2012/08/30

Átalakítás: Hot Wheels Datsun 240Z

Amikor pár hónapja a Matchbox Mercury Cougarról írtam a posztot, már készülőben volt egy újabb, a Totalcar vonal mentén futó projekt. Sőt, ahogy most visszanézem a fényképek dátumát, már eléggé a végső stádiumban állt az autó! Így most a négy hónapja posztolt Winklermobil után jöjjön Karotta Datsun 240Z-je, a Hangyász.

Nehézségek
A Cougarral ellentétben, itt nem csak egy szimpla átfestésről kellett gondoskodnom. Az eredetinek hátul nincs látványosan kivezetve a kipufogója és nincs lökhárítója, elöl pedig keskenyebb az alsó hűtőrács, valamint a motorházon nincs légbeömlő. A Hot Wheels féle autón viszont igen, így ezeket el kellett tüntetni.

A megoldás a kétkomponensű ragasztó volt. Hátul lecsiszoltam a lökhárítót és levágtam az alvázból kinyúló kipufogókat, hogy a helyét fel tudjam tölteni ragasztóval. Elöl ugyanezt játszottam végig. A ragasztó száradás után még jól alakítható, így szépen sikerült a végeredmény.

Következett a festés. Sok mindenre nem kellet odafigyelni, mert egyszínű fehér volt az egész. Csak a hátsó lámpák foglalata és az első lökhárító volt fekete. Ezeket először nem maszkoltam le, de mivel a fehér festéken nem maradt meg a fekete, így lemarattam és kimaszkolás után újra lefújtam. utána már nem volt gond, és a fekete alkoholos filccel szépen el lehet tüntetni a durvább hibákat. Ezután jött a narancs és piros csík a lámpák jelzésére, majd a két oldalsó fekete minta. A matricákat Templair kolléga közreműködésével sikerült megoldani.

A kerekek Matchbox féle dupla 10 küllősök, amiket középen sötétszürkére festettem, bár szerettem volna elöl-hátul ugyanakkora kereket, de a Hot Wheels olyan nagy hátsó kerékjárati ívet csinált, hogy kénytelen voltam egyel nagyobb számút tenni alá. De még így is kevésbé tűnik fel a méretkülönbség, mint az eredeti felnikkel.

Katasztrófa
Nem sokkal azután, hogy teljesen elkészült sikerül is levernem a polcról. Ennek eredményeképpen egy szép darab festék le is pattant a bal sárvédőről. Bár kicsit felhúztam magam, körbemaszkoltam a sérült részt és újra lefújtam. Az ideg akkor pattant el az agyamban, amikor lehúzva a maszkolószalagot a festék is távozott a felületről. Sajnos pont egy rossz pillanatomban történt, így azzal a lendülettel földhöz vágtam a kasznit, amitől az kabrió lett. Ebből is látszik, hogy nem minden sikerül elsőre. Emiatt is lett jegelve a dolog egy időre.

Végül az áprilisi OT Expo-n került hozzám Tomminak köszönhetően egy új alap, így újra nekiálltam. Mivel már kitaposott úton jártam, így elég hamar meglettem vele és már csak a matrica hiányzott.

Augusztus elején megérkezett a matrica is , így már csak azokat kellett felhelyeznem. Most csináltam először ilyet és kissé ideges voltam, de a végül megoldódott minden probléma. Lehetett volna még szélesebb sárvédője, vagy nagyobb hátsó szárnya, de túl komplikált lett volna és a kivitelezés szenvedte volna meg.

És az eredeti?
Az autó elkészülte után elküldtem a képet Nínó Karottának, a megmintázott Hangyász gazdájának. Az ő engedélyével idézem a reakcióját:
"Ó, hogy ma miért nem hoztam cserepelenkát az irodába! Megtiszteltetés közöttetek élni, tényleg. Nagyon köszönöm."

Már ezért a két mondatért bőven megérte megcsinálni!
Sajna ma érkezett a szomorú hír, hogy a valódi Hangyász elkészülte bizony késni fog. Az viszont külön megtiszteltetés, hogy Karotta a postjában bemutatta a munkámat.

Az alap, a háttérben a Winklermobil.
A lökhárító lecsiszolva, a kipufogó elűntetve.
Alsó hűtőrács keskenyítve.
Színre fújva. A maszkolás itt szigszalag volt, mert a maszkolószalagom széle nem olyan szép.
A maszkolás után már nem volt gond a fekete terítése. 

Új kerék és a befejezett részletek. Na ezt zúztam le, miután megadta magának a kezdőlökést.

Megtartottam végül, hogy emlékeztessen, ide tényleg türelem kell.

Az első matricadarabok.

Finálé.

Sajnos a második verzión nem sikerült olyan szépen a kipufogó helyének eltűntetése.

Nem, nem olasz.

Bár nem egyformák a kerekek, de nem zavaró a különbség.

Itt szerettem bele.

10 megjegyzés:

porsche írta...

Nekem tetszik, grat. Melyik TC verda lesz a következő? :-)

Sam. Joe írta...

Andris, a kis hangyászt hátra hogy alkottad meg? Természetesen zseniális az egész.

porsche: Hát lassan rá kéne már menni a Csikós úr Merci vonalára, de állólámpást, meg Pontont és sajna 1:6x-ben nem tudok.

porsche írta...

Joe: Ez miért nem jó állólámpásak:
http://matchboxmemories.blogspot.hu/2008/05/matchboxon-kvliek-corgi-juniors.html

Sam. Joe írta...

Basszus, teljesen elfelejtettem, hogy ezek vannak! És persze van belőle civil is!!!

Tommi írta...

Az a baj, hogy Stump Andris 02-ese valószínűleg nem szélesített lesz, pedig most már ahhoz is lenne alap. ;-)

A Karotta-féle Hachirokut is meg kellene alkotni, bár neki a kis szedán van, amit még nem láttam ilyen méretarányban.

RÁJEN írta...

Mondtam már, de mondom most is, hogy ez bizony nagyon klassz lett!
Pont tegnap délelőtt találkoztam BG-ral egy upc rádiófelvétel miatt, aki igencsak árnyéka volt önmagának, "köszönhetően" a hajnali posztírásnak is nyilván, no meg valszeg a rossz híreknek. Kifejeztem együttérzésem, megköszönte ;)

Sam. Joe írta...

Ha bekövetkezik, amire Andris készül, szerintem picit jobb kedve lesz. Olvasgatom a kommenteket amúgy ott, kezd körvonalazódni a történet. Hát... Én is szomorú lennék és valószínűleg nem ennyire úriember, mint ő. Riszpekt.

Andrew0807 írta...

Mindenkinek köszönöm!

Egy szétbontott 02-esem is meg egy állólámpásom is van. De van pár más dolog is, aminek a végére kellene érnem.

Andrew0807 írta...

Joe: A kis hangyász is matrica.

somytomy írta...

Ilyet én is kérek, és szerintem nem vagyok egyedül. Iszonyat jó lett. Ponton Dezső mikor lesz?