2006/09/27

Matchbox TP-14 - In the army now – Part I.

Amennyire én látom, a Matchbox viszonylag kevés katonai festésű – azaz olívazöld –, Superfast-jából meglepően sok a Mercedes-Benz termék. Ráadásul ezek is az errefelé ritkább és ezért méregdrága Twin Pack-ekben láttak napvilágot és hogy még durvább legyen a helyzet, ezek a katonai cuccok a Twin Pack-eken belül is a drágábbak. Óvatosan mozgok csak ezen a területen anyagi okokból, ezért nagy öröm, ha sikerül rátennem a mancsom egy új darabra. Areh 1979 és 1980 közé teszi azt a TP-14-et, ami a Mercedes-Benz Binz Ambulance és a Mercedes-Benz 300SE „besorozott” változatát tartalmazza. (Csendben megjegyzem, hogy Areh hiánypótló munkája pont a Twin Pack-ek esetében kicsit pontatlan, de jobb forrás híján higgyünk neki.) A két járgány azért is érdekes, mert sok változatuk létezik. Alapvetően mindkettő, mint Regular Wheel látta meg a napvilágot, de a Superfast-ra váltás keretében több részletük is módosult, majd aztán kivonták őket a sorozatból. A Binz-ben eredetileg volt hordágy és nyitható volt a hátsó ajtó. A hűtőrács és a két első lámpa az indexekkel az alvázból nőtt ki, és így „krómszínű” volt. A katonai változaton – de létezik ilyen polgári fehér is – már nem nyitható a hátsó ajtó, és csak a hűtőrács nyúlik ki az alvázból. A 300SE hasonlóképp először a nyitható oldalajtóit hagyta el a Superfast tranzíció során, aztán a nyitható csomagtartóját is. Érdekes gondolat, hogy pont egy kétajtós kupé lenne vezérkari autó, de fogadjuk el, hogy a Matchboxokat tervező mérnököknek is pont olyan nagy volt a fantáziája, mint a gyerekeknek, akik aztán a késztermékeket tologatták. Lehetséges, hogy bakot lövök, de én úgy tudom, hogy a két kocsi polgári változata, melyeket az 1-75 sorozatban készítettek, a vékony fajta Superfast kerékkel készült, míg a Twin Pack-ben széles, de kis méretű Superfast kerekeken guruló változatokat csomagoltak. További érdekesség, hogy mindkét autó alvázáról hiányzik az évszám – a helyén kis kitüremkedés látható csak.

Nincsenek megjegyzések: