A mai postban ismét hiányt pótló kisautót láthattok. A szerény, nemzetközi kisautógyűjtői szociális hálóm tagjainak egybehangzó véleménye alapján állíthatom, hogy nem csak mi nem értjük a Welly üzletpolitikáját, hanem például a brit szigeteken sem értik azt.
A Kispók
Polski
FIAT 126p katalógussal nem szolgálhatok, a legértelmesebb ilyen
jellegű anyag amit felleltem a neten egy német nyelvű szórólap.
EL/ELX 1994–2000
1991 júniusában az FSM megkezdte a tychyi gyárban a Fiat Cinquecento gyártását, amely a FIAT kínálatában a 126-os utódmodellje volt. Ez utóbbi gyártását kizárólag a Bielsko-Biała-i üzemben folytatták tovább. A 126p kivezetése azonban a folyamatos igények miatt egyre csak tolódott és ezért a Cinquecento alkatrészeinek felhasználásával a Kispók korszerűsítése mellett döntöttek.
A Fiat 126 korszerűsített változatának gyártása – a Polski Fiat nevet és így a "p" jelzést elhagyták – 1994. szeptember 5-én indult, majd tíz nappal később a varsói Łazienki Parkban bemutatták a ráncfelvarrott autót. A változtatások kiterjedtek a karosszériára, a belső térre és a motor gyújtásrendszerére is.
Megszüntették a karosszéria oldalain található domborulatokat, és keskenyebb oldalsó védőcsíkokat kapott. Új szellőzőrácsokat, egyrészes üvegezésű ajtókat és a Cinquecento, belső állítású tükreit kapta meg. Az első lámpák H4 halogén izzókat kaptak. Az új környezetvédelmi követelmények miatt a 126-os Cinquecentótól átvett vízbázisú festékekkel lett fényezve, ami növelte a karosszéria korrózióérzékenységét, mert a 126-os karosszériája a Cinquecentóval ellentétben nem volt horganyzott. Az addig fekete helyett antracitszürke színűek lettek a külső műanyag elemek. Újként, különösen egy élénk színű fényezéssel nem mutatott rosszul, de csúnyán öregszik, olyan benyomást kelt, mintha a fekete műanyagot kiszívta volna a nap.
A beltérben kicserélték a visszajelzőket és a műszerfal és a kormánykerék borítását és a váltókart is.
Az autó a Nanoplex elektronikus gyújtást kapott, amely a Cinquecento 700-ból származik. A gyártó szerint ennek következménye képpen az átlagos üzemanyag-fogyasztás 0,5 literrel csökkent 100 km-enként. A modernizált autó a 126 EL – ez a hátulján jelent meg, de kisbetűvel „126 el” – jelzést kapta. A két betű az „elektronikus” rövidítése a használt gyújtás típusa miatt. Érdekes módon a lengyel köznyelvben „Elegant”-ként maradt meg. Az „full extra” felszereltségű változat az SX kiegészítő jelölést kapta; A kiegészítő felszereltsége többek között: sárvédők, csinos dísztárcsák, jobb külső tükör, fűtött hátsó ablak, nyitható hátsó oldalablakok, ventilátor, automata biztonsági övek és dönthető ülések.
1996-tól az ELX modell váltja fel, melynek motorja már katalizátort is kapott.
Remek kisautó és hasonlóan remek járgányok vannak még a Welly tarsolyában, csak borzasztóan nehéz ezeket előbányászni onnan!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése