Sokáig nem volt Tomica modell a birtokomban, abszolút nem is törekedtem rá, hogy legyen, aminek több oka is volt. Az egyik, hogy nemigen kerültem vele közelségbe, azaz nem volt a kezeim között, nem tudtam képet alkotni róla, hogy szükségem van-e bármelyikre. A másik pedig az, hogy nem túl gyakoriak, ami annak köszönhető, hogy a Tomica egy japánban alapított cég, ami főként a helyi autógyárak termékeit dolgozta fel, és nemigen vitték termékeit országhatárukon kívülre. Tehát nem forgalmazta Európában modelljeit, ráadásul nem is igen importálja őket senki, amire ugyan voltak korábban kísérletek, de viszonylag magas lett az ára mire forgalomba került. Emiatt nem nagyon tudott labdába rúgni a Matchbox kategóriájában, amire ismeretlensége is rátett egy lapáttal. Manapság mind a két dolog könnyen áthidalható, elég csak kilátogatni egy autómodell börzére, ahol többnyire felbukkan néhány példány, így egy füst alatt letudhatjuk a tapogatást és a vásárlást is, ha megtetszett. Az indokom, hogy elkezdtem érdeklődi a Tomica termékei iránt, az Rájennek köszönhető, ugyanis egy szép piros Porsche Turbo-val válaszolt az MB-03 Matchbox Porsche Turbo modellem bemutatására. Nem sokkal ezután a fizikai kontaktus is megvolt az egyik kedvenc kisautó beszerző helyemen, melynek eredményét alant láthatjátok.
Amint megpillantottam ezt az ezüst Tomica Porsche Turbo-t, tudtam, hogy haza fogom vinni, mert nagyon megtetszett. A Matchbox modelljénél egy picivel kisebb, de a kidolgozása viszont túlmutat rajta. Minden kis részletet megtalálunk, még a hátsó lámpák közt húzódó műanyag betétben található Porsche feliratot is megcsinálták - bár egy picit nagyra sikeredett. A lámpáknál maradva kiemelném, hogy ugyan nem festettek, de elöl ezt egy krómozott műanyag betéttel pótolták. Kiegészítő festést csak a Porsche emblémán és pár jellegzetes elem feketére dekorálásán érhető nyomon, mint például a spoiler műanyag szélei, vagy a típusra jellemző festés a hátsó sárvédőkön. A konkurenciához hasonlóan az ajtók nyílnak, ami mögött egy szépen kidolgozott belteret találunk. A kormányba lehet egyedül belekötni, mivel az eléggé felfele áll, hozzá is ér a szélvédőhöz - nem kizárt, hogy ez egyedi eset. Tomica-nal nem nagyon bővelkednek a kerékvariációkban, szinte minden modelljükön az ezen is látható vékony kerék található. Tulajdonképpen szép, időtálló formájú, mely szinte minden autónak jól áll. Jelen esetben azonban elég keskenynek tűnik a Turbo szélesített sárvédői alatt. Doboz is járt az autóhoz, ami egyszerű, de szép grafikával bír. Számomra elég szokatlan, hogy szinte minden japánul van rajta, le sem tagadhatja származását. Ez volt az első, de már nem is az utolsó beszerzett Tomica modellem, ami köszönhető a remek megvalósítás és minőség párosának. Azt nem mondom, hogy hívő lettem, ugyan számos nagyon szép, más által meg nem formált modelljeik vannak - persze főként japán típusok -, de én csak a Porsche kínálatukat szeretném lefedni, főleg ami a 356 Speedster-t illeti.
Amint megpillantottam ezt az ezüst Tomica Porsche Turbo-t, tudtam, hogy haza fogom vinni, mert nagyon megtetszett. A Matchbox modelljénél egy picivel kisebb, de a kidolgozása viszont túlmutat rajta. Minden kis részletet megtalálunk, még a hátsó lámpák közt húzódó műanyag betétben található Porsche feliratot is megcsinálták - bár egy picit nagyra sikeredett. A lámpáknál maradva kiemelném, hogy ugyan nem festettek, de elöl ezt egy krómozott műanyag betéttel pótolták. Kiegészítő festést csak a Porsche emblémán és pár jellegzetes elem feketére dekorálásán érhető nyomon, mint például a spoiler műanyag szélei, vagy a típusra jellemző festés a hátsó sárvédőkön. A konkurenciához hasonlóan az ajtók nyílnak, ami mögött egy szépen kidolgozott belteret találunk. A kormányba lehet egyedül belekötni, mivel az eléggé felfele áll, hozzá is ér a szélvédőhöz - nem kizárt, hogy ez egyedi eset. Tomica-nal nem nagyon bővelkednek a kerékvariációkban, szinte minden modelljükön az ezen is látható vékony kerék található. Tulajdonképpen szép, időtálló formájú, mely szinte minden autónak jól áll. Jelen esetben azonban elég keskenynek tűnik a Turbo szélesített sárvédői alatt. Doboz is járt az autóhoz, ami egyszerű, de szép grafikával bír. Számomra elég szokatlan, hogy szinte minden japánul van rajta, le sem tagadhatja származását. Ez volt az első, de már nem is az utolsó beszerzett Tomica modellem, ami köszönhető a remek megvalósítás és minőség párosának. Azt nem mondom, hogy hívő lettem, ugyan számos nagyon szép, más által meg nem formált modelljeik vannak - persze főként japán típusok -, de én csak a Porsche kínálatukat szeretném lefedni, főleg ami a 356 Speedster-t illeti.
Tomica Porsche Turbo
4 megjegyzés:
Na ez tetszik nagyon! De most meg már mi ez az új mátrixos háttér megint? :)
Reméltem, hogy tetszeni fog. Ami a hátteret illeti, ez volt akkor kéznél.
Ó, ez nagyon szép! A Tomica igazi "ékszeres dobozokat" csinál. A fekete betét oldalt - pedig apróság - milyen sokat tesz hozzá! Előbb - utóbb, én is beszerzek legalább egy Tomy-t.
Idehaza is lehetett Tomicákkal találkozni még a kilencvenes évek elején, amikor egy komplett bliszteres szériát forgalmaztak, de azok aztán utánpótlás híján hamar eltűntek. Ami érdekessé teszi őket a kidolgozottság mellett az a fém alváz, valamint a kiváló felfüggesztésű kerekek, ezáltal gyakorlatilag a régi Matchboxok színvonalával vetekszenek! Manapság azért már itt is van műanyag alváz, de azért fém is van még. Akárcsak más autótípusok is a japánok kivételével persze, ami a nagy részét teszik ki a kínálatnak, de európaiak mellett némi amcsi autók is feltűntek köztük. Jó minőség, szép kocsik, főleg a régiek, de nem egynek igencsak megkérik az árát.
Megjegyzés küldése