2013/03/29

Matchboxon kívüliek: Fast Lane / Realtoy – Nissan Fairlady Z

Mostanság veselkedtem neki a gyűjteményem rendezésének és olyan darabok kerülnek sorra a kezembe, melyekkel évek óta nem találkoztunk személyesen. A Realtoy Nissan Fairlady Z, alias 350Z szerepelt már e lapokon két fotó erejéig, de már akkor, 2007-ben is úgy éreztem, hogy ennél komolyabb postot érdemel. S lőn. Volt már ebből a tajvani import kontingensből itt mostanság hasonlóképpen reciclált tartalom, az Isuzu VehiCross képében – a kapcsolódó szavazásból például kiderült, hogy Ray Charles és Stevie Wonder is látogatja a blogot.

A Z Tündérhölgy
Elég régen volt az, amikor egy-egy itt megjelenő autó, történeti ismertetését elintéztem egy wikipédiás linkkel, javarészt saját kútfőből elkövetett anyagokkal dolgozom. (Akarom mondani dolgozunk, mert hogy a többiek is.) Az még manapság is elő-előfordul, hogy a kisautómániákus szomszédoknál felbukkanó típusismertetőre linkeskedem rá, de az már ritkább, hogy a hazai autós szaksajtó anyagára mutatunk rá – a miértek megválaszolását most elegánsan mellőzzük. Na, most bizony ilyen „ritkább” lesz! Reppenjünk vissza együtt 2004 júniusába és fogyasszuk élvezettel a TotalCaron, Nínó Karotta szövegszerkesztőjéből kikerült kitűnő anyagot, az akkor frissen és ropogósan tálalt Nissan 350Z-ről, mely a Nissan Z-k ötödik generációja, tudományos nevén Z33. Tegyük ezt egyrészt az okból, hogy az anyagban minden benne van az autó kezdeteiről is – többek közt, hogy mi az összefüggés az ostobácska Tündérhölgy és a 350 név között –, de leginkább azért, mert bizony színtiszta szerelemből és nem kötelességből elkövetett, autós újságírásnak lehetünk szemtanúi. (Amúgy érdekes, hogy egy korábbi Z-ről, a harmadik generációs Z31-ről szóló anyagban is másra bíztam az autó bemutatását. Kár, hogy az akkor még külön utakon járó Tommi kolléga blogját törölte a blog.hu, így ez az anyag elveszett.)

Ha valaki kihagyta volna a fentebb méltatott TotalCar cikket - azon túl, hogy könyveljen most el ezért egy ejnye-bejnyét -, legalább a TotalCar TV anyagát fogyassza! Nínó Karotta - némileg ugyan Gollam tartásban - de igazi szerelemből elkövetett tévés újságírást mutat be! (Sajnos a videó beágyazhatatlan a blogunkhoz illeszkedő, 400 pixel szélességben.)

Egy időben állati népszerű volt ez a metál-pörköltzaft szín. Európai Nissan 350Z. (Kép: Wikipédia)


Mikor elsül a kéz
Mondogatom én már egy jó ideje, hogy a Realtoy tipikusan az a gyártó, amely bármire képes az „ipari hulladék” és a „tökéletes” minőség között az 1:6x méretarányban. Természetesen ez a munkájuk is a pozitív végletet jelenti, pont ezért vettem elő ismét, a már citált, mindössze két képet róla felvonultató anyag után. Én bizony nem látom hibáját. Ha az Ördög tényleg a részletekben lakozik, akkor itt kell hogy legyen valahol ebben a kisautóban a nyomorult! Merthogy minden részlet ott van a helyén, típus és márkajelzések, festékkel kiemelt világítótestek – na jó, az oldalindexek nem – ablakszigetelések, légbeömlők és a többi mind-mind ott figyel a helyén. A beltérben szintúgy! Eleve a Fairlady Z-nek megfelelően jobbkormányos a gép, de ami fontosabb, hogy a vaskos hátsó toronymerevítő, a triplapúpos műszerfal mind-mind megfigyelhető a színezetlen szélvédőkön keresztül. Az autó színe is olyan mint a valódin, egy időben hihetetlenül népszerű volt ez a metál-pörköltzaft szín – lásd az eredetiről készült fotókat. Még a kerekeibe sem kötnék bele, mert ha megguglizzuk a típust, akkor ezer és egy fotót lelünk nagyon hasonló, ötküllős felnikkel szerelt gépekről.

A Realtoy, egyértelműen játékszer kategóriában induló 350Z értelmezése ebben az árfekvésben és kategóriában tökéletesnek tekinthető. Pont. A Matchboxnál is megmintázták ezt a típust, van is nekem belőle példányom és szándékozom melléállítani majd ennek valamikor a jövőben, egy jó kis összehasonlító post erejéig, de sejtem az eredményt.

 Fairlady Z, tehát jobbkormányos. A részletek kiemelve, pedig ez csak egy játékszer. A piros kopoltyú az elején az vicces, a kifestést meghatározó ember indeznek nézte szerintem. Helyesen fekete lenne. Jé, találtam egy hibáját!
 Még a kicsi Z is megvan az oldalán, de alatta az index nincs kiemelve - szemben a kilinccsel és egyebekkel.
Hátul is minden ott figyel a helyén.
 A beltér is igencsak részletes, hárompúpú műszerfalastól és toronymerevítőstől!

Nincsenek megjegyzések: