Mostanság veselkedtem
neki a gyűjteményem rendezésének és olyan darabok kerülnek
sorra a kezembe, melyekkel évek óta nem találkoztunk személyesen.
A Realtoy Nissan Fairlady Z, alias 350Z szerepelt már e lapokon két
fotó erejéig, de már
akkor, 2007-ben is úgy éreztem, hogy ennél
komolyabb postot érdemel. S lőn. Volt már ebből a tajvani import
kontingensből itt mostanság hasonlóképpen reciclált tartalom, az
Isuzu VehiCross képében – a kapcsolódó szavazásból
például kiderült, hogy Ray Charles és Stevie Wonder is látogatja
a blogot.
A Z Tündérhölgy
Elég
régen volt az, amikor egy-egy itt megjelenő autó, történeti
ismertetését elintéztem egy wikipédiás linkkel, javarészt saját
kútfőből elkövetett anyagokkal dolgozom. (Akarom mondani
dolgozunk, mert hogy a többiek is.) Az még manapság is
elő-előfordul, hogy a kisautómániákus szomszédoknál felbukkanó
típusismertetőre linkeskedem rá, de az már ritkább, hogy a hazai
autós szaksajtó anyagára mutatunk rá – a miértek
megválaszolását most elegánsan mellőzzük. Na, most bizony ilyen
„ritkább” lesz! Reppenjünk vissza együtt 2004 júniusába és
fogyasszuk élvezettel a TotalCaron, Nínó
Karotta szövegszerkesztőjéből kikerült kitűnő anyagot, az
akkor frissen és ropogósan tálalt Nissan 350Z-ről, mely a
Nissan Z-k ötödik generációja, tudományos nevén Z33. Tegyük
ezt egyrészt az okból, hogy az anyagban minden benne van az autó
kezdeteiről is – többek közt, hogy mi az összefüggés az
ostobácska Tündérhölgy és a 350 név között –, de leginkább
azért, mert bizony színtiszta szerelemből és nem kötelességből
elkövetett, autós újságírásnak lehetünk szemtanúi. (Amúgy
érdekes, hogy egy
korábbi Z-ről, a harmadik generációs Z31-ről szóló anyagban
is másra bíztam az autó bemutatását. Kár, hogy az akkor még
külön utakon járó Tommi kolléga blogját törölte a blog.hu,
így ez az anyag elveszett.)
Ha valaki kihagyta volna a fentebb méltatott TotalCar cikket - azon túl, hogy könyveljen most el ezért egy ejnye-bejnyét -, legalább a TotalCar TV anyagát fogyassza! Nínó Karotta - némileg ugyan Gollam tartásban - de igazi szerelemből elkövetett tévés újságírást mutat be! (Sajnos a videó beágyazhatatlan a blogunkhoz illeszkedő, 400 pixel szélességben.)
Mikor elsül a kéz
Mondogatom
én már egy jó ideje, hogy a
Realtoy tipikusan az a gyártó, amely bármire képes az „ipari
hulladék” és a „tökéletes” minőség között az 1:6x
méretarányban. Természetesen ez a munkájuk is a pozitív végletet
jelenti, pont ezért vettem elő ismét, a
már citált, mindössze két képet róla felvonultató anyag után.
Én bizony nem látom hibáját. Ha az Ördög tényleg a
részletekben lakozik, akkor itt kell hogy legyen valahol ebben a
kisautóban a nyomorult! Merthogy minden részlet ott van a helyén,
típus és márkajelzések, festékkel kiemelt világítótestek –
na jó, az oldalindexek nem – ablakszigetelések, légbeömlők és
a többi mind-mind ott figyel a helyén. A beltérben szintúgy!
Eleve a Fairlady Z-nek megfelelően jobbkormányos a gép, de ami
fontosabb, hogy a vaskos hátsó toronymerevítő, a triplapúpos
műszerfal mind-mind megfigyelhető a színezetlen szélvédőkön
keresztül. Az autó színe is olyan mint a valódin, egy időben
hihetetlenül népszerű volt ez a metál-pörköltzaft szín –
lásd az eredetiről készült fotókat. Még a kerekeibe sem kötnék
bele, mert ha megguglizzuk a típust, akkor ezer és egy fotót
lelünk nagyon hasonló, ötküllős felnikkel szerelt gépekről.
A
Realtoy, egyértelműen játékszer kategóriában induló 350Z
értelmezése ebben az árfekvésben és kategóriában tökéletesnek
tekinthető. Pont. A Matchboxnál is megmintázták ezt a típust,
van is nekem belőle példányom és szándékozom melléállítani
majd ennek valamikor a jövőben, egy jó kis összehasonlító
post erejéig, de sejtem az eredményt.
Fairlady Z, tehát jobbkormányos. A részletek kiemelve, pedig ez csak egy játékszer. A piros kopoltyú az elején az vicces, a kifestést meghatározó ember indeznek nézte szerintem. Helyesen fekete lenne. Jé, találtam egy hibáját!
Még a kicsi Z is megvan az oldalán, de alatta az index nincs kiemelve - szemben a kilinccsel és egyebekkel.
Hátul is minden ott figyel a helyén.
A beltér is igencsak részletes, hárompúpú műszerfalastól és toronymerevítőstől!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése