Azt hiszem, az egész Matchbox Memories-társulat nevében kijelenthetem, hogy szeretjük az Imprezát (főleg a WRX-et, illetve alverzióit). De talán azzal sem vállalok nagy kockázatot, hogy az egész autószexuális társadalom - ha nem is áhitattal, de - jó érzéssel, esetleg csodálattal gondol a típusra, vagy beszél róla. Természetesen a kommentekben megcáfolhattok, hogy "Márpedig nekem egyáltalán nem jön be!", vagy hasonló módon, azonban a magam részéről én nagyon boldog tudnék lenni egy Impreza WRX tulajdonosaként.
Előre bocsátom azt is, hogy bár a címben az "átalakítás" kifejezés szerepel, egy szimpla kerékcserénél és bizonyos részletek kiemelésénél többet ez a kisautó nem kapott tőlem.
Előre bocsátom azt is, hogy bár a címben az "átalakítás" kifejezés szerepel, egy szimpla kerékcserénél és bizonyos részletek kiemelésénél többet ez a kisautó nem kapott tőlem.
Békalámpás, vagy bogárszemű
Mivel közel sem tartom magam olyan jó fogalmazónak, mint Joe, illetve a Wikipédia megfelelő bejegyzésére kattintva minden információ megtalálható a második generációs Imprezáról, ezért bővebb ismertetésbe nem bocsátkoznék, csak a főbb érdekességeket mutatom be.
Az Impreza második nemzedéke az európai piacon 2001-ben mutatkozott be a Monte Carlo Ralin az új WRC formájában, a japánok viszont már 2000 végén megkezdték a hazai értékesítést. Felépítése alapvetően nem különbözik az első generációétól, hiszen annak módosított, megnövelt padlólemezét, átfésült hajtási rendszerét, motorjait és váltóit használták. Mindazonáltal az új generáció sokkal stabilabb és kezelhetőbb lett a megnövekedett csavarodási merevségnek, 20 mm-rel hosszabb tengelytávnak, az 5 mm-rel szélesebb nyomtávnak és a mindössze 200 kg-mal nagyobb tömegnek köszönhetően. A műszaki tartalommal szemben a karosszéria viszont radikálisan megváltozott a csíklámpás első generációhoz képest. Gúnyneveit is emiatt kapta, hiszen ovális első fényszórói sokkal inkább az alcímben említett állatokra emlékeztetnek, emiatt lett Magyarországon békalámpás, angol nyelvterületeken pedig "bug-eye", azaz bogárszemű. Ezek alapján első körben nem valami sportos, kőkemény dologra gondolnánk, amivel felvághatunk bárki előtt, de az értők tudják, mire gondolunk. Az első ráncfelvarrást emiatt igen hamar, 2002-ben végre is hajtotta a gyár, megszületett a peanuteye vagy mások szerint butterfly, amelyik szerintem csúnyább, mint a bug-eye.
Nézzük kicsiben
Többször említettük már itt a blogon, hogy bizony a Welly igen jól sikerült kisautókat is piacra dobott már, köztük nem egy hiánypótló darabot is. Jelen Imprezánk is ilyen. Maximum az enyhén elcsúszott tamponnyomásba tudok belekötni a lámpáknál, de ezen kívül minden a helyén van. Az első lökhárítóban lévő ködlámpatakarókon lévő STI-logóktól, a csomagtérfedélen lévő emblémákon és feliratokon át, a hátsó ablaktörlőn keresztül a külső tükrökig mindene kvázi tökéletes. Botor módon a belteret elfelejtettem külön lefotózni, de Andrew kisegített, így mégis meg tudom mutatni, hogy alapjaiban mennyire jól sikerült.
Egyébként Russianboytól került hozzám Andrew közvetítésével, de már akkor sem volt eredeti állapotban, így adta magát a lehetőség, hogy a subarusághoz jobban illő kerékszett kerüljön alá. Ehhez pont kapóra jött a 2011-es Ford F100 Panel Delivery, melynek ötküllős, aranyban pompázó kerekei tökéletesen illeszkednek mind átmérőben, mind stílusban a Subaru alá. Ezen kívül fekete filccel kifestettem a lökhárítóban lévő hűtőrácsot, illetve a motorháztetőn lévő intercooler-púp nyílását imitáltam szintén fekete tűfilccel.
Ugye, hogy jól áll neki?
A részletek kidolgozása példás.
A hátsó lámpák tamponnyomása kicsit átlátszó.
Minden felirat a helyén van elöl...
...és hátul is.
Szép a beltér.
Az eredeti.
A WRC lámpái méginkább erősítik a "bogárszemű" elnevezést.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése