2012/07/03

Matchbox Caterpillar Motor Grader

A legutóbbi Caterpillart megmintázó Matchbox egy D-10-es Bulldozer volt, ami mint írtam, egy pakkban jelent meg egyetlen egyszer a kínálatban. Mostani alanyunk e csomag másik tagja, egy Motor Grader, vagyis egy földgyalu. A konkrét típust sajnos nem sikerült kiderítenem, de ismerve a Matchbox-ot gyanítom, hogy a kínálat egyik méretes darabját, mondjuk egy 24H-t választottak alapul. Méretei szemléltetéséhez ezt az oldalt ajánlom megtekintésre, ahol egy Swift szolgáltat viszonyítási alapot. Ráadásul itt többek között azt is megtudjuk, hogy 18,1 literes motor mozgatja és több mint 62 tonnát nyom a picike, a sárvédő létjogosultságát pedig ez a kép támasztja alá.

Rátérve a Matchbox értelmezésére elmondható, hogy a buldózerhez képest kétszer annyit foglalkoztatták, mivel összesen két színvariánsa létezik. Ránézésre ellentéte a D-10-nek, itt szinte csak műanyaggal találkozunk, az egész felépítmény abból készült. Fémből csak az alváz készült, ami természetesen az első tengelyig is előrefut, megerősítve a keskeny középső részt. Apró részletekből nincs hiány, de azért keresni kell őket, például a fülke tetején levő lámpák sem túl szembeötlőek. A fülke mögötti rész ráadásul szerintem túl nagyra sikeredett, szabhatták volna talán, de lehet ez csak nekem zavaró. Ami viszont tényleg fájó pont, hogy a tolólapot megtörték, mint egy hóekét és nem csak egy egyenes lap, mint a legtöbb esetben. Azt aláírom, hogy így sokkal látványosabb, én jobban örülnék egy egyenes, esetleg forgatható tolólapnak. Kicsit nagyobb méretben azért jobban sikerült összehozni.

 Sok műanyag kevés fémmel
 Szerintem a kelleténél kicsit magasabbra nyúlik a motorház

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nos az a szomorú(?) helyzet, hogy ez a cucc nem más, mint a HW Street Cleaver nevű masinájának Matchboxos inkarnációja civilebb és életszerűbb kiadásban. Hogy miért mondtam ezt? Nézd meg magad az eredetit és rájössz: http://www.southtexasdiecast.com/hwguide/streetcleaver.html

Mellesleg amúgy a hókotrókon szokásos nyitóeke nem szokott a földgyaluk szériaeszköze lenni a középső vázszerkezeten, én legalábbis soha nem láttam ott ilyet, alkalmi hókotróként az elején, ahol lennie kell viszont igen. Summa summarum: élek a gyanúperrel, hogy ez egy nem létező munkagép, és mivel a HW is képben van, erre nagy az esély.

Az meg már csak apróság, hogy nincs funkciója egy ilyenfajta gépnek, hisz a gyártók ebbéli spórolásáról és lustaságáról már nem kevés szót ejtettem.:)

porsche írta...

A HW verzióval eddig még nem találkoztam, deigazad van, ugyanazt csinálták, mint a buldózerrel. Matchbox kompatibilissé tették és betették a kínálatba, és nem csak ezt a kettőt...

Névtelen írta...

Pedig itthon is lehetett - sőt, szerintem most is lehet - kapni, bár igaz, hogy először én is az osztrákoknál láttam először, ami nem csoda, hisz 96-ban itthon éppenséggel nem dúskáltunk a HW-ben. Ez az a dolog, ami érdekes, de pénzt nem adnék érte, főleg, hogy mivel szeretem a munkagépeket, háklis vagyok a kispórolt funkciókra.