2023/12/20

Matchbox Collectors No.07 Porsche 910 - 70th Anniversary Special Edition

2021-ben hozta vissza a Matchbox a Collectors szériát, vagyis a gyűjtőknek szánt, felextrázott - gumi kerék, részletgazdag festés, fém alváz, papír doboz - kisautókat tartalmazó sorozatot. Természetesen a hetvenedik évforduló alkalmára ebből is készült speciális sorozat, amiből most a Porsche 910-et - mi mást - mutatom meg nektek.

910 újra
1970-ben jelent meg az első Matchbox Porsche 910 az 1-75-ös sorban, mint MB-68, de erről már volt  szó korábban. Később írtam egy felújítás alkalmával, hogy nekem nem ez a legkedvesebb Matchboxom, de azért összejött belőle pár darab is, mint például ez a felmatricázott példány.
 
Idén viszont, ahogyan korábban a Porsche 911 Turbo-ból is, ebből is készítettek egy teljesen újragondolt változatot ami egyből a legmagasabb kitüntetésben részesült, vagyis a gyűjtői széria speciális sorozatában debütált. Sem a megjelenésére, sem a kidolgozás minőségére nem lehet sok panasz, nagyon szépre sikerült. A bő ötven évvel ezelőtti elődjéhez képest természetesen több részletet kapott, főleg szemből látványos a különbség az orrkiképzésnek és a lámpafestésnek köszönhetően. A fém alváz megmaradt, de ezt betudom a Collectors szériának, ahogyan a gumis kerekeket is. Nem tudom, hogy szándékozik-e kiadni a Matchbox pőrén, műanyag alvázzal és sablon kerekekkel az 1-100-as sorban is, de én bízom benne, szívesen látnám ott is.

Collectors
Szerencsénkre a Mattel egyre több kisebb-nagyobb különleges, az 1-100-on kívüli sorozatot is eljuttat hozzánk, így például a Collectors szériát is. Ennek ellenére én nem találkoztam senkivel, aki ezt a 70th Anniversary Special Edition sort látta volna hazai üzletben, én is másodkézből jutottam a No.07-es sorszámú Porschéhoz. Ezt azért kicsit sajnálom, mert nem csak maga az autó, de a csomagolása és a hozzá adott doboz grafikája is igencsak mutatós. Éppen ezért gondolkoztam azon, hogy beszerzek egy másodpéldányt is belőle, hogy elrakhassak egyet bontatlanul is. Az előbb említett okok miatt kicsit elment tőle a "kedvem", de aztán megtört a jég.
 
Az összesen nyolc darabból álló sorozatból ugyanis a Matchbox készített olyan kiadást, ami tartalmazza mind a nyolc modellt dobozostul. Szerencsére ez már itthon is elérhető, így már viszonylag könnyű dolgom volt egy bontott másodpéldány beszerzésére, de hogy őszinte legyek nem teljesen csak ez vezérelt mikor megrendeltem ezt a pakkot.
 
A blisteres verziók piros grafikájú doboza helyett itt teljesen újat kapunk, ami megidézi a régi dobozok báját, értsd piszok jól néznek ki! Eleve a doboz külső grafikája már visszarepít a múltba, megéri elidőzni minden kis részletén, szépen átültették a régi dolgokat mai köntösbe. Nekem két dolog nem tetszik csak rajta, az egyik, hogy mind az öt autónak 70-es a rajtszáma, szerintem sokkal jobb lett volna, ha elöl van a 70-es, aztán a 69-es és így tovább csökkenőben.
 
A másik a négy felirat, hogy nyolc autót tartalmaz a csomag, az lehetne egy és kicsit visszafogottabb. De nem is a nagy dobozon van a hangsúly, hanem az autókhoz passzoló kicsiken, ahol a környezetet mindenhol az autó felhasználási jellegéhez igazították. Itt igazán kitettek magukért a készítők, szerintem mindegyik nagyon szépre sikerült.
 
Szóval emiatt a kis dobozka miatt van most nekem egy bontott másodpéldányom, aminek a gyártási minősége csapnivaló lett. A festése tele van a tampózásból eredő foltokkal - hirtelen jobb kifejezést nem találtam rá -, a tetején a narancs csíkban egy pontban már le volt kopva, illetve a csomagolásban tudott kicsit ficánkolni, így az megkoptatta a szélvédő felső részét.
 
Borzasztóan lehangolónak találom, hogy a Matchbox, a saját születésnapját ünneplő prémium kiadásában ilyen minőségű kisautót csomagol. Ezek után direkt jobban szemügyre vettem a blisteres verziót, az szerencsére rendesen néz ki, csak az ramaty amit az ember eleve kézbe akar venni...

Nálam a matt szürke szín nyerő és a dekorációval elégedett vagyok, nekem tetszik az összkép
Az oldalsó ablakokon nem fukarkodtak a részletekkel, a kereke is tetszik
A hátuljában nem sok potenciál rejtőzött, mégis sikerült szépen telerakni részletekkel
Főleg a jobb oldala lett katasztrofális a festését tekintve
Ha már újra van 910-es, akkor gondoltam összefotózom a régiekkel
Alapvetően a matricás verziót kerestem, de most lettem figyelmes erre az árnyalatbeli különbségre
Az első kialakítása sokkal jobb az újnak, lejjebb van, gömbölydedebb, így jutott hely a két levegőbeömlőnek is az orrán
Matrica helyett itt már minden festve van
Azt hittem sokkal esetlenebb lesz mellette a régi, de szerintem nem vészes annak egyszerűsége
A finomabban kidolgozott részletek mellett látványosabb a mélyebbre húzott karosszéria
A kipufogó jóval visszafogottabb, a lámpa már a karosszéria és nem az alváz része
Hátul mindhárom kis ablak sokkal ívesebb lett
Az ajtó mögötti levegőbeömlő sokkal hangsúlyosabb elődjénél, de azért szerintem lehetne lyukas is, hogy még jobban nézzen ki
Az alja is egy fokkal több részletet kapott, tetszik ez a diagonál stílusú gumi az abroncsokon
Nincs mese, elképesztően szép ez a doboz grafika!
A doboz teteje és jobb oldala
A doboz bal oldala mindegyiken az autón előforduló dekorációt kapott
A kötelező licenc téma az aljára került
Vannak nekem jó kis dobozvédő tokjaim - ami mint látható picit nagyobb is, mint kéne -, ám a Collectors sorozat dobozai olyan nagyok, hogy még így sem férnek bele
Első körben így egyesével jelentek meg. A grafika merőben más, de nekem ez a verzió is nagyon tetszik.
A nyolcdarabos gyűjtői doboz nagyon ütős grafikát kapott
A doboz hátulja elárulja a tartalmát, így senkinek sem zsákbamacska
Felnyitva az előlapot (ami alapból le van ragasztva) elénk tárul a tartalma, akár nem is szükséges tovább bontani annak, akinek nincsenek "tapizási" hajlamai
A fedlap belső oldala
Fiók szerűen kihúzható az autókat közre fogó rész, innen már kézbe is lehet őket venni

Nincsenek megjegyzések: