2012/07/19

Matchboxon kívüliek: Yatming - Chevrolet C20

Azt hiszem, mindegyik szerzőtársam egyetért azzal a kijelentésemmel, hogy szeretjük a pickupokat. Bár nem vagyok amerikai autó rajongó, egy ilyen járgányt bármikor szívesen meghajtanék, főleg akkor, ha nem nekem kellene a benzinköltséggel törődnöm.

C/K harmadik generáció
Az 1973-mas modellévre a Chevrolet úgy gondolta, hogy teljes átalakítást hajt végre sikeres kisteherautóján. A fejlesztés 1968-ban kezdődött, és szinte az egész autót áttervezték. Az amúgy sem ívekkel cizellált formát még szögletesebbé tették, még a fényszórók is négyszögalakúak lettek az addigi kör helyett. A GMC-féle ikertestvéren kívül nem volt pickup, ami hasonlóan nézett ki.

Ennél a típusnál kezdtek először odafigyelni az üzemanyagtakarékosságra és a biztonságra is. Bár a karosszéria formája rendkívül szögletes volt, az valójában szélcsatornában készült és mindenhol íves és lekerekített. Biztonsági szempontból ez a pickup volt az első az USA-ban, aminek az utasoldalon is volt tükre, szériában járt hozzá biztonsági öv, valamint az első tengelyen tárcsafékek segítették a lassulást.
Mivel 1987-ig gyártották és az USA autóiparát ismerve minden évben kell valami fejlesztés, tovább nem bogoznám a történelmet, az angol wikipédia megfelelő szócikke teljes mértékben kivesézi a harmadik generációs Chevrolet C/K-t.

Yatming-megoldás
Bár a kínai gyártó elég nagy múltra tekint vissza, sajnos az elmúlt évtizedben erősen a szörnyűséges gagyi irányába mozdult el gyártási színvonaluk. Mivel ez a kisautó is exkedvesem gyermekkori gyűjteményéből való, gondolom, a 90-es évek elejéről-közepéről származik.

Egyértelmű jele egyébként nincs annak, hogy ez tényleg egy Chevrolet C/K, tehát az alvázon semmilyen felirat sem olvasható de a forma, különösen a hűtőrácsé és a lámpáké arra a következtetésre juttatott, hogy ez az. Kidolgozási minőségben alulmúlja a Matchboxokat, de nekem nagyon tetszik.

Kicsit emelt, de Matchboxban is láttunk ilyet. Ráadásul az pont az eggyel későbbi C/K.
Hátul semmi extra festés nincs rajta.
A kerekek rögzítésének egyszerűsége miatt ilyen vastag az alváz, de legalább rugózik.
Az 1981-es modellfrissítés eredménye.

3 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Hol láthattam én már ilyen kerekeket? ;-)

Névtelen írta...

Részlehajló vagy!
http://1.bp.blogspot.com/_BKIBwi2hEFk/Sr9T5I_7JTI/AAAAAAAAA4E/ey0F0_TPm9E/s1600/moz-screenshot-36.jpg

Névtelen írta...

Sajna ez nagyon csúnyácska. Én azt sajnálom, hogy ezekből a kockaformájúakból senki nem csinált még dupla fülkést vagy ötajtóst, nekem azok tetszenek nagyon.