Mostanság veselkedtem
neki a gyűjteményem rendezésének és olyan darabok kerülnek
sorra a kezembe, melyekkel évek óta nem találkoztunk személyesen.
A Realtoy Isuzu VehiCross szerepelt már e lapokon két fotó
erejéig, de már
akkor, 2007-ben is úgy éreztem, hogy ennél
komolyabb postot érdemel. S lőn.
„Szó bennszakad,
hang fennakad, lehellet megszegik”
Nem
tudom, hogy volt-e valaha is szerencsétek személyesen Isuzu
VehiCrosshoz. Nekem igen és bizony Budapest belvárosában, aminek a
valószínűsége nagyjából akkora lehet, mint sikeresen navigálni
egy aszteroidamezőben – magyarázat később. Úgy reagáltam rá,
mint a költő, az alcímben idézve. Döbbenés. Komolyan mondom,
hogy nem értem, hogy valami ami ennyire brutálisan jól néz ki, az
hogy a bánatban nem futott be nagyobb karriert. Bár lehetséges,
hogy egyszerűen csak nagyobb gyártó kellett volna mögé?
A
VehiCross egy háromajtós SUV – mások szerint crossover, de
ezekkel a nyomorult címkékkel mindig is bajban voltam, itthon úgy
hívnánk, hogy zsipp, na – ami 1993-ban debütált a Tokyo Auto
Show-n. Gyártásba végül 1997-ben került – ekkor debütált
japánban, ahol 1999-ig árulták, hogy aztán az amerikai piacra
kerüljön, ahol 2001-ig volt forgalomban. Cakk-pakk 5958 darab
készült, ebből 1805 talált gazdára a szigetországban, a maradék
4153 pedig az egyesült államokban, szóval nem az a gép, „amivel
beleveszel a márkatársak szürke tengerébe az indexes topictalin”
– már ahogy A
Kéz
mondaná.
Isuzu Vehicross, a legizgalmasabb megjelenésű SUV, amit az autóipar valaha is gyártott! Na jó, a hűtőrács két - majdnem - függőleges krómdíszében van egy kis Hannibal Lecter beütés, ezt el kell ismernem.
Ha csaj lenne és nem autó, akkor Pippa Middletonnak hívnák.
A
VehiCross alkatrészeinek nagy részét ugyanabból a kosárkából
szedték össze, amiből a
méltán népszerű Isuzu Trooperét
is, így köztük a 3,2 literes – japán piac – és 3,5 literes
V6-os mocikat is, melyek egyaránt 215 pacis ménest szabadítanak az
útra, 312 newtonméteres nyomaték mellett.
Rövid és viccesVehiCross reklám.
Remek felvételek a VehiCrossról, a zene az viszont büntet.
A
váltója, pontosabban a négykerékhajtású rendszere még
érdekesebb történet. A BorgWarner készítette a Torque on Demand
(TOD), azaz kb. „igényre nyomaték” elnevezésű
összkerékhajtású rendszerét, ami valamiféle hibrid a
kapcsolható- és az állandó összkerékhajtás közt, de bevallom
nekem magas a működési elve, mint tehénnek az ólajtó. (Okosodni
itt lehet róla, már aki...)
A japán VehiCross változat tudott kétkerékhajtású nem TOD
üzemmódot, illetve négykerékmeghajtású TOD üzemmódot, míg az
amerikai állandó összkerekes, TOD üzemmódban nyomta és a 12
független szenzor azokra a kerekekre küldte a nyomatékot, amik
tapadtak, így nedves és jeges utakon a VehiCross nagyon jól
szerepelt. Az általános megítélés szerint a VehiCross nem valami
nagy szám aszfalton, de terepen köszönhetően az alvázas
konstrukciónak, a felfüggesztésnek, a minimális túlnyúlásnak,
meg persze az összkerékhajtású rendszerének annál inkább
elemében van.
„Vigyázó
szemeteket...”
