2009/05/11

Matchbox MB-49 Chevy Van

Chevy Van-t már biztosan mindenki látott, számos verzióban készült, különböző készletek tagja is volt. Az alap modell a Chevrolet Van furgonjának az 1978-82 közötti szériáját mintázza meg. A kezdetek óta elég nagy a kavar a nevével/kivitelével/számozásával (Chevy Van, 4x4 Chevrolet, 4x4 Chevy Van, Chevy Van ami 4x4-es) kapcsolatban. Először 1979-ben látta meg a napvilágot, vagyis sok testvéréhez hasonlóan csak a jövő évi, esetünkben a 80-as katalógusban bukkan fel először MB-68-as számmal. 1983-tól 1986-ig terepgumikat kapott emelt hassal és elnevezték 4x4 Chevroletnek. 1986-tól csatlakozott hozzá az MB-21 Breakdown Van - bár itt már csak az eleje emlékeztet az alap Chevy-re -, ez 1991-ig futott. 1993-1997 között újra van 4x4-es széria, MB-10 néven, majd hosszú kihagyás után feltűnik 2006-ban. 2007-ben egy új, a korábbi fém helyett műanyag alvázzal és kidolgozott (korábban abszolút nem volt) belső térrel MB-40 néven ismét megjelent a Matchbox kínálatában. 2008-ra megkapta a most is aktuális MB-49-es számot.

A képeken látható darab már a 2009-es modell. Amit érdemes megemlíteni, hogy a műanyag alváz más kipufogót kapott, de maradt az oldalsó kivezetés kevésbé agresszív megjelenéssel. Az MB-68-as különböző átmérőjű első-hátsó kerekeit is nélkülözi ez a széria, helyt adva a most futó kerekeknek - ami szintén jól áll neki. Lecserélték az ablakok funkcióját ellátó műanyagot is, itt tetten érhető egy kis lustaság, mivel a tetőablakokat nem emelték ki a tető síkjához. Megáldották rendes belső térrel is, így már átlátszóak az ablakok. Amit látni lehet szétszedés nélkül: ovális ablaknál a hátsó ülésen egy gitár, fülhallgatóval és talán egy notebookkal, középen - ahol az oldalsó tolóajtó lenne - egy félkör asztal valamikkel a tetején, előtte gitár erősítőnek, vagy hangfalnak látszó tárgy, + még valami hasonló funkciót ellátó láda. A műszerfal, ülések, középkonzol is egész jól ki van dolgozva., az "olcsókormány" sem zavaró. Mostanra teljesen szétvakultam a LED-es elemlámpámtól a belsejét kuksizva, amennyire nem lehet látni a belsejét, annyira jól ki van dolgozva. Kicsit ugyan életszerűtlen a külső festéséhez, de legalább öt (1,2,3,4,5) másikhoz viszont passzol, amik ügye megelőzik megjelenésben. Az ez évi festése elég elnagyoltra sikerült szerintem. A kilincseket elintézték egy fekete négyzettel, a lámpák festése kétszer nagyobb, illetve az alakjuk sem stimmel. Amin elmosolyodtam, az a rendszám festése, teljesen más rendszámot kapott, mint ami 80-tól rajta van. A Californiai rendszám alatt ez lapul: TC 4728. Ezektől elvonatkoztatva tetszetős darab, jól eltalálták ezt a fekete felnit hozzá. Ez a két vasárnapi vigasz modellem közül az egyik, mely indokot adott arra, hogy gyakoroljam a fotózást. Ezek már olyan képek, amiket korábban is szerettem volna készíteni.


Matchbox MB-49 Chevy Van, itt még NRFB
A tetőablakok nincsenek síkban
Dögös ezekkel a felnikkel
A "hamisított" rendszám
Kár a lámpákért
A mostani alváz
Egy 1982-es MB-68
Az eredeti

6 megjegyzés:

Ikarus 256 írta...

Rendszám megfejtés: Work Hard. ;-)

Sam. Joe írta...

Érdekes az a rendszám! Egy régebbi kiadású állami rendszámot mintáz. Mostmár nem így néznek ki, hanem a California felirat helyén egy piros CA Exempt felirat van. (Hogy mi az a "kivétel", azt ne tőlem kérdezzétek.) Bővebb infókért nézzétek csak meg ezt az oldalt: http://www.calpl8s.com/california/exempt.html

Az tűnt még fel, hogy milyen eltúlzottak a kerékjárati ívek. Lehetséges, hogy ez is a "pimpelt" eredetiről jön, úgy mint a csepp alakú kis ablak hátul, de hát kicsire nem adunk! Szép darab ez így is.

porsche írta...

Éreztem, hogy nem marad sokáig megfejtés nélkül a rendszám:)
A kasztnihoz szerintem nem nyúltak 79 óta, a vastag festék miatt itt még hangsúlyosabbak a kerékívek.

Ikarus 256 írta...

Nem tudtam kihagyni. :-D
Jól látom, hogy a Chevy valódi padkára állt fel? :-O

RÁJEN írta...

Mondjuk egy vonóhorgot rátehettek volna, ha már úgyis hozzányúltak az aljához...

porsche írta...

Igen, a padka "valódi".