Az előző két poszt a "változatok egy témára" esetei voltak, több-kevesebb sikerrel. A most bemutatandó darabnak nincs szüksége semmilyen változtatásra, mert csak elrontani lehet. Egyedül a festéssel érdemes variálni, amit Matchboxék meg is tesznek, eddig minden évében más színben tündökölt. Mivel rajongója vagyok ennek a márkának, így még kritikusabban szemlélem a Porsche nevet viselő modelleket, de így is meglepetésként ért kidolgozása. Remélem senki nem gondolta, hogy előbb vagy utóbb nem kezdem intravénásan adagolni nektek a Porschékat! Na jó, azért igyekszem hagyni köztük némi szünetet, hogy meglegyen a kellő egyensúly.
A GT3-as Porsche 1999-ben mutatkozott be, az akkori 996-os szérián – 911-en belüli kódja, az első vízhűtéses 911-es -, azzal a szándékkal, hogy betöltse a korábbi 911 RS modell szerepét. Az RS modellek – RS mint RennSport, azaz motorsport - végletekig kihegyezett szívómotort és drasztikus súlycsökkentést kaptak. Ez egyben a GT3-as fő ismérve, és erénye, egy utcai versenyautót dobtak piacra. Ezzel egy időben a Porsche SuperCup futamain is az alábbi modellekre cserélték le az autókat, melyek megfelelnek az FIA GT3-as kategória szabályainak, így már tudjuk a név eredetét is. Az első modell 380 lóerős teljesítményét, 2006-ban a 997-esen alapuló utódnál már 415 lóerőre emelték, melyet a hátsó kerekekre zúdít, mindezt turbó nélkül – 996 Turbo 420 lóerő, 997-es 480 lóerő. A súlycsökkentéssel együtt ez már igen szép menetteljesítményeket produkál, 4,2 másodperc alatt van százon és a kanyarokban sem kell szégyenkeznie a szélesebb és alacsonyabb futóműnek köszönhetően. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy már az első szériával is beállították a Nordschleife rekordját, a jelenlegi szériáról pedig a gyár tesztpilótája, aki nem más, mint Walter Röhrl, ezt nyilatkozta: a legjobb 911-es Porsche.
A Matchbox kínálatában 2007-ben jelent meg MB-3 néven, mely a második szériás GT3-as modellt mintázza. Következő évre azonban átkeresztelték MB-17-re és megkapta ezt a metálzöld színt. Az idei, 2009-es modellt pedig MB-20 néven találjuk meg a katalógusban, matt fekete színben – ami egyenlőre csak rajz formájában létezik. Nem értem miért jó, hogy állandóan cserélgetik a számait, de mindenesetre bevált szokásuk lett. A tervezéskor vagy elkövettek egy kis hibát, vagy csak előre gondolkodtak, ugyanis az alap GT3-as nem rendelkezik bukócsővel, csak a GT3 RS modell. Optikailag tagadhatatlanul nagyon jól mutat, főleg, hogy nem megszokott a belső tér ilyen részletes megalkotása a Matchbox modelleken. Ha már belülről kezdtem, akkor ott is folytatom, az ülések nagyon élethűek, normálisan kidolgozott a műszerfal, van középkonzol, váltókar, a kormány sem az olcsó kormány kategória – bár szerintem picit túl méretes darab. A belátás könnyű a leengedett ablakoknak köszönhetően, kár is lenne elrejteni a szemek elől. Kívülről sem nagyolták el szerencsére, megvan minden apró részlet. A tükör, tanksapka és a kilincsek kidolgozásán kívül, ami számomra igazán megemeli a kocsi színvonalát, az a roppant élethű ablaktörlő. Természetesen a GT3-asra jellemző stílusjegyek sem maradtak el, az első toldat, a lökhárító beömlői, amik valódi, tekintélyes bemélyedések. A csomagtartó – melyről nem hiányzik az embléma – előtti szellőzőt festéssel emelték ki, ahogyan az első és hátsó lámpákat is. Itt beleköthetnék abba, hogy az oldalsó indexet kihagyták a festésből, azonban kárpótol a hátsó típusjelzés és a rendszámtábla. Olyan érzésem van, mintha nem is sima bliszterből csomagoltam volna ki, hanem egy Superfast dobozos csomagból. A hátsó szárny az összetettsége miatt külön műanyag elem, mely azonban csak minimálisan tér el a karosszéria színétől, még metál szemcséket is tartalmaz. Már-már a profi modellek felé közelít a megvalósítás minősége, holott ez csak egy játékszer. Egyetlen egy apró, ám jelentős részlet húzza le a minőséget, még pedig a középre helyezett dupla kipufogó megvalósítása. Még csak nem is az a bajom, hogy se nem festett, se nem krómozott – na attól dobnék egy hátast –, hanem az öntőforma illesztésének a nyoma elég rendesen látszik. Másik kerekekkel csak elrontani lehet, az összkép fenomenális – mellesleg az idén elég sok modellen lesz látható ez a felni. Egy újabb ékes bizonyíték, hogy bizony Matchboxék tudnak nagyot is alkotni, ha akarnak.