Mondogatom
már egy ideje, hogy érdemes odafigyelni az ázsiai, nem annyira
pedigrés gyártókra, mert időnként nagyon el tud sülni a kezük
és olyan kisautók kerülnek ki tőlük a játékszer kategóriában
és árfekvésben, amik súlyos köröket vernek a sokkal drágább
és patinás nevű gyártók termékeire. Ez a konkrét darab
Tajvanról
kísért haza még 2007-ben, az amerikai Toys''R''Us
lánchoz tartozó tajpeji boltból. A „Fast Lane” a cég saját
márkája, de a gyártó a
Hong Kong szigetén székelő Realtoy. Ők tipikusan az a gyártó,
akinek a kínálatában a minőséget tekintve nagyjából minden
megtalálható, illetve számos cég beszállítóját is
tisztelhetjük bennük, például a Tesco, saját márkás kisautóit
is ők készítik. (Igen, ezekre is érdemes odafigyelni.)
A kisautóról magáról
röviden csak annyit, hogy közel tökéletes. Két ponton nem hozza
az eredetit, a kerekeinél – ez valami olyasmi, amit csak a gyűjtői
darabok szoktak tudni és azok sem mindig és már csak ez a részlet
is ötszörös-hatszoros szorzót jelent egy játékszer árához
képet –, illetve a harmadik ajtó feletti pici szárny az eredetin
fekete – ez meg nyilvánvalóan a kákán való csomó esete, nem
is gondolom komolyan. Minden más részlete az 1:6x méretarányban
csillagos ötöst érdemel nem csak a játékszer, hanem a gyűjtői
darab kategóriában is! A festéssel kiemelt világítótestek közt
még az oldalsó indexlámpák is ott vannak, az összes ablak – a
harmadik ajtójé kivételével – kapott gumi szigetelést
festékből, mint ahogy a tetőcsomagtartó tartórúdjai és a
kilincsek is. Az összes apróbb-nagyobb típusjelzés ott van a
helyén, a beltérről csak szuperlatívuszokban lehet beszélni,
megtalálni a dupla váltókart, a műszerfal összes apró részletét
és még a kormánykerék sem csak egy son-go-ku pizza.
Igazán kitűnő
megmintázása egy ritka autónak, remek példája annak, hogy a
kisautószexualitásban a végeredményre érdemes odafigyelni, nem
pedig egyik vagy másik gyártó logójától vakságot kapni!
A visszapillantóból nézve még kicsit fenyegetőnek is tűnhet ez az orr...
Részletek, részletek, részletek!
A legszebb SUV, amit az autóipar eddigi története során produkált, a Realtoy pedig kitűnő munkát végzett, amikor megmintázta.
Azért jó ez a fotó, mert egy csomó dolgot el tudok így olvasni a farán, amit szabad szemmel amúgy nem. Szerintem ilyen kaliforniai rendszámtábla sohasem volt, de annyi baj legyen! Ja, és a hátsó spoilernek feketének kéne lennie. Ez meg ugye a kekeckedés kategória.
Belül legalább olyan részletes, mint kívül! Még a dupla váltóbot is megvan.
A szavazás eredménye a VehiCross külleméről:
Ronda mint a bűn!
|
0
(0%)
|
Nekem túl űrhajó!
|
6
(42%)
|
A feneke az szép!
|
1
(7%)
|
Gyönyörű! Akarom!
|
7
(50%)
|
Szavazatok száma: 14
Érdekes, hogy többen meggondolták magukat, mert a szavazás hat napja alatt, legalább 3 szavazat jött arra, hogy ronda.
6 megjegyzés:
Az egy japánosított kaliforniai rendszám. ;-)
Egyébként meg KELL.
Jók a részletek tényleg. De a befotózás a váltókarokhoz... gratula. Én is sokszor próbálkozok ilyennel de a sok automatika nem akarja támogatni a befókuszálást/fénybeállítást. Nem könnyű dolog, úgy hogy még éles is legyen.
Nekem azt hiszem átutazóban volt egy pirosom. Amúgy én is nagyon szeretem ezt az autót. Meg is van 1:72-ben. Emlékeim szerint én is futottam már össze vele itthon.
wmormo: Most arcoskodhatnék, de nekem úgy szokott az ilyesmi sikerülni, hogy bekapcsolom a Sony DSC-W1 - nem egy mai csirke - vakuját és akkor 4-5 próbálkozásból valamelyik szokott így sikerülni.
Ahogy elnézem a szavazást, Ray Charles és Steve Wonder is jár a blogra... 8-))))
Na, most haza megyek és megkeresem én is a Vehicross-omat valamelyik polcon. Én nagyon megfontoltam egy kerékcserét. Az az egyetlen hibája.
Megjegyzés küldése