2006/08/19

Eredeti CY-8, két változatban

1982-ben a Matchbox elindította a Convoy sorozatot. Az eredetileg Highway Express-ként reklámozott, de Európában a már említett néven, míg az USA-ban a Tyco fennhatósága után Super Rigs-ként forgalmazott sorozat hamar sikeres lett. Nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik, hogy az eredetileg, 82-ben – hé! Ugyanabban az évben, amikor a ZX Spectrumot is piacra dobták! Éppen tíz éves voltam. – kiadott mind a nyolc változat megvan már. A legutolsónak pont a nyolcadik, a Kenworth Cabover Aerodyne vontatóból és zárt vontatványból – Box Truck – álló, Redcap Transport matricázású változat és ebből rögvest kétféle is. A két és fél Matchbox katalógusból – az egyiket valamiért gyerekként szétcincáltam – álló készletem egyik darabja véletlenül pont az 1982/1983-as német. Így az eredeti, első kiadásnak azt a darabot gondolom, amelyik a mellékelt képen közelebbi. Hogy vajon milyen megfontolásból készült egy másik matricázású változat? Nos, ez is a világegyetem megfejtetlen nagy rejtélyei közé fog tartozni – pont mint a nők!

Az első, 1982-es Convoy sorozat CY-8-asa. Kenworth Cabover Aerodyne és Box Truck vontatvány

2 megjegyzés:

Ikarus 256 írta...

Nem véletnenül írom ide a megjegyzésem! Találtam egy jó, oladalt - lehet, hogy már ismerted is - amin fent van az összes 1-75, Convoy, Collectibles és még sok más cucc. A lényeg, hogy megtaláltam köztük ezt a két Kenworth szerelvényed és az értékéhez az van írva, hogy gyűjtői ára van (persze ha jól fordítottam).Gratulálok hozzájuk!:-)
Az oldal itt található:
http://www.mbxforum.com/11-Catalogs/00-Software/jnmb75cop.php
Ezen az oldalon jöttem rá, hogy a piros Porsche-m, a bordó Bentley és az acélkék Audi R8-as, mind tavalyi darab volt, és elvileg csak az USAban jelentek meg.

Sam. Joe írta...

Huhh, köszi! Nem, nem ismertem ez az oldalt, de kisvártatva fel is teszem a linkek közé! Már csak azért is, mert megtaláltam itt olyasmit, amim van, de nem tudtam, hogy pontosan mi az, minek volt a része. (Na, sikerült jó titokzatosnak lennem!) Jól érted, a 4-es kategória valóban azt jelenti náluk, hogy "amit nem szégyelnek kérni érte". 8-)