A Matchbox kínálatában 2007-ben jelent meg MB-3 néven, mely a második szériás GT3-as modellt mintázza. Következő évre azonban átkeresztelték MB-17-re és megkapta ezt a metálzöld színt. Az idei, 2009-es modellt pedig MB-20 néven találjuk meg a katalógusban, matt fekete színben – ami egyenlőre csak rajz formájában létezik. Nem értem miért jó, hogy állandóan cserélgetik a számait, de mindenesetre bevált szokásuk lett. A tervezéskor vagy elkövettek egy kis hibát, vagy csak előre gondolkodtak, ugyanis az alap GT3-as nem rendelkezik bukócsővel, csak a GT3 RS modell. Optikailag tagadhatatlanul nagyon jól mutat, főleg, hogy nem megszokott a belső tér ilyen részletes megalkotása a Matchbox modelleken. Ha már belülről kezdtem, akkor ott is folytatom, az ülések nagyon élethűek, normálisan kidolgozott a műszerfal, van középkonzol, váltókar, a kormány sem az olcsó kormány kategória – bár szerintem picit túl méretes darab. A belátás könnyű a leengedett ablakoknak köszönhetően, kár is lenne elrejteni a szemek elől. Kívülről sem nagyolták el szerencsére, megvan minden apró részlet. A tükör, tanksapka és a kilincsek kidolgozásán kívül, ami számomra igazán megemeli a kocsi színvonalát, az a roppant élethű ablaktörlő. Természetesen a GT3-asra jellemző stílusjegyek sem maradtak el, az első toldat, a lökhárító beömlői, amik valódi, tekintélyes bemélyedések. A csomagtartó – melyről nem hiányzik az embléma – előtti szellőzőt festéssel emelték ki, ahogyan az első és hátsó lámpákat is. Itt beleköthetnék abba, hogy az oldalsó indexet kihagyták a festésből, azonban kárpótol a hátsó típusjelzés és a rendszámtábla. Olyan érzésem van, mintha nem is sima bliszterből csomagoltam volna ki, hanem egy Superfast dobozos csomagból. A hátsó szárny az összetettsége miatt külön műanyag elem, mely azonban csak minimálisan tér el a karosszéria színétől, még metál szemcséket is tartalmaz. Már-már a profi modellek felé közelít a megvalósítás minősége, holott ez csak egy játékszer. Egyetlen egy apró, ám jelentős részlet húzza le a minőséget, még pedig a középre helyezett dupla kipufogó megvalósítása. Még csak nem is az a bajom, hogy se nem festett, se nem krómozott – na attól dobnék egy hátast –, hanem az öntőforma illesztésének a nyoma elég rendesen látszik. Másik kerekekkel csak elrontani lehet, az összkép fenomenális – mellesleg az idén elég sok modellen lesz látható ez a felni. Egy újabb ékes bizonyíték, hogy bizony Matchboxék tudnak nagyot is alkotni, ha akarnak.
21 megjegyzés:
jött a birtoklási vágyam erre a zöld verzióra is. Pedig ezt nem akartam már megvenni, mivel megvan a fehér, meg a piros... Áááá, most totálisan dilemmában vagyok.
