Egyre többször történik meg, hogy nem nagyon értem, hogy mi a Mattel motivációja, amikor megalkusznak egy-egy típus licenceléséről a gyártójával. Ez a Cadillac is ilyen. Remek hogy van, de igazából nem különösebben érdekes.
Az utolsó békeév
Törtem
a fejem, hogy mi érdekes van az első generációs, 1940 és 1941
közt gyártott Cadillac Series 62-ben. Nem igazán szép autó, a
gyűjtői tábora elhanyagolható, a műszaki megoldásaiban semmi
különleges nincs. Oké, ez az első – pontosabban az első
ráncfelvarrott változata – azok közül az autók közül, amit a
Cadillac Series 40-62-nek hívott 1940 és 1962 közt. A teljes
széria hátsó kerekeit 346 köbhüvelykes (5,7 literes), 150 lóerős
V8-as motor hajtja, háromsebességes manuális, vagy négysebességes
automataváltón át. Rengeteg karosszériaváltozata létezik –
lásd a mellékelt katalógust – de ez az utolsó év, amikor a
Cadillac négyajtós kabriót kínált. Nagyjából ennyi érdekes
tényt lehet róla felsorolni. Pontosabban...
1941 december 7-én a Japán Birodalom megtámadja Pearl Harbourt. Az Egyesült Államok hadat üzen Japánnak és belép a Második Világháborúba. Jegyrendszert vezetnek be, a civil gépjárművek értékesítését 1941 december 11-én leállítják. A kereskedőknél lévő félmillió legyártott autót februártól csak engedéllyel lehet értékesíteni olyanoknak akiknek a munkájához elengedhetetlen az autó használata. A gyártás is leáll február elején, ahogy a gyárak katonai járművekre és fegyverekre állnak át. Nem újdonság, hogy az amerikai autók modelléve és a naptári év nincs fedésben. A Cadillac ekkorra már bevezeti az 1942-es, második generációt, melynek a gyártása félbe is szakad abban az évben és majd csak a háború vége után indul újra, 1946-ban és 1947-ig tart.
Tehát amit a Matchbox megmintázott, az utolsó békeévben gyártott Series 62 változat. Tépelődtem rajta, hogy a teljes 30 oldalas katalógust tegyem-e itt közzé. A számos karosszériaváltozatot érdekesnek találom, nekem nagyon tetszik a korszak rajzos katalógus stílusa, úgyhogy nem csak a kabrióra vonatkozó oldalakat láthatjátok, egyedül a teljesen fekete hátsó borító oldalt hagytam ki.
Rossz az irány
Nem
lenne ez rossz kisautó, de az „övvonal felett minden egy darab
műanyag” szerintem nagyon-nagyon rossz irány. Nem először adok
ennek a véleményemnek hangot és félek nem is utoljára.
Megbocsátanám, ha leengedett tetővel mintázták volna meg a
kabriót, de a felhúzott, áttetsző szövettető nagyon
kiábrándító. Aminek krómozva kéne lennie annak nagy része, a
leglátványosabb részletek krómozva is vannak, de számos díszléc
nem. Mondjuk ez egy 1-xxx sorozatú modellnél megbocsátható. A
beltér közepesen részletes, de a kormány természetesen csak egy
pizza. Szürkében nagyon szomorkás is, a katalógusban több nagyon
szép szín is van, lenne miből válogatni.
Nem igazán érdekes kisautó, megosztó módon kivitelezve. Ha nem ennek az ötös csomagnak a része biztosan nem veszem meg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése