2012/07/27

Átalakítás: Metchy Subaru Impreza

Sokszor vagyok úgy, hogy egy ritka modellnél is eljátszom a gondolattal, hogy milyen jó is lenne valami teljesen mást csinálni belőle. Nem olyat, ami idegen az eredetitől, csak éppen olyan verzió nem készült belőle a piacra és így egy űr tátong a gyűjteményemben. Ám ilyenkor jön a fent említett probléma, hogy ritka. Így, ha még kerül is hozzám belőle egy-egy darab, akkor sem nyúlok hozzá szívesen. Még akkor sem, ha már nincs jó állapotban. Azonban ez a darab olyannyira le volt gatyásodva, hogy már tényleg javára vált az átalakítás. Sőt ez már nem is átalakítás, hanem inkább felújítás.

"Magyar Matchbox"
Bár sokan azt hiszik, hogy ezt is koppintották, a Metchy Toys Subaru Imprezája ízig-vérig magyar. Az apropóját az adta, hogy 1996-ban Ranga László az Escort RS Cosworth-ről átnyergelt a csíklámpásra. Mivel a Ford-ot a Matchbox megmintázta, azzal nem volt különösebb gond. Ám az Impreza alapját egyik kisautócég sem tudta adni. Így nem maradt más. El kellett készíteni. Erről cikket Ikarus kolléga már közölt, így most én erre nem térnék ki.

Inkább visszaugrok a poszt címéhez. Mint azt fentebb is írtam, ritka modellnél már olyan állapotban kell lennie, hogy megváltás legyen számára az átalakítás. A Tommitól kapott darab talán porsche Peugeot-ja után a legrosszabb állapotú autó, ami itt a blogon szerepel, mint custom alany. Bár kissé csalóka a dolog, ugyanis szerkezetileg ép volt, csak túl sok festékpótlást kapott. Így ezzel is kezdődött a felújítás.

Nagygenerál
Az első dolgom az volt, hogy a kasznit bedobtam a kromofágba. Amíg ázott le a régi festék, addig kezelésbe vettem a szélvédőket. Kissé aggódtam, mert Tommi azt mondta lakkfilccel van lefestve, de mivel a tiszta alkohol is szépen lehozta szerintem csak alkoholos filc volt. Mivel a festék régi volt, hamar leázott a kaszniról, így egy alapos szappanos vizes mosás után el is kezdhettem tervezni.
A terv szerint egy utcai csúcsmodell készül belőle. Ehhez azonban szükség volt egy új spoilerre, amit egy Realtoy Impreza szolgáltatott. Bár nem olyan mint az eredeti, nem idegen a modelltől. Ha már úgy is szétbontottam kíváncsiságból belepróbáltam a kis kínai belterét is, mivel az részletesebb, mint a magyar. Szerencsémre szélességre és hosszúságra is jó volt. Csak magasságra nem. Ezt azonban egy késsel orvosolni tudtam.
Az extrák sorába végül még bekerült az új kerékszett, ami szintén Realtoy, csak egy másik modellről, egy BMW 645-ről származik. Végső simításként pedig új kipufogót kapott ezüstre festett fültisztítóból. A szerkezeti átalakításokkal itt végeztem is.

Jöhetett a festés. Subarunál szerintem egyértelmű, hogy a kék a jó választás. Pláne akkor, ha még van is itthon. Sikerült egy olyan festéket találnom, ami egy rétegben fed és 15 perc alatt teljesen megszárad. Ez legalább tudja velem tartani a tempót. Így nem sokkal később már meg is volt a színe.A szárnyat is akkor tettem fel, amikor még nem volt lefújva, így sokkal jobban belesimul az összképbe. Jöhettek a részletek. Az első lámpát a kipufogóhoz hasonlóan ezüst lakkfilccel csináltam meg. Azonban hátul, illetve az indexeknél maradtam a jól bevált makettfestéknél, akárcsak a motorház kopoltyúinál. A beömlők viszont csak egy csík fekete alkoholos filcet kaptak, úgy mint a tetőn. Ezzel sokkal könnyebb megcsinálni. 

Azonban engem zavar, ha egy autó túl steril. Nem tudom miért, de zavar, ha nem látszik rajta a használat. Hiszen egy Bubut nem azért vesz az ember, hogy leállítsa a garázsba. Ezért döntöttem úgy, hogy kissé összesarazom.
Akárcsak a rozsdánál itt is hasonló elvet követtem. A világosabb réteg után ugyanabba a festékbe kevertem egy kis matt feketét, így megadta a következő réteg színét. Majd ezt még egyszer. Ezeket érdemes kissé talán beszáradt ecsettel csinálni - a rozsdázásnál használt szivacs vagy fültisztító helyett.
Mindent összevetve elégedett vagyok vele. Külön öröm, hogy a szélvédő jó állapotban volt, így nem kellett polírozni vagy pótolni. A másik az, hogy megmaradhatott a rugózás is. Ezzel a festékkel ráadásul játszható is.
De most már tényleg jöjjenek a képek!

Telibe fújva, még az eredeti beltérrel. Divat most az ültetés is, így ez is kipróbáltam.

Már az új beltérrel és kifestett részletekkel. Illetve majdnem, mert az indexek még hiányoznak.

És akkor a sár. Számomra így válik élővé egy modell. Ezen a képen még csak egy réteg van rajta

A végeredmény.


A fültisztítóból készült kipufogó szerencsére nem hat túl nagynak.

A beltérfotózásnál most könnyű dolgom volt.

2 megjegyzés:

porsche írta...

Szép munka. Én a magam részéről a sterilkék kis ültetéssel verziót preferáltam volna.

Sam. Joe írta...

Csatlakoznék az előttem szólóhoz! Igaz, én más kerekeket választottam volna.