Sziasztok! Engem matchbox katalogus érdekelne amiben az autok értéke is benne van megvételre keresek ilyen könyvet akinek van vagy aki tudja hol lehetne venni az irjon a david11@externet.hu-ra elüre is köszönöm
Ez a kocsi kellemes meglepetés (mármint a kicsi), és a poszt kedvet csinált a megvásárlásához (mármint a kicsi megvásárlásához). Affenébe... :)
BTW nekem a linkelt másik felni is bejön.
david1566: Ami neked kell, az a Charlie Mack könyvek közül néhány. Ezeket legegyszerűbben vagy az eBay-en, vagy az Amazon.com-on tudod beszerezni - hogy az utóbbi szállít-e Magyarországra, azt nem tudom. (Link lentebb.) Azt viszont tudnod kell, hogy a piac folyton változik, ezek a könyvek pedig már nagyon megértek a frissítésre, a bennük olvasható árak gyakran köszönő viszonyban sincsenek a piaccal - akár pozitív, akár negatív irányban. Esetleg megkérdezheted az Autómániában is, hogy Gyula úrnak van-e eladó példánya, vagy tud-e hozatni neked.
(http://www.amazon.com/s?ie=UTF8&search-type=ss&index=books&field-author=Charlie%20MacK&page=1)
http://bookline.hu/product/home!execute.action?type=22&_v=Mack_Charlie_Encyclopedia_of_Matchbox_Toys_Schiffer_Book_for_Collectors_&id=69937
Itt kapható Magyarországi könyvforgalmazónál is. Ez a bővített 3. kiadás 2001-ig.
Én is ezt fogom megrendelni.
A Matchbox Memories teljes körű szolgáltatást nyúj! 8-) Köszi Tommi!
Nekem a legjobban a piros tetszik, olyan van is unokatesómnak, és már jó ideje fűzöm, hogy cserélje el, de nem akarja...
Nincs mit. Csak azt nem értem, miért szedte 2 részre a linket.
Mindegy. Lényeg, hogy az "Itt kapható..."-ig tart a link. :)
Tommi: Ahogy te is mondtad: nem direkt volt, elhiszed:) A te bajodra van egy jó megoldás: postázd el nekem a fehéret, és akkor lesz indokod beszerezni a zöld példányt:)
RÁJEN: Maga a felni nekem is tetszik, csak kicsit keskeny hozzá a nyomtáv, vagy nem tom, mindenesetre ezzel jobban tetszik.
Sam. Joe: Nem akarsz nyitni egy Matchbox helpdesket? :)
Van néhány régebbi porsche modellem,Főleg maisto és matchbox.Érdekel valakit?
Nagyon szépen köszönöm.Már meg is rendeltem a bookline-n :D mégegyszer köszönöm és további jó gyüjtést.
Andrew0807: Itt? Porsche? Matchbox meg Maisto? Ki van zárva, szerintem senkit. 8-] Ja, a reklámozás 20% részesedésért van, csak mondom. 8-)
David1566: Nincs mit.
Ezt igennek veszem.Holnap kreálok képeket és elküldöm neked joe.Ok?
porsche: Te lennél pman? :)
Andrew0807: Huhhh, igyekeztem eléggé gazdagon meghinteni szmájlival, bocs ha nem jött át. Persze, abszolút érdekel minket minden ilyesmi, köszi. Porsche kollégának nem véletlenül az a nickje, ami. ;-)
Tommi: Igen, Inda-n már foglalt volt a porsche nick mikor regisztráltam.
Egyébként pont egy olyan haversráctól kaptam aki szintén imádta a porschékat.Csak már nem gyüjti.Akkor ami van.
Csak 2 mb van sajnos:
Egy zöld 959-es
Egy conncectables porsche
Aztán van 4 maisto:
Egy fehér-piros 956-os
Egy fekete 959-es
Egy kék 911-es turbó
És még egy 911 speedster.
Valamint egy cararama 550A spider
Engem a Connectables érdekel, mert csak bontatlanom van olyan és nincs lelkem feltépni.
Andrew0807: Így elsőre érdekelnek. Ha megvannak a képek, akkor írj melléjük egy árat is legyél kedves, aztán majd Joe továbbítja felém.
porsche: ezt nem gondoltam volna :-O
Megjegyzés küldése