2010/05/20

Matchboxon kívüliek: Darda BMW 850i

Beczl egyik postjában, melyet a hazai kisautógyártásról írt esett szó a Darda nevű gyártóról. Egészen pontosan abban a kontextusban, hogy az ő modelljeik „ihlették” egyes hazai gyártók termékeit. Bevallom én előtte sohasem hallottam erről a cégről, így amikor egy ismerősöm gyerekkori gyűjteménye előkerült, örömmel fedeztem fel egy ilyen gyártmányú kisautót. Annyiban hibáztam, hogy nem tettem mellé egy jól ismert Matchboxot a méretbéli összehasonlítás végett, úgyhogy csak elmesélni tudom, hogy a Matchboxoknál valamivel nagyobbacska, de azért még bőven 1:43-on innen.

Darda BMW 850i. A felépítése tulajdonképpen nagyon egyszerű.
Remek minőségű műanyag a karosszéria. A szitanyomású díszítőelemek már kissé megkoptak.
A kerekek egy pöttyet nagyocskák, de legalább gumiból vannak a hátsókon gumigyűrűk segítik a tapadást.
Egy kép vakuval az aljáról, mely feltárja a szerkezetet.

4 megjegyzés:

Charlie Brown írta...

Oh de hisz ez "hátrahúzós" :) Az mekkora királyság volt napköziben.
A kereke nem gumi csak a hátsón van egy-egy gumicsík a tapadás végett, nem? Szerintem azért olyan nagy a hátsó kerék hogy kiadja a megfelelő nyomatékot/sebességet. Kicsi kerék kipörögne és nem is gyorsulna föl eléggé a jármű. Ezeknek a hátrahúzosoknak emlékeim szerint mind elég nagy hátsó kereke volt.

Sam. Joe írta...

Igazad van, tényleg gumicsík az csak a hátsó kerekeken. Javítom! Köszi!

Tommi írta...

Nekem Calibrám van. XD

Névtelen írta...

Dardákkal korabeli Quelle és egyéb katalógusokban lehetett találkozni.
Emlékszem még Knight Rideres is volt versenypályával, amihez grátisz hozzácsapták Hasselhoff bácsi "szuper poszterét"! Szó szerint: "Mit David Hasselhoff Supeposter!" Hogy növelte e az eladást ez a bónuszajándék nem tudom!:)