Az egyik kedvenc haszongépjárművem a Mercedes-Benz Unimogja. A Matchbox maradandót alkotott a 406-os (gömbölyű) és a 425-ös (szögletes) széria megmintázása terén. A csuda gondolta, hogy a Majorette 425 értelmezése jobb tudd lenni, mint a Matchboxé! Pedig pont ez a helyzet.
425
Érdekes
módon katalógust nem tudtam felhajtani, de van egy kitűnő, „Az
Unimog a mezőgazdaságban” című, gyári promó videónak tűnő
anyag a neten, azt beszúrom ide. Egy érdekesség: A 425-ös sorozat
– melyet 1975 és 1988 közt gyártottak – katalógusa utáni
kutatás közben fedeztem fel, hogy a derivátumait a Mercedes-Benz
Defence Trucks, azaz a cég katonai járművekkel foglalkozó
üzletága a mai napig kínálja.
Nem hiányos!
A hótolóval szerelt verzió 1977-ben kerül be a kínálatba mint No. 224. Rögtön a premiermodell szakasztott úgy néz ki, mint postunk tárgya, de más kerekekkel szerelik. 1980-ig marad a 200-as szériában. Ötféle festési változata létezik és szerintem egyik jobb, mint a másik. A korai Majorette Unimogok – tehát a 215-ös és 224-esek – fülke kialakítása erősen eltér attól, amit ebben a bejegyzésben láthattok. A kabinnak nincs fém teteje, hanem az ablakokkal és a megkülönböztető jelzéssel egy alkatrész műanyag adja ki ezt az alkatrészt. Ha engem kérdeztek, a késői változat sokkal jobban fest!
1992-ben újra előveszik az öntvényt és debütál az a verzió, amit ebben a bejegyzésben láthattok. Négy festésverziója ismert, ebből kettő a zöld alapszínű, csak abban térnek el, hogy piros, vagy kék a szélvédőjük. A négyből az egyiken van ponyva.
Sokáig azt hittem, hogy az én példányom hiányos, hogy hiányzik a ponyvája. Nos, nem, ez nem kapott a gyárban ilyen kiegészítőt.
FIGYELEM! Matchbox Memories Pro tipp: A Majorette Unimogjairól – az összes változatról – úgy lehet megmondani, hogy tartozék-e a ponyva, hogy az plató oldalfalán egy-egy téglalap alakú lyukba kapaszkodik a ponyva rögzítőfüle. Ha ott vannak lyukak, akkor kell(ene) hogy legyen hozzá ponyva, ha nincsenek kivágva, akkor nem.
Mint a mellékelt ábra mutatja, az én példányom is ponyva nélkül került ki a gyárból.
A bevezetőben azt mondtam, hogy a Majorette 425-ös Unimogja lepipálja a Matchboxot – pedig azt is nagyon szeretem. Nos, ezt azért gondolom, mert a Matchbox hótolója műanyag és fixen van az alvázhoz rögzítve – pontosabban azzal egy alkatrész. Végtelenül masszív, nagyjából elpusztíthatatlan darab. Én még egy olyat sem láttam, amiről a Vérpistike leműtötte volna ezt az alkatrészt. A Majorette-é viszont fémből készült és vízsintesen mozgatható. Cserébe a lökhárító végeiről leveri a festéket, de hát valamit valamiért.
Érdekes, hogy francia barátaink nem implementáltak vonóhorgot erre a modellre, pedig remek lehetett volna a 300-as szériába valamilyen vontatmánnyal.
Nem tudom megállni, hogy ne rosszmájúskodjak kicsit! A Matchbox szögletes Unimogja 1983-ban debütál, tehát hét évvel később. Hogy-hogy nem, az is hókotró szerepben és megkülönböztető jelzéssel a tetején. Igaz ők nem hagyják ki a ziccert, hogy vonóhorgot is kapjon és nagyon klassz twin pack-eket is kreáltak – ezeket linkeltem már feljebb.
A Matchbox Memories pro tipp illusztrációja: Mint jól látható, ennek nincs lyuk a plató oldalfalán, tehát nem volt tartozéka a ponyva.
Amiben a Matchbox ráver: Annak van vonóhorga és remek twin packekben szerepel! Jól látszik ezen a a képen (is), hogy "rendes" fém teteje van a fülkének, tehát ez egy késői darab.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése