Lehet, hogy visszatér a kedvenc
Matchbox sorozatom? Vagy a Mattel csak szondázza a piacot? Így vagy
úgy, egészen remek kisautó került az idei 1-120 sorozatba –
igaz egy nyergesvontató, ami nem mindenkinek dobogtatja meg a
szívét.
„Mercy sakes alive, looks like we
got us a Convoy!”
Blogunk
hűséges olvasói számára nem lesz újdonság a hír: A Matchbox
kínálatából nekem az
1982-ben debütáló Convoy sorozat a kedvencem. A Mattel egy
ideje már pihenteti ezt a szériát – legnagyobb bánatomra. Az
idei 1-120 sorozatban azonban felbukkant valami, ami lehet előjele
annak, hogy fel akarják éleszteni ezt a szériát, de legalábbis
szondázzák a piacot.
Hogy
miből gondolom mindezt? Egyfelől a Convoy történetében
megszokott, hogy a
sorozatban szereplő nyergesvontatók bekerültek az 1-75 szériába
is. Amikor először értesültem arról, hogy a Ford Cargo –
akkor még ugye kép nem volt a hír mellé – szerepel majd a
2015-ös kínálatban, azt gyanítottam, hogy ezt
a Matchbox Ford Cargo értelmezést porolják le. Nem lett volna
ellenemre, remek játékszer és én amúgy is támogatnám, hogy a
Mattel a Matchbox esetében is vissza merjen nyúlni régebbi
öntvényekért a ládafiába, úgy mint ahogy megteszi a Hot Wheels
kapcsán.
Ford Cargo mozgóképen.
Amikor
megjöttek az első fotók, akkor őszinte meglepetéssel könyveltem
el, hogy ez a Ford Cargo nem az a Ford Cargo, hanem egy „kortárs”
nyergesvontató. Az akkor érkezett képek viszont nyitva hagyták a
kérdést, hogy olyan játékszert alkottak-e ami teljes egészében
alkalmas az úgynevezett játék nevű tevékenységre, vagy csak
korlátozottan. Azaz van rajta működőképes nyereg – értsd:
lyuk – vagy nincs. Nem, ez egyáltalán nem triviális kérdés, a
Hot Wheels kínálatában bizony-bizony akadt
olyan nyergesvontató, ami csak egy dologra nem képes:
nyergesvontatni.
Az a
helyzet, hogy addig nem is igyekeztem kideríteni, míg meg nem
érkezett hozzánk a boltokba. Itt szembesültem a jó hírrel: Igen.
Bizony kompatibilis a Convoy félpótkocsikkal – meg másokkal is.
2042
Fentebb
már kiderült, hogy a Matchbox kínálatában szerepelt már Ford
Cargo nevű termék – ugyanaz
a Majorette értelmezésében is nagy kedvencem – de ez a
mostani teljesen más.
Bevallom,
Ford nyergesvontató ügyben a műveltségem felettébb hiányos, de
azért meg merem kockáztatni, hogy a Cargo a Mattel második
legnagyobb – az első az USA – kisautó piacának, Braziliának
szól. Nem vagyok ezen meglepve, a Mattel mostanában előszeretettel
dob be a Brazil szíveknek kedves járművet a Hot Wheels
kínálatába.
Katalógusfotók
Az
egészen biztos, hogy a Ford ott kínálja ezt a haszonjárművet,
amit
ékesen bizonyít a cég helyi honlapja, innen jöttem rá arra
is, hogy a 2042-es számú kivitelt mintázták meg. Azt is
kiderítettem, hogy Európában Törökországban van még Cargo, de
ez lehet, hogy inkább azt jelenti, hogy az igazából Ázsiában van
– ne halljatok bele ebbe semmit, aki tanult földrajzot, azt tudja,
hogy mire gondolok, ez még mindig egy politika mentes blog.
Bonito
A
kivitelezéssel teljesen elégedett vagyok, sok az apró részlet és
a festékkel sem spóroltak ahol kellett, még a Ford oválist is
szépre sikerült, ezek a kerekek pedig külön jól mutatnak alatta.
Hozzá ad az élményhez, hogy a műanyag alvázon megjelenő
pótkerék is ugyanolyan.
Három apróbb hibát fedeztem fel. Mint a fentebb látható videóból
kiderül, a többi hasonló haszongépjárműhöz, a Cargoban is
található egy fekhely a vezető széke mögött. Felettébb
spártai, de ott van. A Matchboxból ez kimaradt. Az ülések rögtön
a kabin hátfalánál kezdődnek, ami azt jelenti, hogy a vezetőnek
legalább kétméteres lábakra és karokra van szüksége ahhoz,
hogy elérje a kormányt és a pedálokat.
Nem
biztos, hogy ez rossz, de azokon a képeken, amit én találtam a
2042-ről, ott mindenhol le van falazva a fekhely két oldalán lévő
ablak, a Matchboxon pedig nem. Ezzel szemben a Ford Cargo sajátosság, a vezető lábánál található ablak viszont le van falazva. Egyik sem olyasmi, ami miatt sikítva
elhajítanám ezt a kisautót.
Működik!
Próbáltam
kideríteni, hogy mi lehet a méretaránya a Ford Cargonak, de nem
találtam erre vonatkozó adatot sehol. Azért érdekelt ez
kivételesen, mert sokat elárulna egy az 1:100-hoz közeli
méretarány, ami a Convoy széria sajátja.
Így
maradt az empirikus módi, rápróbáltam két félpótkocsit is,
hogy megnézzem, hogy mennyire tűnnek arányosnak együtt. Annyiban
csaltam, hogy egyik sem gyári kivitelű Convoy félpót, hanem
mindkettő Porsche kolléga kézügyességét dicsérő átalakítás
– ezek voltak ugyanis kéznél. Viszont mind a
hosszított, konténeres trailer, mind a névtelen
tanker bizonyítottan arányos a Convoyhoz. A helyzet az, hogy
szerintem a Ford Cargohoz is arányosak – lásd a mellékelt
képeket alább.
Megkockáztatom,
hogy az idén debütáló Ford Cargo jól sikerült és szívből
remélem, hogy egy Convoy újraélesztés előszele.
Sok apró részlet kidolgozva, és festékkel kiemelve. Még a Ford-ovális is sikerült.
A három, apró hibájából itt látható kettő.
Az alvázon lévő pótkerék olyan, mint amilyeneket alatta látunk. Apróság, de tetszik.
Képes a nyergesvontatásra!
NRFB.
Porsche-féle, hosszított Convoy félpót. A konténer egy legendás Matchbox hamisítványról érkezett, mely tényt - azt hiszem - eddig sohasem említettünk meg. Szerintem arányos.
Szintén porsche művével, egy átalakított, noname tartály félpóttal.
3 megjegyzés:
Szép ez a vontató. A Mattelnél egyre gyakrabban vannak gyémántok is a kavicsok között.
Én is megvettem biztos ami biztos, és nekem is feltűnt a Convoyos nyereg. Most már csak venniük kell a fáradságot ilyenek (újra)gyártására, főleg miután nagyobb méretben már előrukkoltak több nyerges szerelvénnyel, de az azért mégse Convoy.
Wow.Kell egy ilyen,tetszik.Remélem lesz a tecsóba.
Megjegyzés küldése