2024/09/08

Müller Toy Place LKW mit Anhanger (Scania) – kiegészítő bónusz tartalommal

Olyan ár-érték bajnok holmiba botlottam, amit annak ellenére nem tudtam otthagyni a polcon, hogy javarészt műanyag. Az is nyomott a latban, hogy nagyon tetszik a dekorja!

Nyugodtan mondhatom többes számban, hogy nem gyűjtjük a műanyagból készült kisautókat, akármilyen zseniálisan jók is. Ha becsúszik egy, akkor az ajándékba volt – mint az előző linken szereplő is. Az egészen kivételes, hogy ilyesmit tudatosan tegyünk a bevásárlókosárba. Nem tudatosan azért előfordul, erre mindjárt láthattok példákat is.

Scaniának látszó tárgy
Nevesítve ismét nincs, de mint tudjuk „Eh, mi a név? Mit rózsának hívunk, Bárhogy nevezzük, éppoly illatos.” (William Shakespeare: Rómeó és Júlia) Ez az 1995 – 2007 közt gyártott, 4-es sorozatú Scania nyerges szerelvénynek látszik ergo az is! Gyorsan tudjuk le a kötelező köröket: Ezzel a Scania sorozattal itt foglalkoztunk bővebben, ami felfogható afféle botcsinálta típusismertetőnek is. Az előbb linkelt cikk egyúttal az első példa is a „nem tudatos” műanyagvásárlásra. A vontatóval elégedett vagyok a fém-műanyag arányát tekintve, a félpótkocsinál már nagyon elégedetlen. Egészen hasonló kivitelű Scania szerelvény már szerepelt e lapokon, mint jelen post tárgya és meglepő módon egészen hasonló metál-plasztik hányaddal bír, csak az ára volt akkora, hogy a fal adja a másikat.

Saját márkás

A Toy Place, a Müller drogériák (egyik) saját játékszer márkája. Jelen esetben a beszállító ismeretlen kínai manufaktúra. A látvány magáért beszél, részletes nyerges szerelvény, a Müller saját színeiben, sok részlettel. Hivatalosan „Teherautó utánfutóval” a neve, de mimár fentebb tisztáztuk, hogy pontosan micsoda. Minden porcikája fém, kivéve a nyergesvontató fülkéjét. Nagyjából a kerekek felett kezdődik a metál, beleértve a lépcsőket, a többi a plasztik. A vicces, hogy a fentebb citált Corgi szerelvény is kb. ezt tudja, de nem ennyire részletes, ámde az ára! Apropó Welly és Corgi szerelvények! Ezek dedikáltan 1:64 méretarányúak. A Toy Place kisebb náluk, igaz nem sokkal. Őrülten rossz vagyok az ilyesmi megbecsléséban, ne is várjatok tőlem méretarány tippet!

A blogunk Facebook csoportjában megtippeltettem az árat a Müller szerelvényre. A legközelebbi tippet Kovács Imre adta, 1690 forintos vélt árral. Lehet, hogy csak én értékeltem túl? Én ezt 3-4000 forintra taksáltam első blikkre. Ezzel szemben a valódi ára – dobpergés, fanfárok: 1691 forint! Igen, ezerhatszázkilencvenegy! Ennyire jó ár-érték arányú játékszert szerintem az évtizedben nem láttam, ha egyáltalán valaha is! Nem mondom, hogy feltétlenül gyűjtői darab – bár nekem nagyon tetszik –, de szinte majdnem. Olyan korú gyerkőcnek, aki már nem veszi szájába a dolgokat, ámde érdeklik a kamionok, viszont igazán szuper ajándék! Ennél sokkal gyatrább holmik kerülnek sokkal többe!

Esküszöm, nem lett a Müller a szponzorom - pedig a nevükre vehetnének - nem ezért áradozom róla, hanem mert amit itt láttok 1691 forint! Bárki tud bármilyen kisautót, ami ilyen jó ár-érték arányú, azonnal szóljon, örömmel írom meg. Amúgy mondjátok, hogy nem néz ki őrült jól!

Mennyire sokat számít egy igényes festés és a jó színválasztás!? Majd fogjátok látni alább!

Annyira jól sikerült belőni a műanyag és fém alkatrészek színét egymáshoz képest, hogy nehéz megmondani, hogy mi, melyikből készült. Figyelsz Mattel fiam? Á, dehogy figyelsz!

A lépcső és attól felfelé a fülke fém, a tetőspoilerig. A többi minden más műanyag. Na de ennyiért?!

A részletgazdagság kifogástalan.

Szerintem OK.

A félpótnak nincsenek kitámasztó lábai, sajnos a királycsapszeg sem fémből van - és igazából ez az egyetlen komoly kritikám -, illetve kinyitni sem lehet a dobozt. Tetszik ez a motívum. Nem matrica, ez bizony festve van!

NRFB - bocs a rémes képért, nem vagyok ekkora cuccok fotózására igazából berendezkedve.

Vegyük át a piktogramokat! "Function" - Hát szét-, meg össze lehet kapcsolni a traktort meg a pótost, meg lehet gurítani de kb. ennyi. "Die Cast Metal" - Ööö... Kis hányadban, végülis igen. "Free Wheel" - Arra tetszik gondolni, hogy gurul? Mert rugózása az nincs egy kicsi sem!

BÓNUSZ KONTENT

Mint azt már fentebb említettem, a valódi gyártó ismeretlen, a dobozról is csak annyi derül ki, hogy Kínában készült. Egyértelműen és kétséget kizáróan ugyanettől a gyártótól nekem van egy másik szerelvényem is, amit csak azért vettem meg, mert biztosan ugyanattól a gyártótól származik. Az 40 lábas tengeri konténert húz. Egy helyi játékboltban vettem és ha leszámítjuk a fura feliratokat rajta, közel olyan jó. Slusszpoén: Kétszer, majdnem háromszor annyiba került, mint a Müller színeket viselő tesója!
Ugyanettől az ismeretlen beszállítótól származó konténerszállító. Helyi játékboltból - de lehet, hogy kínai boltból - majdnem háromszor annyiért!

Már gyűjtöm az információt, hogy hogyan lehet a fura feliratokat könnyen eltüntetni róla! Az első modom lesz, ha sikerül!

Legalább jól látszik, hogy mi az ami fém: Minden, ami narancssárga.

Csavar tartja össze, könnyű lesz szétszedni, ha sikerül megszereznem a know-how-t a feliratmentesítéshez!

Ugyanaz a félpót, csak konténernek látszik, ami rajta van. Ezzel a felirattal még együtt tudok élni, a "TRUCK" meg nem feltűnő annyira.

Kinyitni ezt sem lehet, de legalább nagyon pofás!

Nincsenek megjegyzések: