2011/09/18

Mások gyűjteményei: Corgi Mini Motor Kits Zsolttól


Mostanság valahogy megszaporodtak azok a megkeresések, amikor az oldal látogatóitól kapok olyan leveleket, hogy vajon mi is lehet valami és nem utolsó sorban, hogy mennyit is érhet az a valami.

Zsolttól három kép érkezett, amiből én is annyira jutottam mint ő, azaz a világon semmit sem találtam róla a neten, beleértve az eBay-t is.




Azonnal tudtam, hogy kihez kell forduljak! A blog levelezőlistájáról Beczl kolléga - ismert Corgi szakértő - szállította a megfejtést, mert ő birtokában volt a legnagyobb tudásnak, azaz tudta, hogy kinek kell feltennie a kérdést. Idézem őt:
Utánanéztem. Elvileg nem Corgi amit látsz.
Mivel nem voltam 100%-ig biztos dologban így megkérdeztem a téma nagy öregjét Bill Manzkét.
Ő ezt válaszolta: "These were produced by a Japanese company and marketed in Europe under the Corgi brand through a licensing agreement. In other parts of the world they were marketed under a different brand. The agreement with Corgi did not last very long was it between 95-94."
Magyarul ez egy Japán cég (Asahi) – aki egyébként a másik hobbim az Airsoft által már nem ismeretlen számomra – által gyártatott és Európában Corgi név alatt forgalmazott termékről van szó, ami mindössze 1994 és 1995 létezett.
Kérésemre Zsolt további képeket is készített a kis gyöszökről:














Érdekes oldalhajtása  egy neves cég történetérnek. Engem valamiért leginkább a Choro-Q-ra emlékeztet.

Nincsenek megjegyzések: