2010/05/14

Matchbox MB-41 Racing Porsche - Brazilian Issue

A kezdetek óta Anglián kívül még pár helyen készültek Matchboxok, közben több tulajdonos kezén is megfordult a cég, melyek ráhatással voltak azok minőségükre is. Ezekre nem nagyon szoktunk itt kitérni, hogy éppen angol, makaói vagy esetleg kínai gyártású az adott darab, leszámítva persze a számunkra izgalmasabb magyar és bolgár munkások által készített példányoknál. A honiakról Beczl írásait ajánlanám figyelmetekbe, ahol látható, hogy merőben eltérő színvilágú és csomagolású darabok kerültek ki a piacra, mint a ROW modellek, ezért is csak belső piacon volt szabad őket forgalomba hozni. No, de nem csak az európai térségben volt ilyen, hanem Dél-Amerikában is, pontosabban Brazíliában - itt most vonatkoztassunk el, az egyes piacokra specializált modellektől, mint például a japán piacra szánt darabok.

Itt aztán készült szinte minden, a legkülönfélébb variációkban, melyekből Christian Falkensteiner oldalán számos darabról találunk fotót. A költséghatékonyság elvét figyelembe véve, sokszor még az alvázat sem alakították át - ez főként a fém alvázas modellekre volt jellemző -, egyszerűen csak egy matricával, vagy egy kis műanyag darabbal leragasztották a Made in xxx feliratokat, amiről itt láthattok egy kis összefoglalót. Jelen Racing Porsche példányunk műanyag alvázas révén, kapott újat, amin már az alján ott virít az Inbrima felirat, mint a gyártója. Az alváznál maradva érdekesség, hogy szürke színt kapott az eddigi fekete helyett. Az öntvény minősége abszolút elfogadható, azzal nem is lenne gond, ellenben a fényezés nem nagyon van toppon. A festése messze van a tükörsima felülettől, aminek dekorációja nagyon hasonlít a makaói/kínai kivitelre, de jelentősen le van egyszerűsítve. A kegyelemdöfést a pinduri kerekek adják, aminek minősége sem a legjobb, amiként az a műanyag alkatrészeire amúgy is jellemző. Az akkor futó kék dobozt, persze az is kicsit változott, átesett egy kis költségcsökkentésen, elmaradtak róla feliratok, egyen dobozt csináltak. de nem csak a külseje, hanem a belseje is más lett, kevesebb anyag van benne, nem emeli ki az autót az ablak elé, illetve a háttere nem kapott színes felületet. Összességében elmondható, hogy minősége alatta van a Matchboxtól elvárttól - ami gondolom fő oka lehetett, hogy nem sokáig gyártották itt őket -, de nekem így is nagyon tetszik, jól áll neki ez a kis másság. A viszonylag kevés darabszámnak köszönhetően a Brazil gyártású Matchboxok árai igencsak magasan van - 100 dollár alatt nemigen van -, ha egyáltalán lehet kapni, de azért néha előbukkannak itt-ott.

Sajnos újfent idegen tollakkal ékeskedem, ugyanis a post tárgyát képező brazil Matchboxot Ati73-tól kaptam kölcsön fotózásra, amit ezúton is köszönöm neki, remélem később is megtartja eme jó szokását. Az Ő gyűjteményében előkelő helyen állnak a buszok, ilyen például az Airport Coach is, amiből a brazil változatot is begyűjtötte - a linken az angol verzióval összehasonlítva láthatjátok.

Első pillantásra ismerős, de aztán bevillan, hogy semmi sem stimmel vele
A festés minősége nem igazán első osztályú
Elég sok felületen visszaköszön az alapszín
Elég nehezen olvashatóak a feliratok, a műanyag minősége sem a megszokott
Jelentősen leegyszerűsítették a dekorációt ...
... és az alapszín is jóval halványabb
Miniatűr kerekeket kapott a brazil verzió
A doboz is átesett némi változáson, főleg a belseje
A hátulján nem a megszokott szöveg olvasható

1 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Tudom, hogy nem illik rá, de nekem ezzel a kicsi kerékkel nagyon tetszik.