2024/09/22

MAN TGX Euro 6 (Herpa)

Több szempontból is szokatlan egy ilyen kisautó szereplése nálunk, mert sem a gyártó, sem a méretarány nem igazán jellemző ránk. Hozzá még különleges is, mind a kivitelét, mind a gyártóját tekintve.

Euro 6
A MAN TGX korábbi generációit már láthattátok nálunk. A Matchbox Convoy-közeli méretarányt a Tesco – gyártója a Realtoy – képviseli egy egészen pofás tartályszerelvénnyel, illetve a Global Way, mely nagyon hasonlít a Realtoyra, de felelősséggel ki merem jelenteni, hogy más. Volt aztán valódi 1:64-ben is a Wellytől.

A mai post tárgya azonban a legfrissebb, jelenleg is kapható, Euro 6-os generáció. Kívülről nem is igazán feltűnő a különbség, de első kézből szerzett tapasztalataim alapján azt mondom, hogy amit a fülkében műveltek azzal magasra emelték a mércét. Az aktuális TGX generáció hagyományos tükrök helyett rendelhető kamerákkal is. Ez nem feltétlenül akkora újdonság. De! A digitális műszerfalát imádom amúgy, annyira jól eltalálták, hogy mit érdemes megtartani és óralapra tenni a gyors és egyszerű leolvashatóság érdekében! Az új DAF-oké is nagyon menő, de nekem túl Star Trekes, meg kell szokni. Ez kiegészítve a műszerfalba kérhető nagyobb kijelzővel olyan trükköket tud, ami zseniális. Például: Nyilván a kamerák a szokott módon az A-oszlopokra szerelt, álló formátumú kijelzőkre küldik a rögzített képet. A jobb oldalinak a képét azonban ki lehet tenni a középső, nagy kijelzőre is úgy, hogy az nem zavarja a navi képét. A pilóta anélkül láthatja így a jobb oldali tükörben látszó dolgokat, hogy elfordítaná a fejét, levenné a tekintetét minden másról, ami normálisan, előre nézve lát.

Ugorjatok el a gyártó oldalára, ha megnéznétek belülről is – ezt a 64 oldalas katalógust azért erős túlzásnak éreztem volna ide tenni.

Ez mi ez?
A kis MAN-t a sógoroméktól kaptam ajándékba és egyértelműen az MAN ajándékboltjából vették, MAN márkanév alatt fut. Tehát a cím úgy lett volna helyes, hogy MAN MAN TGX Euro 6. Az eredeti gyártója a Herpa, ami a csomagolás hátuljáról derül ki. Na, itt kezdődnek az igazi érdekességek!

A Herpánál 1:87-es méretarányú, azaz H0 terepasztalra szánt szerelvények szerepelnek a weboldalukon, amik őrülten részletesek, de mindenféle olyan apró kiegészítővel – tükrök, napellenző és a többi – fel vannak szerelve, ami egy gyerek kezében a másodperc töredéke alatt szenvedne szilánkos törést, rosszabb esetben nyelődne le.

Ez a kis gyösz játékszer. Egyértelmű a rokonság a fentebb említett kivitelekkel, de meg lett fosztva minden potenciálisan veszélyes akszesszoártól és kapott egy olyan képességet, amit mi gyerekként csak „hátrahúzósnak” hívtunk és azóta sem hallottam másként nevezni. Talán ez lenne a frikciós motor, de ne kövezzetek meg, ha az valami teljesen más dolog.

A helyzet az, hogy viszont ilyen kivitelt nem találtam a Herpánál! Ha mégis meglelnétek, bátran kommenteljétek be! Bár nagyon vitrinbe kívánkozna, nem bontottam ki a csomagolásából, hiszen az is különlegessé teszi.

Klassz kis gyösz, köszönöm szépen, Niki és Peti!

Marad NRFB, mert a csomagolása, pontosabban az, hogy MAN merchandise még különlegesebbé teszi. Ott az ábra, hogy ez "hátrahúzós".

Innen látszik, hogy ez már a jelenleg futó, Euro 6-os motorokkal szerelt generáció.

A gyártó Herpa oldalán nem találtam ilyen, játékszernek szánt kivitelt.

Nehéz megmondani, hogy mi van fémből és mi műanyag.

Igencsak részletes.

1 megjegyzés:

Trolleybus írta...

A "frikciós motor" az a lenkerekes autót takarja, ezt angolul egyszerűen "pull back" kifejezéssel illetik, szóval lényegében ugyanúgy hívják, ahogy mi. Én szoktam figyelni a herpát, mert a nehézszállítmányozós dolgaikból szoktam venni – ebből a MAN-ból is vannak nehézvontatóim –, de ilyen kiadás nem rémlik sehonnan, mindenesetre felkeltette az erdeklődésem.