2010/05/01

Matchboxon kívüliek: 2010 Hot Wheels Performance Series #05 – '57 Chevy Bel Air

Már többször említettem, hogy én Hot Wheels ügyekben teljesen járatlan vagyok, totális terra incognita számomra a terület, de mióta a lefotózott kisautók mappájában keletkezett egy „Hot Wheels” mappa is rájöttem, hogy bizony ezek a kisautók messze jobban dokumentáltak, mint a Matchboxok.

A múltkori eset óta nagyon egyszerű dolgom van az 1957-es Chevroletekkel kapcsolatban, hiszen elegendő egy linkkel elintéznem a jármű történetét. Lássuk tehát a kisautót!

A Hot Wheelsnél ez az öntvény 2004-ben debütál. A Larry Wood tervezte kisautó 1-1 év kihagyással – 2005-ben és 2007-ben nem volt erre épülő modell –, de azóta is szerepel a kínálatban, számos különböző festéssel. Ez a fekete-ezüst versenyfestés viszont idénről való. A festés zseniálisan visszaadja az 50-es évekre jellemző versenyautók megjelenését. Arra kíváncsi lennék, hogy vajon az Edelbrock – nem akármilyen múltra visszatekintő, kaliforniai tuning alkatrész gyártó – vajon milyen üzletet kötött a Mattellel, hogy az emblémája felkerüljön a kisautó oldalára. Érdekes, hogy a festés az autó két oldalán nem szimmetrikus. Túrtam a netet, hogy létező versenyautót mintáz-e, de sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom a feltételezést. Az autó belseje teljesen hétköznapi utcai autójé, elől-hátul van benne ülés, némileg elnagyolt műszerfal és borzasztóan elnagyolt volán. Az elején és hátulján látható részletek olyan közepesek, ebben a méretarányban rosszabbat és lényegesen jobbat is láttam már. Háklis vagyok a Hot Wheelsre annyira jellemző bődületes hordókerekekre és sajnos ezen a darabon is ilyenek vannak. Az ötágú, vörös felnik tulajdonképpen nem csúnyák, de a korra – akkoriban kutya közönséges lemezfelniken romboltak a versenygépek – nem jellemzőek. Mi több, ez az „elől kisebb, hátul nagyobb” kerekek inkább a gyorsulási versenyautókra jellemzőek, mintsem a körversenyeken indulókra, mint amilyenekre ez a versenyfestés is hajaz.

Az ötlet, a versenyautó fényezés nagyon tetszik, de a minőséggel kapcsolatban vannak kifogásaim, látszik némi maszat a fényezésen, ami egy a bliszterből frissen kibontott darabnál azért nem elegáns. A futómű sem tökéletes, a bal első kerék a levegőben lóg, a többi kerekén áll az autó.

Ennél lényegesen részletesebb Bel Air orrot is láttunk már ebben a méretarányban. A motorháztetőn "283 H. P." - azaz 283 lóerő - felirat olvasható, ami annyiban stimmel, hogy a Chevrolet 1957-ben tényleg kínált ilyen teljesítményű V8-as blokkot a Bel Air-hez.
A pilóta neve "Vic", a szponzorai az Edelbrock és a Hot Wheels. Az első fertályon a "HW68 Tune-Up Service" feliratot nem egészen tudom hová tenni. A "HW" gondolom Hot Wheels, de a 68-ról dunsztom sincs, hogy mi lehet, a többi meg kb. annyit tesz, hogy "tuning szolgáltatás".
A másik oldalon nem egészen ugyanaz van, hanem "Karburátoros" felirat az a-oszlop előtt. Ez azért érdekes, mert a fentebb már említett, 283 lóerős és 283 köbhüvelykes (4638 köbcentis) V8-as, "Super Turbo Fire V8" blokk üzemanyag befecskendezéses volt, nem karbis. Amúgy ritka is.
A hátulja sem valami túl részletes. A piros felni nem rossz, de nem jellemző a korra.
2010 Hot Wheels Performance Series  #05 – '57 Chevy Bel Air, NRFB. Sikerült belőle túlvásárolnom magam, van egy felesleges bontatlan példányom. Nem érdekel valakit?

3 megjegyzés:

Andrew0807 írta...

A HW 68-óta él :)

Sam. Joe írta...

Bocs, de ezt most nem fogom.

panblue43 írta...

Üdv!
Kedvenc modellem az 57-es chevy...ha van módom minden formában begyűjtöm.
Sajnos a legkorábban- 1980-1985 közt kapott 2 db matchbox chevym már a múlté de pótolnám őket!
Lelőhelyek érdekelnének!
Üdv Péter - panblue43@gmail.com