Lehet,
hogy véletlen, lehet, hogy titkos oka van, de bizonyos Matchbox
típusok nagyon ritkák a kisautó-kereskedelem virtuális pultján.
Mások meg gyakran előfordulnak. Ilyenek például a Rolls-Royce
Silver Shadow különböző változatai. Akik már gyakrabban
olvassák ezt a blogot, találkozhattak a típussal és sejthetik,
hogy engem inkább a karcos, leharcolt példányok ihletnek meg.
Nekem ők jelentik a kihívást. Az ő restaurálásuk vagy éppen
átalakításuk jelentik az örömet, a mennyiségi kihívásokkal
szemben.
A legsérülékenyebb részek
Fogyóeszköz
A
kezdő képek jól mutatják, hogy a Rollsok amik hozzám kerültek
messzemenően kielégítik a romos Matchbox definícióját. Viszont
maga a kisautó nagyon jó alap. Talán mert ebben is – mint az
igaziban – van anyag még bőven. Igaz, hogy törik, hajlik,
lemorzsolódik egy idő és bizonyos bánásmód után, de javítható.
Kellő türelemmel.
A
kocsi történetéről – bár mindenkinek a szeme előtt
tulajdonképpen ez a karosszéria jelenik meg, ha a Rolls-Royce szóba
kerül – azért nem árt néhány mondatnyi ismertető. Tudván,
hogy a részleteken a Totalcar oldalain csemegézhetünk, így azokra
a részekre koncentrálva, amiket még esetleg az angolos ködfátyol
fed.
A
kocsi az elődeihez képest egy hatalmas technikai ugrás volt.
Minden, akkor elérhető luxus belekerült. Motoros mozgatású volt
mindaz amit mozgatni lehetett. Fékrásegítő és - Citroën
licences - automata szintbeállítós rugózás is belekerült. Nem
véletlen talán, hogy a cég legnagyobb példányszámban gyártott
modellje lett az idők során. Összesen 16717 db készült belőle a
12 éves gyártási időszak alatt. A márka első önhordó
karosszériás modellje volt. A négyajtóson kívül kétajtós és
nyitott változata is készült. Érdekesség, hogy a General Motors
szállította az a négygangos Turbo Hydromatic automata váltót a
motorokhoz, illetve gyári rendelhető extra volt a beltérben a sofőrt
elválasztó üvegfal.
Ezek
után nincs más teendő, mint kellő tisztelettel életet lehelni a
roncsba. Miután a leginkább sérülékeny pontja az „A” oszlop
valamint a mögötte levő ablakpanel ment tönkre, azokat kellett
csak pótolnom. A színválasztás kérdésében pedig az eddigiektől
eltérő, de autentikus fényezés kiválasztása volt a lényeg.
Így lett fekete, ami reális és praktikus is. Kiemeli az autó
formáját és a modellre jellemző sok krómot. Különösebbet nem
lehet már hozzátenni a korábbi tesztekhez sem, így következhet a
vizuális élmény. (A nyitóképen szereplő másik példány is hamarosan előkerül majd.)
A sötét alapon jól mutatnak a krómok
Itt, ott társak, ilyen-olyan állapotban
Belül minden bőr meg fa
Világos bőrborítású fejtámlák hátul
Itt a nyitott verzióval együtt parádézik
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése