2024/09/04

Johnny Lightning - 2005 Ford Mustang GT

Az idejét sem tudom, hogy mikor volt nálunk utoljára Mustang, pedig szeretem őket! Tiszta mázli, hogy van nekünk a Bubba-Gump listánk és abban pont van Mustang, így meg tudtam nézni. A nyár végére íme némi színtiszta jóság, szívemnek igen kedves autó, kitűnő kisautóban megjelenítve!

A Mustang ötödször 2005-2014
Ahhoz képest, hogy már írtunk róla nem is egyszer – lásd a linket fentebb – és a kedvenc újkori Mustang generációm pont az ötödik, soha nem foglalkoztunk a típustörténettel. Képtelen vagyok megemészteni, hogy még a legfiatalabb példányok is tíz évesek már! Pedig de és típusismertető is ilyen időtávlatból, sőt a legidősebb példányok születési évéből, 19 évvel ezelőttről kellett keresgélnem! Nem csak, hogy sikerrel jártam, de Nínó Karotta pont a premier évében vizsgált meg egy GT-t és mit ad isten, még a színe is majdnem stimmel! (Ami nála volt az szerintem Torch Red, amit a JL megmintázott meg Redfire Metallic.) Fogyasszátok belátástok szerint a koros TotalCar-os anyagot, van hozzá jófajta videó is!

A magam részéről ezúttal is mellékelem a szintén évjárathelyes katalógust:




















Nahát, ritka!

A Johnny Lightning nem az a címke, amit tönkrehasználunk, teszem hozzá, hogy: sajnos! Egyértelműen a háromhüvelykes kisautók világa felső polcos márkája, melynek elég kalandos volt a története mostanság. Szövevényes tulajdonosváltások után 2011-ben a Tomyhoz került – igen, az a Tomy, amelyik a Tomica márka gazdája is. Egy ideig az ő logójukkal kerültek a boltokba a Johnny Lightning termékek, aztán 2013-ban bejelentették, hogy itt a vége, beszántják a márkát.

2016 januárjában a Round 2 Corporations – többek közt a Racing Champions, Auto World és AMT márkák is az övék – bejelentette, hogy licenceli a márkát a Tomytól és azóta ismét van Johnny Lightning!

Amit ebben a bejegyzésben láthattok, az majdnem olyan régi, mint a megmintázott Mustang maga! Ugyan az öntvény egyidős az eredeti autóval, ebben a gyári színben – melyről fentebb már lerántottam a leplet, hogy Vöröstűz Metál a neve – 2007-ben szerepelt egy tízes pakkban.

A név kicsit pontatlan, a JL csak Mustangként emelegeti, holott ez egy GT. Ez rögvest látszik a négy fényszórójából, a GT emblémákból az A-oszlopok alatt, illetve a fenekén. Hogy miért fontos ez? Mert a GT az a V8! És mint azt a Mad Max Fury Road-ból tudjuk: „A tetteimmel tisztelem őt, V8!” (Vagy valami hasonló, sohasem láttam magyarul. Eredetiben: „By my deeds, I honor him. V8!”) Én amúgy teljesen jól el lennék a 4 literes, 210 lovas V6-al is, de hát a GT, az 4,6-os, 300 lovas. A premierévben ez a két változat jelentette a kínálatot, a felpöccentett verziók később jöttek.

Csak szuperlatívuszokban tudok róla nyilatkozni! Szép, kívül-belül részletes, a kormánya sem csak egy pizza, fém az alváza, de nekem úgy tűnik, hogy még a hátsó spoilere is, ami külön alkatrész a karosszériától. „Na já, Dzsoni Lájtning iszt Dzsoni Lájtning!”

Mustang GT. Ami azért fontos, mert V8. Ez már látszik a nézéséből: Négy fényszórója van! A csóri V6-nak csak kettő. Teljesen ki lennék békülve a csóringer változattal játszóautónak! Nem tudom, se a ráncfelvarrott 2010-utáni, se a 2015-ös hatodik, se az idei hetedik generáció nem tetszik ennyire mint ez!

Gyönyörűen részletes!

GT embléma az A-oszlop alatt, szép kerekek, króm...

A beltér is részletes, a kornány sem egy pizza... Figyelsz, Mattel fiam? Á, dehogy figyelsz!

Minden részlet a helyén, GT embléma is, a spoiler külön alkatrész és fém... Valami ilyesmi az én elképzelésem a prémium modellekről.

Az alváza is fém. Szörnyű, hogy már erre is el lehet sütni, hogy #regenmindenjobbvolt mert az öntvény 19, ez a konkrét változat meg 17 éves!

Nincsenek megjegyzések: