2015/10/27

Matchboxon kívüliek: Corgi Porsche 924

Ahogy azt már korábban többször is leírtam, nem gyűjtöm a Matchbox 1-75/100/120 sorozatában találhatóktól eltérő méretarányú kisautókat, de azért néha beszivárog pár Superkings vagy Specials kiadású Porsche is a repertoáromba. Más gyártók hasonló méretű termékét eddig tudatosan kerültem, a mostani Corgi Porsche 924-re bár egyből rávágtam, hogy "kell", de előtte már többről lemondtam - egy narancssárga és egy fekete változat került előtte a látóterembe -, amit így utólag nagyon bánok.

Bánom, mert mikor kézbe vettem és jobban megvizslattam, akkor teljesen magával ragadott. Teljes más ezt kézbe venni, mint egy Matchbox Superkingset Porsche 944-et, annál jobb minőségűnek tűnik, talán King Size modellekhez lehetne hasonlítani.

Igen súlyos darab, de még az ormótlanság határán belül,ami számomra növeli a minőség érzetét, amit a vizuális élmény csak tovább fokoz. A vonalvezetés és a részletek teljesen rendben vannak, igaz a hátsó traktusnál kicsit csaltak, ugyanis a lámpasor csak matrica, alatta csak sima felület található. Ötletes megoldás, hogy ködlámpákkal dobták fel az elejét - amiknek darabszámát variálták a különféle változatokon -, amiből sajnos az enyémről az egyik elkallódott, igaz, nem is makulátlan darab. Ami kicsit ront az összképen, az a hatalmas vonószem az autó hátulján, de együtt lehet vele élni. Mivel nagy méret, így evidens, hogy van rajta mozgó alkatrész a forgó és rugózó kerekek mellett, ami a két oldalsó és a csomagtér ajtó nyithatóságában nyilvánul meg. Az utastér ajtaját kinyitva  játékautóhoz mérten szép beltér fogad, nagyon jó színválasztással. A csomagtér ajtaja is határozott mozdulattal nyílik és úgy is marad kinyitott állapotban, ugyanis nagyon jó kialakítású a zsanérja, ilyen megoldással eddig nem is találkoztam. Maga a csomagtér üres, ráadásul ami fura, hogy a padlója nem a beltérből, hanem a karosszériából van kialakítva.

Sajnos az egyik ködlámpa már hiányzik.
Oldalnézetből is látszik, hogy milyen hatalmas a vonószeme.
A lámpa és a rendszámtábla matrica.
Természetesen nyitható a hátulja.
Nagyon szolid, de határozottan tart a zsanér.
A beltere is szépen kidolgozott.
Jó kiállású darab!

Nincsenek megjegyzések: