázhoz sokkal komolyabb retooling kellett, mintsem gondolnánk.

1 megjegyzés:

BÉLA-01 írta...

Azért Ocon autója lett, mert mire mindenki rábólintott mindenre, hogy a kisautó hűen tükrözi az eredeti dizájnt, Alonso már aláírt az Aston Martin F1 csapatához.