Hűséges látogatóinknak
nem mondok újat azzal, hogy a Matchbox kínálatából nekem a
Convoy sorozat a kedvencem. Sajnálatos módon a Mattel évek óta
jegeli ezt a szériát, ami miatt kénytelen vagyok más
gyártóknál keresni 1:110 körüli méretarányú kamionokat.
Ritka és fura
Igyekszem
mindig azt a módszert követni, hogy először bemutatom az eredeti
járművet és csak aztán térek rá a konkrét kisautóra, de ez
alkalommal nem tudom a jól bevált sémát követni, mert szerintem
az, amit a Majorette készített el, a valóságban nem is létezik.
Mivel
doboz nélkül került hozzám ez a Majorette szerelvény, sem a
doboz, sem a nyergesvontató alvázán található nem vezetett
nyomra azzal kapcsolatban, hogy pontosan mivel van dolgom. Azt
magamtól is tudtam, hogy ez egy Renault tehergépjármű – és
ebben nem csak a jókora felirat vezetett nyomra a ponyván –, de
azt, hogy ezen belül milyen típus, azt nem tudtam.
Túrtam
a Majorette katalógusgyűjteményem is, mert elég sokszor
előfordult már a múltban, hogy a katalógusban szereplő elnevezés
több információt szolgáltatott. Ez a vontató először 1982-ben
bukkan fel először, de ott a felettébb lakonikus „Nyergesvontató”
megnevezés szerepel, egy évvel később meg már mint
„Nyergesvontató, ponyvás trélerrel” aztán soha többé sincs
nyoma. Hmmm... Érdekes!
Maga
a vontatmány is 1981-ben bukkan fel először, egy csinos, Michelin
témájú szerelvényen, aminek külön érdekessége, hogy
egyáltalán nem tudom azonosítani a vontatóját – az biztos,
hogy nem ilyen mint a jelen post tárgyánál – és az soha többé
nem bukkan fel a katalógusokban. Az is érdekes, hogy a
Majorette-nek van más, hagyományos, ponyvás félpótja a 300-as
sorozatban, ez a „lépcsős” kivitelű csak ennél jelenik meg,
szóval még ez is – ezek szerint – ritka.
Ilyen állat pedig
nincs is!
Tehát
semmivel nem lettem beljebb az ügyben, hogy mi ez a Renault, de a
fülke formája, a hűtőmaszk, illetve a hűtőmaszkon belül a
fényszórók helyzete alapján odáig eljutottam, hogy ez a Renault,
S Midliner, vagy a Saviem felvásárlásából származó J szériájából lehet valami. Viszont semmiféle
információt nem leltem a neten arról, hogy ezeket mettől-meddig
gyártották, milyen motorokkal szerelték és milyen kivitelekben
készültek. Viszont nyergesvontató verziókról egyáltalán nem
találtam képet!
Renault S180 Midliner billencs. (A kép innen származik.)
Erős
a gyanúm, hogy ilyen Renault nincs, ezért egyáltalán nem
véletlen, hogy sehol nincs típusjelzés a nyergesvontatón, illetve
hogy ilyen rövid idő után lekerült a palettáról.
A
vontató amúgy kissé csenevésznek tűnik a jókora félpót előtt
és igazából az egész szerelvényből nekem ez utóbbi tetszik
igazán, de mégis van valami, ami miatt az összhatás szerintem jó.
Például a nyolcvanas évek európai vontatóira annyira jellemző
jókora légterelő a kabin tetején.
Érdekes
vadhajtás, nemde?
Abszolút 80-as évek, szögletes fülke, jókora légterelő a tetőn.
Ez valami Renault, vagy Saviem, de gyanús, hogy nyergesvontatóban ilyen SOHA nem létezett.
Ez a "lépcsős" kivitelű félpót tetszett meg. Érdekes, hogy a Majorette-nek van hagyományos, síkplatós félpótja is. Ez - ha jól láttam a katalógusokban - mindössze három évet szolgálhatott.
A ponyva elvben levehető, de nem kísértettem a sorsot, nem molesztáltam.
A hátsó ponyva feltekerve, így be lehet pakolni ide mindenfélét, ami egy játékszernél nem éppen hátrány!
3 megjegyzés:
Kamion-témában nem szoktam odatenni magam, de ajánlom magamat szerdán, majd nézz át a szirszarjaimra, állad leesik... ;) Ez a kis Majorette amúgy helyes darab!
Nekem egy 1980-as R Series darabnak tűnik, abból volt nyerges is, főleg a brit szigetekre szállították.
Biztos nem R, annak más a fülkéje és a lökhárítójában vannak a fényszórói. Néztem már én is. 8-)
Megjegyzés küldése