Vannak
mini posztok és vannak hosszabb lélegzetvételűek. Ez most egy
ilyen - két részre osztott - jumbo bejegyzés lesz, hogy képileg és
szövegileg is teljes legyen a tartalom. Az ok majd kiderül, de csak
a következő részben. Íme az első fejezet!
A
Hot Wheels bumfordi kerekű pickupja a fiamnál kezdte pályafutását
tizensok évvel ezelőtt. A régi - játék - ereklyéket
tartalmazó dobozokat nézegetve ismét a felszínre került a kocsi.
Igaz, hogy a fiam már dolgozott a sportosításán, de attól még
nagyon jó alapanyagnak tűnt az elképzelésemhez. Ami egy ilyen
kaliberű vas esetében – milyen meglepő is – a terepezés, az
úttalan utakon való portyázás. Az alapanyagot elnézve azt
gondolná az ember, hogy a tervezők megint egy nagy és látványos
fantáziakocsit alkottak az irdatlan kerekekkel, de nem. Van ilyen.
Amerika más léptékei bizony néha nagyon érdekesek tudnak lenni.
Az "eredeti" állapot. Érdemes megnézni, hogy az ügyes gyerekkezek milyen finoman kihagyták az eredeti metálvörös színt, mint lángnyelveket
A
Chevy Blazer mindenképpen a mai SUV-ok egyik kiindulópontja a maga
robosztusságával és erőteljességével. Ehhez társul a
személyautós belső, függetlenül attól, hogy zárt a kocsi vagy
nyitott a hátulja. Ezt a különbséget ugyanis csak egy
lecsavarozható hátsó tetőelem képezi. Nagyon sok verzióban és
funkcióval – a hókotrótól a mentőautóig - léteznek Blazerek
immár 1969-től.
Ezeken
az oldalakon is sokszor volt szó a típusról és annak különböző
verzióiról, ezért a részletek ott is olvashatóak ismét, vagy direktben a Totalcar részletekben bővelkedő leírásában egy magyar vonatkozásról.
Az
asztalomra került kisautó már erős, gyerekkezek által felhordott
festékmennyiséget viselt magán, amit szépen el kellett
távolítani. Mivel különösebb átalakítást nem terveztem a
karosszériával, így az megkapta a fekete selyemfényű színt.
Azért, hogy némi szerkezeti munka is legyen vele, a kissé
elgörbült tengelyeket szükséges volt kirobbantanom a bepréselt
alvázból, hogy aztán kiegyenesítve visszakerülhessenek a
helyükre. Készítettem bele félig letekert ablakokat, egy új
szélvédőt a régi és megkopott, de amúgy is igen vastagra
sikerült eredeti helyett. Kapott egy kinyitott tetőbevilágító
ablakot is az érdekesség kedvéért.
Kalandra fel!
A kiegyenesített tengely újra visszaragasztva
Matricázás után
A platón levő bukókeretet
kiegészítettem egy támasztókönyökkel. A nulla belső tér
helyett beleoktrojáltam egy máshonnan elszármazott – a helyére
alakított, kipótolt és kifestett – bélést. A kerekek igen csúf
jellegzetes felnijeit kifaragtam és így egy hellyel közzel
alapfelszereltségű acélfelnit kaptam, ami a kaszni kontrasztjaként
fehér színt kapott. Kiszíneztem a platót, a megformált
pótkereket és cérnából készítettem az ilyen helyeken
alapfelszerelésként megkövetelt vontatókötelet is. Kapott néhány
teljesítményfokozó matricát is, hogy kellően feltűnő és
„sportos” legyen az erdő közepén levő sártengeri
mérkőzéshez. Itt ott még hagytam, hogy kicsit elhasználtra
kopjon, életszerűbbé váljanak a részletek. Nos, így néz ki az
autó amikor elindul a kalandra.
Vigyázat,
folytatás következik!
Itt még az aszfaltúton, útban a tetthely felé a cimborákkal együtt
Konvojban szép az élet
Aszfalton is eléggé meggyőző
Talán erre izgalmasabb lesz az út
Letérünk az aszfaltútról
Vissza a szakadékból
Nincs akadály előttünk
Próbálgatjuk, hogy mit tud a gép
Kicsit úton, kicsit út mellett
Vissza tud kapaszkodni vagy nem?
Fölért!
Ismét a biztos úton
1 megjegyzés:
Ez a matricázás eléggé eklektikusra sikerült. Viszont a plató tartalmának kiemelése nagyon tetszik.
Megjegyzés küldése