Jelen pillanatban a Porsche márka vezeti a messze a blogunkon a mennyiségi listát a névhez tartozó bejegyzések tekintetében. Ettől függetlenül egy friss, a márkához tartozó bejegyzés is tartalmazhat még újat. A
Porsche 911 versenyváltozatainak egyik ikonikus példánya – a
Martini és a Rothmans változatok mellett - a Jägermeister Porsche. Talán nincs is olyan méretarány amelyikben nem létezne
ez a feltűnő darab. A Matchbox kivételével. Itt még - okai sejthetők - ezidáig nem
volt ilyen mintás verzió. Ezidáig! Mert most már ilyen is van.
Jägermeister színek
Magáról
a Matchbox változatról, az eredeti autó történetéről már
bőven volt szó korábban. A kocsi olyan alapműnek számít, ami
megérdemelte bőven a részletes műleírást. Viszont az eredeti
Jägermeister versenykocsiról egy pár adatot összegyűjtöttem. A
hetvenes évek közepétől a német Jägermeister szeszesitalt gyártó
cég úgy döntött, hogy a motorsportot is szponzorálni fogja.
Elsősorban a BMW és a Porsche csapatok jöttek szóba, amikor
hosszú távú reklámlehetőségben gondolkodtak. A Le Mans, GT, DTM
kaliberű autókhoz adták a nevüket, pénzüket és nem
utolsósorban a harsány narancssárga színt. Az Autosport nevű
magazin szerint minden idők húsz legjobban figyelemfelkeltő és
megjegyezhető versenyautó dekoráció közé tartoznak a
Jägermeister-narancs versenygépek. Azok közül is talán a Porsche
az amely leginkább összeköthető ezzel a dizájnnal.
Jobbára
inkább jó eredmények és sikerek jellemezték az együttműködést.
És ez gondolom reklámértékben is igencsak kimutatható, hiszen
napjainkban is készülnek ilyen dekorral Porschek. Az első kettő
ilyen színű gép 1976-ban a 930-as kódú volt, a maga hathengeres,
háromliteres, 485 lóerős turbo motorjával, a World Car
Championship versenyeken a Group 4 katergóriában (Max Moritz Team).
Alapszín felhordva, jöhet a dekoráció
Lehet,
hogy csak én látom így, lehet, hogy már más is megjegyezte, de a
Porsche 911 Turbo Matchbox változata kissé vaskosabb megjelenésű,
mint az életnagyságú példányok. Talán még pontosabban a kaszni van túl magasra emelve a talajhoz képest. Azonban így sem mutat rosszul.
A tömzsi, de még arányos megjelenés kellő sportosságot
kölcsönöz neki. Részleteiben is elfogadható. Sokféle dekorációval adták már ki, de mindegyik csak a fantasy keretein
belül volt, valós matrica a Porsche jelvényen kívül nem akadt,
maximum szponzorokra jellemző színösszeállítás.
Matricástul, lakkozás után
A
hozzám került lejátszott donorban egyből megláttam a
versenyautót. Ennek megfelelően láttam neki a felújításnak.
Különösebb munka nem volt vele, nem találtam nagyon leromlott
részeket. Ennél az átalakításnál is inkább a helyes és
méretarányos dekoráció elkészítése volt a fő poén. Az
eredeti autón levő minták beazonosításával, megkeresésével,
letöltésével, a szükséges átszerkesztésével és méretarányos
kinyomtatásával foglalkoztam főleg. Nem egy érdektelen feladat,
izgalmas volt megtalálni a megfelelő minőségű dekorációs
elemeket, majd azokat megfelelő formában összehozni az autóval. Ráadásul úgy, hogy - szokás szerint - még egy, a készítőjére jellemző egyedi elem is belekerülhessen észrevétlenül.
Így
most már a Matchbox Jägermeister Porsche 911 Turbo is létezik és
beáll a Matchbox Memories Porschéinak sorába a többi híresség mellé.
Mondhatnám (ha nem lennék ennyire szerény), hogy hiánypótló
darab, de talán helyesebb volna úgy fogalmazni, hogy sorozatindító.
Talán más is kedvet kap és egy-egy híresebb dekort rávarázsol a
kiváló alapra. Arról nem is beszélve, hogy számomra ez az autó
a minden idők egyik nagy etalonja, az örök kedvenc.
Arany színű felnik illenek hozzá
Testvérek között is szép
Cégen belüli konkurencia
A jellegzetes és soha nem múló Porsche profil
10 megjegyzés:
Jól néz ki, de egy kis ültetést még tényleg elbírt volna.
Majd a következőnél ültetünk...
Az átalakításról a véleményemet csak és kizárólag lelkes, de annál otrombább indulatszavakkal tudom kifejezni, de nem teszem, mert ez egy családbarát blog és itt nem írunk ilyesmiket még kommentben sem. 8-)
Szép munka!
A magasságából adódóan a következő lehetne akár ilyen is ;): http://fyidesigndept.com/wp-content/uploads/2010/07/1980_Porsche_911_953_Rothmans_Rally_Tribute_For_Sale_Front_resize.jpg
Én is megcsinálnám, csak donor és színes nyomtatópatron hiányában nehézkes..
A fejemben már ott van ez a verzió is - többek között.
wmormo: Most ugrott be, hogy ha azt is összehozod, akkor Convoy kerekekkel lehetne hangsúlyozni a terepjáró jelleget.
Én is arra a kerékre gondoltam, esetleg még ez lehetne szerintem: http://www.matchbox1-75.com/images/wheels/MBwhl-6spu-bksv.jpg
Szerintem akár Convoy kerékkel, akár azzal csinálja meg Wmormo, amit Bog Zoo mutatott, a Rothmans festés ütni fog! Amúgy nekem volt szerencsém látni élőben azt az autót. A hátsó ablak mögé tett egészségügyi dobozt nem kicsit olvasztotta meg a nap. 8-)
Joe. Nem a nap olvasztotta meg azt az EÜ-dobozt. ;-)
Egyébként nekem a Rothmans-ből Henri Toivonen 1984-es raliautója kéne, nem a Dakar-verzió.
Csak szépen sorban azokkal a verziókkal...
Megjegyzés küldése