Szeretem az öreg Merciket! Ami amerikai autóban nekem a Tri-Five, a Mercedes-Benz termékek közül a W114/115 – W123 – W124 szentháromság és nyilván a derivátumai. Bár a közelmúltban a Mattel eléggé belehúzott a Hot Wheelsnél a W124-ekkel, a Matchboxnál az S123-mal – adósak a "Zöldséges" limuzinnal és a 124-es kombival*. Nem úgy a Majorette!
Ez történt az előző
részekben - Típusismertető
W124-ügyekben
itt tessenek kedvesek lenni megkezdeni a visszakattintgatást: Mind
típusismertető, mind Hot Wheels, mind Matchbox feldolgozások
ügyében erre vezet a bejárni érdemes útvonal.
Az
eltelt időben Bolla Gyuri egy kitűnő, összehasonlító tesztet
készített az S124-ről. Ezt mindjárt be is szúrom ide alább. Ne
hagyjátok ki, minden perce aranyat ér, a bónuszként hozzá járó,
tepsi-Volvóról szóló részek is!
Ne hagyjátok ki, a Volvo 940GL-ről szóló rész percei is aranyat érnek - jó, hát én elfogult vagyok, azt is nagyon szeretem!
Nem
hagylak benneteket a típusról szóló kordokumentum nélkül! A
Mercedes-Benz, saját, a vásárlóinak szóló, „Fényszóró”
című kiadványának 1985/4-es számát láthatjátok lentebb,
melyet az újdonság, kombi megjelenésének (is) szentel.
A fenti, "Fényszóró" című kiadvány a https://oudemercedesbrochures.nl oldalról van. Elképesztő tárháza a Mercedes brossúráknak, irtózatos időt el lehet rajta szúrni! Érdemes felkeresni!
*Elnézést, de biztonsági játékosként inkább a gyári kódján, S124-ként hivatkozom a kombira, bár a T-osztály (T-Classe) lenne a hivatalos neve. Csakhogy! Minden, ami a nevében „T” betűt hordoz ebből a szériából, valóban kombit jelent, de nem minden S124 nevében van T. Mondok példát, nem véletlenül pont jelen postunk tárgyát hozom fel, de van még több is: 1993-1994 közt a 3,2 literes benzines, sorhatos kombi neve 300TE, vagy 320TE volt. Ugyanezt az autót 1994-1996 közt E320-nak hívja a gyár. Szóval – sicher was sicher – maradjunk az S124-nél!
1990-2001
A helyzet az, hogy kitűnőbbnél-kitűnőbb változatai vannak! Eleve az öntvény szerintem nagyon rendben van, a jellegzetes hűtőrácson csücsülő ikonikus csillag engem önmagában megvett kilóra. A nyitható ötödik ajtó szintúgy – bár ezek olyan featúrák, melyek csak így retrospektív említésre méltóak, akkoriban eléggé az alapszolgáltatások közé tartoztak.
A 200-as sorozat (a Majorette-nél az MBX 1-75, a HW „mainline” szériák megfelelője), és a 300-as széria (a Majorette-nél az MBX Twin Pack / 900-as széria megfelelője) verzióit is beleszámolva tizenkettő körüli változata létezik és komolyan, az egyik jobb, mint a másik! Az előbbiből a Servicewagen festésű az, amit kiemelnék és a mentőautó – tűzoltóparancsnoki változatokat, melyek kaptak megkülönböztető jelzést a tetőre úgy, hogy megfúrták az öntvényt és a szélvédő alkatrésze adja a villogó fényt. (Rád nézek most szúrós tekintettel, Mattel fiam!) Az utóbbiból meg a vitorlázórepülőt a saját trélerén vontatót tartom említésre méltónak. Itt megemlítésre érdemes a japán piacos exkluzív, mentőautó + bringaszállító tréler, két kerékpárral kombó, ami annyira szürreális, hogy csak imádni lehet. Mind fent van a „kéne” listámon!
Remek öntvény, hiányt pótló darab!
Ez a Majorette "úthengerkerekű" korszaka, amilyen a Matchboxnak is volt és én mind a kettőt kedvelem. Remek játékszer kisautók születtek velük!
"Bizony-bizony kedves gyerekek, volt olyan a nem is olyan távoli múltban amikor egy játékautónak is részletes, szép beltere volt és a kormánykerék megmintázásához sem a Pizza Hut termékeit nézegették a tervező bácsik!" #regenmindenjobbvolt x2
A közel elpusztíthatatlan, fém vonóhorog - ebben szerintem a Majorette-ek jobbak voltak mint a Matchboxok - felett műanyag leffentyű. Ez már nem a klasszikus "nyuszifül" megoldás, újabb, de pont olyan jó. A részletek fémből. #regenmindenjobbvolt
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése